فروشگاه آپکو

مانیتور ماشین یا جعبه جادویی همراه برای خودرو

خرید مانیتور ماشین

مانیتور ماشین یا نمایشگر همراه، آپشنی جذاب برای راننده و سرنشینان خودرو که کاربردهای جذاب و فراوانی دارد، ابتدا با راننده شروع کنیم، رانندگی به‌سرعت عمل و دقت نیاز دارد و از طرفی راننده باید بتواند کنترل خوبی بر روی مسیر و خودرو داشته باشد، مانیتور ماشین همانند عصای دست راننده خواهد بود و به او کمک می‌کند رانندگی بهتری داشته باشد، برای مثال با استفاده از جی‌پی‌اس بهتر مسیریابی کند یا به بعضی از اطلاعات و پیام‌های تلفن همراه سریع‌تر دسترسی داشته باشد، اما برای سرنشینان خودرو چطور؟

با این مقدمه، می‌خواهیم به بررسی بهترین مارک‌های مانیتور ماشین بپردازیم، در این مقاله سعی کردیم تمام آنچه که برای انتخاب و خرید مانیتور ماشین به آن نیاز دارید را  با هم مرور کنیم.

مانیتور ماشین

مانیتور ماشین، یکی از آپشن‌های رفاهی و پرطرف‌دار این روزهای دنیای خودروهاست، مانیتور یا صفحة نمایشگر در قسمت جلویی و کنار راننده و در پشت صندلی سرنشینان قرار می‌گیرد، این آپشن برای بسیاری از خودروهای گران‌قیمت و لوکس بازار از قبل توسط کمپانی سازنده نصب می‌شود.

اما در خودروهای اقتصادی و ارزان‌قیمت‌تر این مورد وجود ندارد، سه دسته مانیتور ماشین وجود دارد، دسته اول از نوع فابریک و کارخانه‌ای است، در بخش کنسول میانی خودرو قرار دارد و متناسب با مدل خودرو و کمپانی سازنده، اجازة دسترسی به بخش‌های مختلف خودرو و امکانات صوتی و تصویری را به کاربران می‌دهند و یکی از آیتم‌های رقابتی بین کمپانی‌های خودروسازی دنیاست.

مدل دیگر مانیتور ماشین، بر روی پشتی صندلی جلو نصب شده و مختص به سرنشینان عقب خودروست. مدل آخر که کمتر از آن استفاده می‌شود بر روی سقف خودرو نصب می‌شود و بیشتر برای خودروهایی با کابین بزرگ مناسب است.

مانیتور ماشین، باعث جذابیت بیشتر امکانات خودرو است و به راننده و سرنشینان دسترسی به آپشن‌هایی چون نقشه، پخش ویدئو و موسیقی، تماس‌ها و پیامک‌ها و غیره می‌دهد.

علاوه‌برآن، راننده می‌تواند کنترل بهتری بر روی خودرو داشته باشد، روی قسمت‌های مختلفی چون دمای خودرو، صدای موسیقی، ترافیک و مسیرهای پیشرو، دوربین عقب خودرو و غیره دسترسی داشته باشد.

سیستم‌های رهیاب و GPS اطلاع از حجم ترافیک مسیرها قطعاً در سفرهای درون‌شهری و یا برون‌شهری بسیار مهم و ضروری است بخصوص اگر راننده با مسیر آشنایی کافی نداشته باشد.

تجربة رانندگی لذت‌بخش یکی از معیارهای مهم برای تمامی کمپانی‌های سازنده خودروست و هر ساله سعی می‌کنند با توسعه امکانات و فناوری‌های جدید، ماشین‌هایی با کارایی و امینت بهتر تولید کنند و سهم بیشتری از فروش را در بازار به خود اختصاص دهند، یکی از آیتم‌هایی که در تجربه رانندگی و جذابیت خودروها نقش دارد مانیتور خودروست و کیفیت نمایش صوت و تصویری و امکاناتی که به کاربر ارائه می‌دهد در سهولت رانندگی و لذت از مسیر نقش دارد.

مانیتور ماشین هم زمان حکم نقشه و مسیریاب، تلفن همراه و ضبط‌صوت را ایفا می‌کنند، علاوه‌برآن در برخی از نمونه‌های آن، به دوربین عقب خودرو متصل می‌شود و راننده دید بهتری از پشت سر خودرو خواهد داشت.

برندهای مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند، کاربران بسته به نیاز و بودجة خود می‌توانند اقدام به خرید مانیتور کنند.

بهترین مارک مانیتور ماشین

بهترین مارک مانیتور ماشین

برای بهترین مارک مانیتور ماشین، ابتدا سراغ برندهای مهم این عرصه رفتیم و امکاناتی که هرکدام از این نمایشگرها به راننده و سرنشینان خودرو ارائه می‌دهند.

اولین سؤالی که قبل انتخاب بهترین مارک مطرح می‌شود، این است که از چه مانیتور خودرویی استفاده می‌کنید و مشخصات آن چیست؟

باتوجه‌به مدل خودرو، سایز مانیتور، قابلیت‌های موجود مانند نمایش فرمت‌ها و امکاناتی چون دید عقب خودرو، اتصال به وای‌فای، دارابودن گیرندة دیجیتالی، دسترسی به کولر خودرو و غیره می‌توانید بهترین مارک مانیتور ماشین را انتخاب کنید.

مورد مهم بعدی، کیفیت صوت و تصویری است که نمایشگر ارائه می‌دهد، این موضوع باگذشت زمان بیشتر به چشم می‌آید و طبیعتاً به بودجه و هزینه‌ای که می‌پردازید بستگی دارد.

در کنار این سه مورد اساسی، تجهیزات مانند آمپلی‌فایر، ساب وفور و فرمت‌های پخش صوتی که دستگاه پشتیبانی می‌کند و اتصال به AUX را هم در نظر داشته باشید.

یا اگر خودروی شما از دوربین عقب برخوردار است، آیا مانیتور می‌تواند تصاویر دریافتی را به‌وضوح و کیفیت مناسب به شما نشان دهد؟ سیستم‌عاملی که این روزها بر روی بیشتر مانیتورهای ماشین نصب می‌شود، سیستم‌عامل اندروید است که جایگزین ویندوز شده است و بهترین رابط کاربری را ارائه می‌کند.

همة این مواردی که مطرح کردیم از فاکتورهای مهمی است که بر روی قیمت و انتخاب بهترین مارک مانیتور ماشین تأثیر می‌گذارد، در ادامه به معرفی چهار برند پرفروش بازار می‌پردازیم.

کیفیت صوت و تصویر بر روی قیمت مانیتور ماشین تأثیر می‌گذارد.

مانیتور خودروی شیاومی

برند شیاومی، به‌قصد کسب تجربه یا سود بیشتر هر چه که باشد، در دنیای نمایشگرهای خودرو هم سرک کشیده، نمونة موفق و پرفروش آن مانیتور خودروی شیاومی مدل zen 4 با سیستم عامل اندروید و مختص خودروهای پژو 206 است.

 مشخصات فنی مانیتور خودروی شیاومی مدل Zen 4 برای خودرو پژو 206

حافظة داخلی

16 گیگابایت

CPU  یا پردازنده

4 هسته‌ای

سیستم‌عامل

اندروید 11

مقدار رم

1 گیگابایت

نوع صفحه‌نمایش

مولتی تاچ IPS-LED

رزولوشن نمایشگر

720*1080

زاویه دید

نامحدود (وضوح 180 درجه‌ای)

شکل ظاهری

فابریک به‌جای ضبط خودرو

خروجی سیستم صوتی

دارد

ساختار بدنه

فلز و پلاستیک

فرمت‌های تصویری

: RMVB / RM / FLV / 3GP / MPEG / DIVX / XVID / DAT / VOB / AVI / MP4 / MP5/MKV/Blue-ray

فرمت‌های صوتی

Audio Format: MP3 / WMA / OGG / APE / AAC / FLAC / WAV

پورت USB

دارد

بلوتوث

دارد

وای‌فای داخلی

دارد

جی‌پی‌اس

دارد

در کنار همة این قابلیت‌های کاربردی، چند ویژگی دیگر جذاب و کاربردی دیگر  برند شیائومی، سبب شده رقیبی سرسخت باشد و از دیگر رقبایش فاصله گیرد، ویژگی‌هایی چون:

  • میرورلینک با قابلیت اتصال به دکمه سر فرمان
  • نصب تمامی اپلیکیشن‌های اندروید
  • اتصال آنتن دیجیتال برای شبکه‌های تلویزیونی داخلی و رادیویی
  • قابلیت اتصال به دوربین دنده‌عقب و گردش زاویه 360 درجه
  • قیمت حدودی تا لحظة نگارش این مقاله، دو میلیون و نهصد تومان.
  •  و در آخر قابلیت اتصال به دکمه‌های کنترل فرمان به همراه اقلامی چون سوکت‌های فابریک، پورت‌های USB، آنتن GPS را به همراه دارد.

مانیتور رانا پلاس

برای خودروهای رانا پلاس، یکی از مانیتورهای پرفروش بازار مدل وینکا سری Winca RS855 مدل S400 است.

سیستم‌عامل

اندروید 11

سایز نمایشگر

9 اینچ

پردازنده

هشت هسته‌ای

حافظة داخلی

32 گیگابایت

رم

2 گیگابایت

نوع خروجی

HDMI

نمایشگر

لمسی 2.5 بعدی خازنی
اتصال به وای‌فای

دارد

بلوتوث

دارد
فلش

دارد

قیمت حدودی

ده الی دوازده میلیون

با قابلیت‌های تنظیم صدا، می‌توانید به بهترین کیفیت پخش موسیقی دسترسی داشته باشید، با استفاده از مسیریاب‌های آفلاین و آنلاین و نصب اپلیکیشن‌های کاربردی، کوتاه‌ترین و کم‌ترافیک‌ترین مسیر را انتخاب کنید.

قابلیت بلوتوث این امکان را به راننده می‌دهد که به تماس‌های خود بدون استفاده از تلفن همراه، از طریق میکروفن داخلی آن پاسخ دهد یا به پیام‌ها و دفترچه تلفن دسترسی داشته باشد.

مانیتور ماشین صفحه نمایشگر همراه

مانیتور رانا پلاس آپکو با قابلیت‌هایی چون گیرنده دیجیتال تلویزیون آفلاین، اتصال به دوربین جلو و عقب و دوربین 360 درجه و رادیو و سیستم صوتی قدرتمند و نمایش وضعیت فشار باد لاستیک‌ها به بهترین شکل، به‌سهولت تجربه رانندگی کمک می‌کند.

آپکو ایل‌بیگی، نصب آن را  به‌صورت فابریک بدون دست‌کاری در سیم‌کشی و ابطال گارانتی خودرو انجام می‌دهد.

یکی دیگر از برندهای مهم بازار، برند پاواسونیک است، مانیتور ماشین 8 اینچی با سیستم‌عامل اندروید و مناسب برای خودروی پژو 405 مدل P100 است همچنین از مدل‌های دیگر پژو  slx و  glx و پارس هم پشتیبانی می‌کند.

نوع صفحه‌نمایش

IPS LCD

اندازه صفحه‌نمایش

8 اینچ
سیستم‌عامل‌های سازگار

اندروید

پورت USB

دارد

سایر اتصالات

خروجی مانیتور ورودی دوربین دنده‌عقب

سایر مشخصات

ورودی ولتاژ 12 ولت
توان خروجی صدا

50×4 وات

وای‌فای

دارد

پردازنده

4 هسته‌ای
نسخه اندروید

10

جی‌پی‌اس

دارد

رم

16 گیگابایت

خروجی دکمه سر فرمان و اتصال به دوربین عقب و جلو از دیگر مزیت‌های کاربردی مدل P-100 است.

قیمت حدودی دو میلیون و هشتصد هزار تومان.

مانیتور پشت صندلی خودرو

مانیتور پشت صندلی خودرو برای سرنشینان عقب خودرو یک مزیت بی‌نظیر است، بخصوص که اگر سرنشینان کودک باشند، سرگرم‌کردن آن‌ها حین رانندگی بخصوص اگر مسیر طولانی در پیش داشته باشید، کار آسانی نیست. برند هدرست یکی از برندهای خوش‌نام در زمینه طراحی مانیتور پشت صندلی خودرو است.

 همراه با دسته گیم بازی CD/USB/SD

سازگار با فرمت‌های DVD/VCD/CD/MP3/MP5/MPG4/MPG5/Divix

ورودی و خروجی صدا

ورودی و خروجی صدا

دارای ریموت‌کنترل چندزبانه

دارای بلندگوی داخلی با قابلیت پخش صدا

قابل‌استفاده در کلیه خودروهای داخلی و خارجی

جفت دی‌وی‌دی و یواس‌بی و اس دی

حدود قیمت مانیتور ماشین پشت صندلی تا لحظه نگارش این مقاله، هفت میلیون و هشتصد هزار تومان.

 قیمت مانیتور پشت صندلی

مانیتور اندروید 11 اینچ برای کسانی که اندازه نمایشگر برایشان ملاک مهمی است، این مانیتور از برند VoxMedia مدل  T3L برای خودروهای پراید صبا و مدل‌های قدیمی‌تر آن نیز گزینة ایده الیست.

حدود قیمت آن دو میلیون و هفصد هزار تومان است.

سیستم‌عامل

اندروید

حافظه داخلی

12 یا 16 گیگابایت

رم

1 گیگابایت

جی‌پی‌اس

دارد
وای‌فای

دارد

بلوتوث و تماس صوتی بدون نیاز به نصب میکروفون

دارد
کیفیت تصویر

فول‌اچ‌دی

پورت usb  جهت شارژکردن موبایل و پخش موسیقی

دارد
نصب دوربین دنده‌عقب و دوربین جلو و 360 درجه

دارد

انتقال تصویر گوشی بروی مانیتور

دارد
سیستم خروجی

6 ولتی

مانیتور ماشین برای ساینا و کوییک اندروید مدل W100 در دو سایز 7 و 9 اینچی قابل خریداری و نصب است برخی از نمونه‌های آن از سیستم‌عامل ویندوز هم پشتیبانی می‌کند.

CPU

4 هسته‌ای
حافظه داخلی

16 گیگابایت

مقدار RAM

1 گیگابایت
سیستم‌عامل سازگار

اندروید 12 و ویندوز

نوع صفحه‌نمایش

مولتی تاچ IPS-LED

سایز صفحه‌نمایش

7 و 9 اینچ

رزولوشن نمایشگر

1080p

خروجی سیستم صوتی

دارد
شکل ظاهری

فابریک جای ضبط خودرو

ساختار بدنه

فلز و پلاستیک
فرمت‌های صوتی

MP3 / WMA / OGG / APE / AAC / FLAC / WAV

پورت USB

دارد
بلوتوث

دارد

وای‌فای داخلی

دارد

سوکت‌های فابریک، فیش‌های ساب و آمپلی‌فایر  و پورت‌های USB، آنتن  GPS، از دیگر اقلام همراه آن است. در نمایندگی آپکو ایل‌بیگی برای خودروهای ساینا و کوییک از برندهای دیگری چون شیائومی، اینفینیتی، برمستر هم می‌توانید مانیتورهای مناسبی تهیه و انتخاب کنید.

حدود قیمت سه میلیون و سیصد و نود هزار تومان.

مانیتور برای خودروهای تیبا مختص به این خودرو به سفارش شرکت سایپا و توسط شرکت Clasonic تولید شده ست ،مدل Tiba fabric Android 12 model T3L در بازار یکی از مدل‌های پر فروش و کاربرپسندی است که قابلیت‌های خوبی ارائه داده است.

نمایشگر

7 اینچ
رم

1 گیگابایت

حافظه داخلی

32 گیگابایت

سیستم‌عامل

اندروید

ورودی ولتاژ

12 ولت

ورودی دوربین عقب و جلو

دارد
فرمت‌های صوتی

MP3 / WMA / OGG / APE / AAC / FLAC / WAV

فرمت‌های تصویری

RMVB / RM / FLV / 3GP / MPEG / DIVX / XVID / DAT / VOB / AVI / MP4 / MP5

قابلیت میرورلینک

دارد

قابلیت اتصال به دکمه سر فرمان

دارد

خروجی سیستم صوتی

دو ارسی آمپلی‌فایر

وای‌فای

دارد

پورت AUX

دارد

بلوتوث

دارد
پورت USB

ندارد

پشتيباني از کارت حافظه جانبي

دارد
طراحی شکل

فابریک و متناسب با طراحی داشبورد

ساختار بدنه

پلاستیک مقاوم و متناسب با داشبورد
پردازنده

4 هسته‌ای

اندازه صفحه‌نمایش

9 اینچ
رهیاب GPS

در دو حالت آنلاین / آفلاین

قیمت حدودی دو میلیون و پانصد هزار تومان.

مانیتور پشت صندلی

بهترین مرکز فروش مانیتور خودرو در تهران

ازآنجایی‌که شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید مانیتورهای خودرو فعالیت دارند، باید در زمان انتخاب و خرید هوشمندانه عمل کنید. در چنین شرایطی می‌توانید سراغ فروشندگان و نمایندگی‌های معتبری که در این زمینه فعالیت دارند بروید و با خیال راحت خرید کنید.

یکی از بهترین مرکز فروش مانیتور خودرو در تهران، آپکو نمایندگی ایران‌خودرو است که به‌عنوان نمایندگی شرکت ایران‌خودرو با بیش از ده سال سابقة درخشان در حوزه تجهیزات حفاظتی و رفاهی خودرو فعالیت دارد، برای مطرح‌کردن سؤالات خود در این زمینه می‌توانید با متخصصین ما در نمایندگی آپکوایل بیگی تماس بگیرید.

قیمت مانیتور ماشین به قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد و مدل خودرو وابسته است، در کنار آن امکاناتی که ارائه می‌دهد سبب می‌شود تجربه رانندگی برای کاربران آسان و لذت‌بخش شود.

برای انتخاب و خرید مانیتور ماشین، همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، مدل خودرو، سایز مانیتور، قابلیت‌های موجود مانند نمایش فرمت‌ها و امکاناتی چون دید عقب خودرو، اتصال به وای‌فای، دارابودن گیرندة دیجیتالی، دسترسی به کولر خودرو و غیره بر روی قیمت نهایی نمایشگر تاثیر می گذارد.

کیفیت صوت و تصویری است که نمایشگر ارائه می‌دهد، این موضوع باگذشت زمان بیشتر به چشم می‌آید و طبیعتاً به بودجه و هزینه‌ای که می‌پردازید بستگی دارد.

تجهیزات جانبی مانند آمپلی‌فایر، ساب وفور و در کنار پشتیبانی از فرمت‌های مختلف پخش صوتی و اتصال به AUX، هندزفری و شارژر را هم در نظر داشته باشید.

دوربین و دید عقب برای راننده بسیار مهم است، دوربین هایی برای کمک به دید بهتر راننده و جلوگیری از تصادفات نصب می شود، بسیار مهم است که مانیتوری که انتخاب می کنید بتواند به دوربین دید عقب متصل شود و کیفیت خوبی در حین نمایش ارائه دهد.

پس یکی از سؤالات مهم حین انتخاب این است، آیا مانیتور می‌تواند تصاویر دریافتی را به‌وضوح و باکیفیت مناسب به شما نشان دهد؟ سیستم‌عاملی که این روزها بر روی بیشتر مانیتورهای ماشین نصب می‌شود، سیستم‌عامل اندروید است که جایگزین ویندوز شده است و بهترین رابط کاربری را ارائه می‌کند می‌توانید با مقایسه امکانات هر کدام و انتظاراتی که دارید و بودجة موردنظرتان انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید، کارشناسان اپکو آماده‌اند تا باتوجه‌به نوع و مدل خودروتان در انتخاب و نصب بهترین مانیتور به شما کمک کنند.

شما چه  تجربه‌ای دراین‌خصوص دارید؟ چه مدلی را پیشنهاد می‌دهید؟ نقطه‌نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید، همچنین برای آگاهی از فعالیت‌ها و محصولات بیشتر ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

 

سوالات متداول

مانیتور خودرو با گیرنده دیجیتالی چه قابلیت‌هایی دارد؟

اگر می‌خواهید با استفاده از مانیتور خودرو شبکه‌های تلویزیونی را مشاهده کنید، استفاده از مانیتور اندرویدی همراه با گیرندة دیجیتال است، اما خرید آن ضرورتی ندارد چرا که می‌توانید برای دسترسی به شبکه‌های تلویزیونی از اینترنت و اپلیکیشن‌های اندرویدی استفاده کنید.

آیا گیرنده دیجیتال همراه با مانیتور خودرو در جعبه محصول قرار دارد؟

خیر. شما باید به طور مجزا این محصول را تهیه کرده و آن را نصب کنید.

انجام بازی ویدئویی در خودرو با مانیتور خودرو امکان‌پذیر است؟

برخی از مانیتورهای پشت صندلی مانند مانیتور لکسوس، این قابلیت را ارائه می‌دهند، اما قطعاً روی قیمت نهایی اثر می‌گذارد هرچند برای کودکان و سرنشینان در مسافت‌های طولانی یا پشت ترافیک بسیار جذاب است.

ورودی‌های متفاوت و اختصاصی پخش تصاویر برای هر سرنشین وجود دارد؟

بله مانیتور پشت صندلی خودرو ورودی جداگانه دارند و می‌توان تصاویر و صوت متفاوت با نمایشگر جلویی پخش کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *