فروشگاه آپکو

راهنمای خرید مانیتور خودرو

راهنمای خرید ماینتور خودرو

انتخاب مانتیور خودرو کارآمد برای بسیاری از کاربران اهمیت بسیار بالایی دارد تا بتوانند به راحتی از این وسیله برای مقاصد مختلف استفاده کنند. قطعا لذت بردن از خدمات رایانه و مالتی مدیا می تواند در طول مسافرت های طولانی برای سرنشینان خودرو اهمیتی صد چندان داشته باشد.

بنابراین برای تصمیم گیری در مورد خرید مانیتور و مانیتور پشت صندلی باید اطلاعاتی جامعه در مورد برند، اندازه و قیمت این سیستم به دست آورید. به یاد داشته باشید که  کیفیت مانیتورها را هرگز نمی توان با اندازه صفحه نمایش یا تنوع ورودی های نمایشگر بیان کرد.

چرا که فناوری روشنایی، ساختار پانل، وضوح، روشنایی، کنتراست، مصرف انرژی و بسیاری از متغیرهای دیگر می تواند بر کیفیت و قیمت  مانیتور خودرو را تاثیر مستقیمی داشته باشد. برای انتخاب مانیتور ایده آل بهتر است این مقاله را مطالعه کنید تا اطلاعات لازم برای خرید این محصول را به دست آورید.

فاکتور های تاثیر گذار در قیمت مانیتور خودرو

اگر سری به بازار تجهیزات الکترونیک بزنید خواهید فهمید که تنوع بالایی از محصولات برقی و سرگرم کننده برای کابین خودرو از سوی طراحان  و تولید کنندگان به بازار عرضه شده است. بنابراین برای انتخاب مناسب و خرید مانیتور صندلی باید اطلاعات زمینه ای در موزد برخی مباحث داشته باشید.

 قیمت مانیتور ماشین

  • تفاوت بین مانیتورهای LCD و LED با نور پس زمینه

قطعا بر خلاف باور عموم نمی توان تنها تفاوت بین صفحه نمایش LCD و LED را  نوع نور پس زمینه یا صفحه نمایش تعریف کرد. زیرا هر دوی این صفحه نمایش ها از  یک فناوری متفاوت به عنوان منبع روشنایی و نمایش استفاده می کنند که  تمایز و تفاوت کارایی بسیار مختلفی از خود ارائه می دهند.

تفاوت اصلی LED و LCD در این است که LED از دیود یا یک صفحه شامل ذرات نیمه رسانا برای نمایش داده ها  استفاده کرده  تصویری بسیار  واضح در مقایسه با LCD به شما  ارائه می دهد. در حالی که LCD از چراغ های فلورسنت در نور پی زمینه و نمایش تصاویر مختلف بهره می برد.

اگر چه ال ای دی یکی از زیرمجموعه های صفحه نمایش LCD دسته بندی می شود ولی  عمر طولانی، ارائه تصاویر و وضوح با کیفیت در کنار کم مصرف بودن آن  توانسته جایگاه خاصی را در میان تولید کنندگان و خریداران برای خود باز کند.

با اینکه ال سی دی بسیار سبک تر از LED است اما این ال ای دی هست که در حین نمایش می تواند تعداد زیادی از سلول های رنگی را به نمایش بگذارد.

  • انتخاب پنل بسیار مهم است

از آن جایی که در حین  انتخاب مانیتور پشت صندلی خودرو با متغیرهای زیادی مواجه خواهید شد باید در انتخاب پنل توجه و وسواسیت بیشتری را به کار بگیرید،  زیرا این فاکتور به طور مستقیم بر کیفیت تصویر تأثیر می گذارد. از میان پنل های موجود در بازار مانیتور خوردو  می توان به پنل های نوع TN توجه کنید که در کنار کیفیت بالا از لحاظ قیمتی نیز بسیار  مقرون به صرفه هستند.

پنل های نوع TN را می توان در میان محصولات سطح پایه و مدل های صفحه بزرگ مشاهده کرد که دارای  محدوده قیمتی مقرون به صرفه می باشند. این نوع پنل ها در حین نگاه مستقیم به مانیتور مشکل خاصی را ایجاد نمی کند ولی  مشکلات زاویه دید برای سایر سرنشینان خودرو که می خواهند با زوایای مختلف به صفحه نمایش نگاهی بیندازند چندان جالب نیست.

در این میان اگرچه مانیتورهای دارای پنل IPS کمی قیمت بالایی دارند، اما هزینه های نصب یا نگهداری آن بسیار اندک است. نقطه قوت پنل های IPS در درجه اول زاویه دید  آن ها است که می توان در زوایای 178 درجه به صورت مطلوب از آن استفاده نمود.

  • اندازه، وضوح و نوع صفحه نمایش

قبل از اینکه تصمیم بگیرید چه نوع مانیتوری را بخرید باید بدانید که اصلا شما به چه نوع مانیتوری نیاز دارید و قرار است از  مانیتور خود چه استفاده هایی داشته باشید؟

همانطور که قبلا گفتیم، کیفیت مانیتور به موازات اندازه آن ارتباط تنگاتنگی ندارد و الزاما مانتیور های full دارای کیفیت نمایش بسیار بالایی نیستند. بنابراین انتخاب پنل و نورپردازی در کنار محیط استفاده را می توان نکته مهم در تعیین کننده کیفیت مانیتورها بیان کرد.

اکنون برای برخورداری از وضوح تصویر (Full HD) نباید لزوماً بر جنبه سرگرمی این صفحه مالتی مدیا تمرکز کنید. برای برخورداری از تجهیزات مختلف این مانیتور های باید صفحات 10 اینچی با وضوح 1080p دارای جزئیات بیشتری را خریداری کنید.

  • داشتن D-Sub و HDMI کافی

رابط D-Sub یکی از موارد مهم و کاربردی در مانیتورهای خودرو است که به کاربران امکان می دهد تا سیستم های هوشمند خود مثل گوشی موبایل را به سیستم مالتی مدیا متصل کنند. این سخت افزار  یکی از موارد ضروری برای صفحه نمایش کوچک و مانیتورهای مقرون به صرفه است که بیشتر در سطح ابتدایی طراحی و برروی مانیتور پشت صندلی نصب می گردد.

از سوی دیگر HDMI به عنوان رابطی که به صورت دیجیتالی تصاویر را از کامپیوتر به مانیتور منتقل می کند، به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از کنسول ها، gps و گیرنده های ماهواره ای را مستقیماً به مانیتور متصل کنید.

  • صفحه تاچ، مات بودن صفحه، 3D و MHL

پشتیبانی از یک سیستم عامل سبک و فراگیر همچون مایکروسافت ویندوز 7 می تواند در انتخاب مانیتور پشت صندلی خودر اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. از سوی دیگر امروزه  سیستم تاچ یا صفحه لمسی به شما این امکان را می دهد تا تنها با حرکت یک انگشت بر روی مانیتور بتوانید از  تلویزیون یا کامپیوتر یا بخش های مختلف نرم افزاری آن استفاده کنید.

با اینکه مانیتورهای لمسی بسیار گران هستند، اما راحتی استفاده از آنها در طی مسیر برای همه سرنشینان می تواند یک تجربه بسیار لذت بخش باشد. همچنین MHL به شما کمک می کند تا به محض اتصال تلفن هوشمند خود به مانیتور با کابل Micro HDMI بتوانید اطلاعات آنرا بر روی صفحه نمایش مشاهده نمایید و در این حالت  گوشی خود را نیز شارژ کنید.

مانیتورهای دارای صفحه مات به شما کمک می کند تا در حین حرکت از بازتاب نور بر روی صفحه در امان بمانید. با این حال این بخش  کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد تا مانیتور صفحه براق را انتخاب کنید یا صفحه های مات را ترجیح دهید.

انواع مانیتور ماشین

انواع مانیتورهای خودرو

عملکرد همه مانیتورها واضح و یکسان است اما گاهی تولیدکنندگان محصولات خود را به منظور افزایش کارایی در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می کنند.  مانیتورهای آلومینیومی، بدون قاب، و روکش سفید از نظر طراحی دارای  قیمت بسیار بالاتری هستند. از سوی دیگر مانیتوری با ویژگی محوری که به راحتی می تواند ارتفاع را تغییر دهد و 90 درجه بچرخد، ممکن است در ابتدا جذاب به نظر برسد، اما کارایی چندانی به خصوص در داخل کابین خودرو های کوچک ندارد.

اگر به مانیتور خودرو نازک علاقه مند هستید باید بدانید که  ضخیم ترین مانیتور LCD از بدنه 5 سانتی متر تجاوز نمی کند. به طور کلی مانیتورهای خودرو در سه حالت طراحی شده و در اختیار کاربران قرار می گیرد که می تواند نما  مدل های جذابی را برای کاربران ایجاد کند.

  • مدل فابریک

مانیتور خودرو فابریک را می توان صفحه های  نمایشگر نصب شده بر روی داشبورد دانست که غالبا توسط کمپانی های خودروساز داخلی و یا خارجی بر روی خودرو نصب می شود. این مدل از مانیتور ها را می توان یکی از  آپشن های اتومبیل دانست که به صورت استاندارد و مطابق با قدرت خودرو طراحی و تولید شده است.

این مانیتورها بسته به مدل خودرو از توانایی های مختلفی همچون پخش موسیقی، ویدیو، مسیریابی، اتصال به تلفن همراه و… برخوردار هستند که امکان کنترل قسمت های مختلف خودرو را در اختیار راننده قرار می دهد.

  • مدل پشت سری:

مانیتورهای پشت صندلی خودرو بر روی قسمت پشت سری صندلی های جلوی خودرو نصب می شوند تا سر نشینان عقب نیز بتوانند از امکانات این مانیتور ها استفاده کنند.  این مانیتورها توسط یک کابل به مانیتور مرکزی متصل شده و ممکن است از امکانات و تجهیزات متنوعی برخوردار باشند که سبب سرگرمی سرنشینان عقب در طول مسیر گردد.

  • مدل سقفی:

این مدل مانیتورها بر روی سقف داخل کابین خودروی نصب می شوند که عمدتا برای اتومبیل های دارای اتاقک بزرگ کارایی دارد. از این مانیتور ها می توان در میانه سقف کابین استفاده نمود تا همه سرنشینان بتوانند دید بهتری بر روی صفحه نمایش داشته باشند.

مهم ترین ویژگی های مانیتور خودرو

اگر قصد خرید یک مانیتور معمولی را دارید، می‌توانید به پشتیبانی USB و نیازهای برق این نمایشگر ها توجه کنید. مانیتور های ساده نه به سوکت وصل شونده و نه به کارت گرافیک خاصی نیاز دارند تا شما بتوانید از بخش های مختلف این سیستم استفاده نمایید. اما اگر می خواهید سیستم مالتی مدیای خودرو شما به مرورگر اینترنت وصل گردد و در هنگام پخش ویدیو یا دوربین عقب وضوح بالایی داشته باشد باید مجهز به تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری خاصی گردد.

  • مجهز به صفحه ‌نمایش لمسی و حرارتی در سایزها و کیفیت‌های تصویر متفاوت تا وضوح بالایی در اختیار شما قرار دهد.
  • CPU مهم‌ترین سخت‌افزار مانیتور است که قدرت پردازش مانیتور را مشخص می‌کند و امکان نصب برنامه‌های سنگین‌تر بر روی مانیتور را فراهم می کند.
  • رم و رام با حافظه‌های مختلف تعیین‌کننده حجم پردازش‌ها در مانیتور است که برای اجرای برنامه‌های معمولی مانند مسیریاب و نرم‌افزارهای شبکه اجتماعی باید بر روی مانیتور تعبیه شود.
  • در خصوص قابلیت پشتیبانی از دستگاه DVR این نکته ضروری است تا با نصب دوربین  عقب یا 360 درجه بتوانید فضای اطراف خودرو را بر  روی این دستگاه تماشا کنید.
  • خروجی صدای DSP (آنالیز دیجیتال) یا خروجی آمپلی‌فایر با امکاناتی متنوع و متعدد می تواند کیفیت بالای صدا را در حین پخش موسقی در اختیارتان قرار دهد.
  • قابلیت هایی همچون GPS،  WIFI و  بلوتوث به شما این  امکان را می دهد تا مانیتور خودرو را با سیستم های مختلف همسان سزی کنید.
  • قابلیت اتصال به رادیو
  • قابلیت اتصال به USB
  • پشتیبانی از وضوح تصویر و رزولوشن فول HD

بهترین برند های مانیتور خودرو

درست است که در حین خرید لوازم الکترونیکی باید به دنبال  برند های معتبر و مطرح در صنعت تولید مانیتور های خودرو بگردید.  ولی یک واقعیت وجود دارد و آن هم این است که  حتی اگر شما یک برند خوب داشته باشید، باز هم ممکن است به دلیل پنلی که استفاده می کند، مانیتور مورد نظر شما تواند انتظاراتتان را برآورده کند.

امروزه شما می توانید در  بازار فناوری نمایشگرها را انواع مختلفی از مانیتور ها را با کارایی و خدمات مختلف مشاهده کنید. در این میان بهترین برند های مانیتور خودرو با  تنظیمات کارخانه های خودرو سازی همسویی مناسبی ایجاد کرده اند و از لحاظ قیمتی کاملا مقرون به صرفه هستند. بنابراین به صورت خلاصه در میان برندهای معروف می توان برخی از مانیتورهای برتر را به شرح زیر تعریف نمود.

  • مانیتور خودرو مدل iPS M150
  • مانیتور خودرو مدل Android Car Stereo
  • مانیتور خودرو مدل phoenix مناسب برای پژو پارس
  • مانیتور خودرو مدل phoix مناسب برای پراید ۱۳۱
  • مانیتور دوربین خودرو کد D2023
  • مانیتور خودرو مدل phoenix مناسب برای پژو ۲۰۶
  • قاب مانیتور خودرو مدل KFKF90 مناسب برای ساینا
  • مانیتور خودرو بنیکس کد ۰۵۰ مناسب برای پژو پارس

خط پایین…

مانیتور خودرو در اتومبیل های تولید داخلی به ندرت استفاده می شود و در آپشن ها رفاهی ارائه شده توسط کارخانه این محصول را فقط می توان در خودرو های گران قیمت مشاهده کرد. با این وجود در خودرو های لوکس تولید داخلی بازهم خبری از مانیتور های پشت صندلی نیست و حتی برای نصب آن طراحی خاصی هم در نظر گرفته نشده است.

ولی بسیاری از صاحبان خودرو دوست دارند تا از مانیتور خودرو برای افزایش امکانات رفاهی سر نشینان استفاده کنند که  تعدادی از آنها برای شما نیز جذاب خواهد بود. مانیتورپشت صندلی امروزه توانسته با تکنولوژی های مدرن تغییرات شگفت انگیزی در  دنیای سرگرمی داخل اتومبیل ایجاد کند.

این سیستم های مالتی مدیا در عین حال که فضای کمتری را اشغال می کنند و آسیب کمتری به چشم و بدن آسیب وارد می کنند. مانیتور های جدید با مصرف کم انرژی به شما این امکان را می دهنذ تا در طول سفر با خودرو بتوانید از ویدیو یا موسیقی با کیفیت تر و بلندتر لذت ببرید.

چگونه می توانم سیستم مالتی مدیای خودرو خودم را نسبت به سیستم کارخانه ارتقا دهم؟

مانیتور ها و سیستم مالتی مدیای استاندارد معمولاً دارای حداکثر توان خروجی حدود 10 تا 20 وات RMS در هر کانال هستند.  اما یک راه عالی برای ارتقای سیستم صوتی و تصویری اتومبیل خود بدون تغییر ظاهر کارخانه ای خودرو، افزودن بلندگوها و تقویت کننده های جدید است. یک راه مقرون‌به‌صرفه‌تر برای ارتقای سیستم صوتی بدون تعویض استریو یا بلندگوهای اصلی، خرید یک آمپلی‌فایر 4 کاناله جمع‌وجور برای افزایش قدرت بلندگوهای جلو و عقب است.

سیستم صوتی و تصویری من به چه مقدار نیرو نیاز دارد؟

اگر شما با یک خودروی هاچ بک جمع و جور، اسپورت یا یک پیکاپ با کابین کوچک رانندگی می‌کنید، تقویت‌کننده‌ای با 50 وات RMS می تواند احتمالاً عملکرد خوبی را به شما ارائه دهد و  صدا یا موسیقی با وضوح و شفافیت بالایی به شما ارائه دهد. اما برای نصب سیستم مالتی مدیا در وسایل نقلیه بزرگتر باید از سیستم هایی استفاده کنید که  حداقل به 75 وات RMS برای راه اندازی  سیستم نیاز دارند.

اگر از استریو اصلی ماشین خود استفاده می کنید،  توان 50 تا 200 وات RMS برای استفاده از این سیستم مالتی مدیا می تواند برای شما مناسب و کافی باشد. اما اگر می خواهید  از  بلندگوهای برقی و سیستم های نمایشگر حرفه ای یا چند کاناله استفاده کنید باید  برای باس 250 تا 500 وات RMS برنامه ریزی نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *