فروشگاه آپکو

راهنمای خرید رینگ اسپرت خودرو

خرید رینگ اسپرت ماشین

هیچ چیز به اندازه رینگ اسپرت ظاهر خودروی شما را درخشان نمی‌کند. استفاده از رینگ خودرو برای بعضی‌ها روزمرگی و برای برخی دیگر مایه غرور و شخصیت است. در این مقاله به نکاتی می‌پردازیم که هنگام خرید رینگ خودرو به دردتان می‌خورد. علاوه بر ظاهر شکیلی که یک دست رینگ اسپرت به خودروی شما اضافه می‌کند، ایمنی ماشین را نیز بالا می‌برد. به همین دلیل انتخاب یک رینگ مناسب اهمیت ویژه‌ای دارد. برای جلوگیری از اشتباهاتی که باعث از دست رفتن هزینه و زمان می شود، با ما همراه باشید.

اطلاعات فنی رینگ و چرخ

مشخصات فنی رینگ مانند قطر، عرض، افست، تعداد پیچ‌ها و قطر پیچ‌ها، تحمل وزن و سایر ویژگی‌های فنی بسیار مهم هستند. این اطلاعات را با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که رینگ انتخابی با خودرویتان سازگار است.

اولویت بودن الگوی پیچ در رینگ خودرو

الگوی پیچ یا گل میخ چرخ های قدیمی خود را بررسی کنید. رینگ‌های جدید شما باید با آن مطابقت داشته باشند. در غیر این صورت نمی توانید رینگ‌های اسپرت را روی چرخ نصب کنید. شما باید به دو فاکتور توجه کنید. تعداد پیچ ​​ها و فاصله بین دو پیچ در انتهای مخالف. همچنین می‌توانید اندازه ‌گیری الگوی پیچ را روی چرخ‌ها یا در دفترچه راهنمای مالک خودرو پیدا کنید. به عنوان مثال، الگوی پیچ 5/4 بر 6 به معنای این است که چرخ خودرو 6 سوراخ داشته و فاصله بین دو سوراخ 5/4 اینچ یا 11 سانتی متر است.

طرح و استایل مورد علاقه

رینگ‌های اسپرت در طرح‌ها و استایل‌های متنوعی عرضه می‌شوند. پیش از خرید، بررسی کنید که استایل مورد علاقه‌تان چیست. آیا تمایل به خرید رینگ‌های کلاسیک و ساده دارید یا طرح‌های مدرن و جذاب!

انواع رینگ اسپرت

رنیگ‌های بزرگ! خوب یا بد؟

اندازه رینگی که انتخاب می‌کنید تأثیرات متفاوتی بر هندلینگ خودروی شما دارد. رینگ های بزرگ تر بدون شک چشم نواز هستند، اما لزوماً بهتر نیستند. به عبارت دیگر هرچه رینگ ها و چرخ ها بزرگتر باشند، حرکت خودرو سنگین تر می شود. همچنین انتخاب رینگ بزرگ تر با حجم لاستیک رابطه عکس دارد. هر چه رینگ اسپرت بزرگتری انتخاب کنید، هنگام نصب مجبور به انتخاب چرخ‌هایی می‌شوید که لاستیک کمتری دارند. لاستیک کمتر به معنای توانایی کمتر در ضربه‌ گیری و محافظت کمتر در برابر خطرات جاده‌ای است. از سوی دیگر، رینگ‌هایی که خیلی کوچک هستند، خودرو را به خوبی پشتیبانی نمی‌کنند. پاسخگویی ضعیف تری دارند و به جاده نمی‌چسبند.

با این وجود شاید شما تصمیم گرفته اید از رینگ‌های اسپرت و بزرگ برای خودروی خود استفاده کنید. در این صورت مطمئن شوید رینگ‌های جدید با قسمت‌های ثابت ماشین هیچ گونه تماسی نداشته باشند.

وزن رینگ اسپرت

وزن رینگ اسپرت ماشین یکی دیگر از عواملی است که هنگام خرید باید در نظر گرفته شود. سیستم تعلیق ماشین شما نمی تواند وزن رینگ را خنثی کند. بنابراین هرچه رینگ سنگین تری انتخاب کنید، کنترل خودرو سخت تر می‌شود. ماده ای که رینگ ها از آن ساخته شده اند شاید بیشترین تاثیر را بر وزن رینگ داشته باشد. در نتیجه، ایده خوبی است که به دنبال رینگ های سبکی باشید که نیازهای شما را برای دوام و زیبایی شناسی برآورده می کند.

رینگ آلیاژی یا فولادی

هر دو نوع رینگ خودرو مزایا و معایب خود را دارند. در حالی که رینگ‌های آلیاژی گران‌تر و دارای دوام کمتر هستند اما طراحی‌های متنوع و جذابی دارند. همچنین عملکرد و مصرف سوخت بهتری هم دارند. از سوی دیگر، رینگ های فولادی در برابر آسیب مقاوم‌تر و مقرون به صرفه‌تر هستند. با این حال، نمی‌توانید از این رینگ ها انتظار جلوه ای را داشته باشید که در فیلم های جیمز باند می‌بینید. رینگ های فولادی دارای طرح‌ براق نیست. به علاوه به دلیل وزن بیشتر سوخت بیشتری هم مصرف می کنند.

رینگ اسپرت آپکو

خرید رینگ اسپرت خودرو متناسب با بودجه

قبل از اینکه در مورد یک مجموعه خاص از رینگ ها هیجان زده شوید، به هزینه آن فکر کنید. رینگ خودرو یک کالای تزئینی و لوکس به حساب می‌آید. چون در عملکرد فنی خودرو تاثیر چندانی ندارند. صرفا به دلیل ظاهر و اعتباری که به خودرو می‌بخشد طرفدار دارد. با این حال می‌توانید برای خرید رینگ خودرو به سایت آپکو اسپرت مراجعه کنید.

خرید رینگ خودرو از فروشگاه معتبر

آپکو اسپرت می تواند محصولات مورد نظر شما را در سه گروه ایمنی، رفاه و زیبایی فراهم کند. رینک اسپرت خودرو نیز در همین محدوده قرار می‌گیرد. تمام محصولات ضمن رعایت کلیه استانداردهای مرتبط، دارای تأییدیه های مهندسی و کیفی شرکت آپکو می باشند. در نتیجه گارانتی اصلی خودرو را تحت تأثیر قرار نمی دهد. خرید رینگ ارزان یا تقلبی ایمنی شما را به خطر می اندازد. زیرا چرخ ها دائماً بارهای سنگین و اثرات رانندگی را تحمل می کنند.

مطالعه نظرات و بازخوردهای کاربران از رینگ اسپرت

قبل از خرید، نظرات و بازخوردهای دیگران را در مورد مدل‌ها و برندهای مختلف مطالعه کنید. نظرات و تجربیات کاربران می‌تواند به شما در انتخاب صحیح کمک کرده و از خرید نادرست جلوگیری کند.

تست و آزمایش رینگ قبل از نصب

پیش از نصب رینگ‌ها روی خودرو، آن‌ها را تست و آزمایش کنید. مطمئن شوید که رینگ‌ها به درستی ساخته شده‌اند و هیچ مشکلی در آنها وجود ندارد، این امر از لحاظ ایمنی و عملکرد خودرو بسیار مهم است. رینگ ها را از لحاظ وجود ترک، شکستگی یا فرو رفتگی بررسی کنید. به تغییر رنگ ها نیز حساس باشید. ممکن است رینگ موجود در مغازه تعمیر شده بوده و نو نباشد.

انواع رینگ اسپرت

در لیست زیر جنس انواع رینگ‌های خودرو را بررسی می‌کنیم و به بررسی دقیق تر کاربرد آن می‌‌پردازیم.

رینگ فولادی (آهن و کربن)

یک انتخاب مقرون به صرفه هنگام خرید رینگ به حساب می‌آید. با توجه به آهن و کربن به کار رفته در آن، حرکت خودرو با این رینگ‌ها سخت تر و سنگین تر است. همچنین قدرت مانور کمتری در طراحی دارد و معمولا توسط سارقان فلزی به سرقت می رود.

آلومینیوم ریخته گری

رینگ های آلومینیومی ریخته‌ گری OEM یک پله بالاتر از فولادهای OEM قرار دارند. بر خلاف چرخ‌های فولادی که طراحی ابتدایی دارند، رینگ‌های اسپرت آلومینیومی طرح‌های متنوع تری ارائه می‌کند. همچنین وزن کمتری داشته و باعث کند شدن سرعت اتومبیل نمی‌شوند.

رینگ منیزیم و آلیاژ آلومینیوم فورج شده

رینگ های اسپرت اغلب با آلیاژهای آهنگری ساخته می شوند. مواد آن ممکن است متفاوت باشد، اما مواد رایج مورد استفاده برای ساخت آنها منیزیم و آلیاژهای آلومینیوم هستند. آهنگری آلیاژها با مخلوطی از دو یا چند فلز مختلف شروع می شود.

ابتدا کربن و سپس، یک نیروی جامع اعمال می شود تا یک بلوک از فولاد عملیات حرارتی شده را قبل از سرد شدن در آب به شکل دلخواه درآورد. این فرآیند طولانی و گران قیمت، آلیاژی سبک و بادوامی را ایجاد می کند که در رینگ های اسپرت می بینیم. رینگ های آلیاژی فورج شده در بازار بسیار مطلوب و زیبا هستند.

رینگ فیبر کربن

مسلماً گران‌ترین ماده در بین تمام رینگ‌ها، فیبر کربن است. فیبر کربن یک ماده فوق العاده قوی و سبک بوده که از اتم های کربن ریز به هم بافته شده است. برخلاف سایر رینگ‌های ذکر شده در بالا، رینگ‌های اسپرت فیبر کربنی فاقد فولاد یا فلز در فرآیند ساخت هستند. رینگ ها با چسباندن ورقه های فیبر کربن به صورت لایه ای بر روی قالب قبل از اعمال حرارت و فشرده شدن با هم ساخته می شوند.

وقتی صحبت از عملکرد رینگ اسپرت می‌شود، فیبر کربن تا پنج برابر استحکام بیشتری را ارائه می‌دهد. همچنین تا یک سوم وزن اصلی را در مقایسه با رینگ های آلیاژی کاهش می‌دهد. همچنین ظاهر فوق العاده اسپرت و مدرنی به خودروی شما می‌دهد که با سایر رینگ‌ها قابل قیاس نیست. رینگ اسپرت ام وی ام با جنس فیبر کربن یکی از آن هاست.

رینگ پراید اسپرت

نحوه تشخیص رینگ اصلی از تقلبی

حال که به نکات مختلف هنگام خرید رینگ پرداختیم، باید بتوانیم گندم را از کاه در طبیعت جدا کنیم. رینگ‌های بسیاری در بازار وجود دارد که با کیفیت پایین اما قیمت بالا ارائه می‌شوند. برای جلوگیری از مواجه با این موارد بهتر است از مجموعه های معتبر خرید کنید. با این حال موارد زیر را هنگام خرید رینگ اسپرت به خاطر داشته باشید.

علامت گذاری سازنده رینگ

یکی از راه‌های تشخیص رینگ‌ اسپرت اصلی از طریق علامت‌های کشور سازنده است. مانند ساخت ژاپن یا آلمان. این نشانه‌ها در طول فرآیند ریخته‌گری و آهنگری بر روی لبه رینگ ها یا توپی پشتی قالب ‌گیری می‌شوند. رینگ‌های اسپرت تقلبی دارای علامت‌هایی با اصطلاحاتی مانند «Japan Design» و «Japan Technology» هستند یا گاهی اوقات هیچ علامتی ندارند. اگر محصول هیچ نشانه مناسبی از محل تولید آن ندارد، از آن دوری کنید.

همیشه سوالات دقیق تری از فروشنده بپرسید تا منشا رینگ های اسپرت را بررسی کنید. در صورت امکان، بررسی کنید که آیا بسته بندی حاوی گواهی اصالت هست یا خیر! رینگ اسپرت لیفان یکی از محصولاتی است که مشابه تقلبی بسیاری در بازار دارد.

تفاوت وزن و ساخت مواد

راه دیگر برای تشخیص رینگ های اسپرت تقلبی وزن آنهاست. آلیاژها در مقایسه با آهن خالص سبک تر و متراکم تر هستند. رینگ‌های اسپرت آلیاژی به دلیل ساختار محکم و سبک وزنی به رینگ‌های فولادی ترجیح داده می‌شوند. رینگ های اسپرت تقلبی با استفاده از آلومینیوم ارزان قیمت یا سایر فولادهای بی کیفیت به عنوان پرکننده، این فرآیند را ارزان تر می کنند.

دفعه بعد که برای خرید یک ست رینگ اسپرت جدید به فروشگاه می روید، به وزن یک رینگ اصلی توجه داشته باشید. وزن رینگ موجود را با عددی که در شناسه آن تعریف شده، مقایسه کنید. ممکن است رینگ های سنگین تری دریافت کنید!

برچسب قیمت و فروشنده

در نهایت، قیمت ارزان همچنان عامل بزرگی در محبوبیت رینگ های اسپرت تقلبی است. چرا این همه پول صرف تغییر وسیله نقلیه خود با رینگ ارزان می کنید! همان طور که بالاتر گفته شد، رینگ خودرو یک وسیله تزئینی و لوکس است. نیازی به حضور رینگ در خودرو نیست. تنها مزیتی که دارد، هندلینگ بهتر خودرو و ظاهر جذابی است که به ارمغان می‌آورد. پس اگر قصد دارید رینگ ارزان تهیه کنید، اصلا رینگ نخرید. در خرید رینگ های گران قیمت نیز مراقب باشید. فقط به این دلیل که گران است به این معنی نیست که قانونی است!

این فقط یک راهنمای کلی در مورد نحوه تشخیص رینگ های اسپرت تقلبی در بازار است. هر برند و طرح متفاوتی از رینگ های اسپرت روش های تقلبی خاص خود را دارد. همیشه منابع خود را بررسی کنید و در مورد ساخت و مدل هر رینگ اسپرتی که می خواهید بخرید، یک تحقیق جدی و جامع انجام دهید.

سخن پایانی

از راهنمایی‌های گفته شده هنگام خرید رینگ اسپرت خودرو استفاده کنید. همچنین، از منابع و متخصصان معتبر مشاوره بگیرید تا انتخاب درستی انجام دهید. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید. آپکو سرویس مرجع فروش و خدمات خودروهای سفارشی و تجهیزات جانبی آن ها در ایران است.

خدمات 24 ساعته در 7 روز هفته حتی تعطیلات رسمی، ضمانت اصالت کالا و وجود طیف وسیعی از برندها و قطعات باعث شده آپکو اسپرت یکی از بهترین مجموعه ها برای خرید رینگ اسپرت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *