فروشگاه آپکو

رینگ اسپرت و تأثیر آن بر عملکرد خودرو و آشنایی با انواع آن

رینگ اسپرت

شاید از نظر برخی رینگ اسپرت یک آپشن و اکسسوری اضافه برای خودروها باشد، به هر حال ضدونقیض در مورد رینگ های اسپرت زیاد است، در صورتی که قصد خرید این محصول را دارید اما نمی دانید که اساس استفاده از آن چیست، نصب صحیح و تشخیص کیفیت چگونه انجام می شود؟ اما لازم است در مورد این ویژگی مواردی را مطالعه نمایید تا دقیقاً متوجه اهمیت نصب آن روی تایر خودرو باشید.

نکات مهم در مورد رینگ اسپرت

رینگ اسپرت

یکی از انتخاب هایی که عموماً بیشتر توسط جوانان انجام می شود و می تواند جلوه فوق العاده ای به خودرو بدهد، رینگ اسپرت خواهد بود. معمولاً رینگ اسپرت در مدل ها، فرم ها و ارگونومی های گوناگونی، بدون محدودیت برای تمامی ماشین ها عرضه می شود. می تواند روی سیستم تعلیق، فنربندی، فرمان پذیری و شتاب خودرو نیز تاثیراتی بگذارد.

در مقابل اگر به درستی انتخاب نشود، سبب بروز اختلال در کارکرد پیشرانه، سیستم تعلیق و فنربندی و جلوبندی می شود. پیش از هر چیزی اجازه دهید نخست با انواع رینگ اسپرت در بازار ایران آشنا شویم. این می تواند مقدمه خوبی برای انتخاب و تشخیص آن باشد. نمایندگی مرکزی آپکو فروشنده مستقیم انواع دزدگیر آپکو، دزدگیر تصویری خودرو، روکش صندلی خودرو، کفی سه بعدی، ردیاب خودرو در بازار ایران است.

تقسیم بندی انواع رینگ اسپرت

رینگ اسپرت

هیچ دسته بندی مشخصی برای فرمت ساخت و یا ظاهر رینگ های اسپرت وجود ندارد که بتوان به صورت جامع در مورد آن صحبت کرد. اما انواع رینگ های اسپرت خودرو بر اساس آلیاژ مورد استفاده، کیفیت ساخت و همین طور ابعاد و قطر در بازار عرضه می شوند. هرچه کیفیت آلیاژ و فلز مورد استفاده در رینگ ماشین بهتر باشد، به طبع قیمت آن هم بالاتر خواهد رفت.

دقت کنید که معمولاً برای خرید رینگ اسپرت باید از نظر یک کارشناس استفاده کنید. این کار با اندازه گیری دقیق لاستیک، وزن خودرو و بررسی مدل آن ممکن خواهد بود.

 

رینگ های اسپرت فابریک

رینگ های اسپرت فابریک مدل هایی هستند که توسط کارخانه ها عرضه شده و پیش فرض روی ماشین نصب می شوند، برندهای لوکس و خارجی معمولاً این آپشن را روی خودروهای خود قرار می دهند. مثلاً شما می توانید اتومبیلی مانند تویوتا راو 4 را با آپشن رینگ اسپرت انتخاب کنید. این رینگ ها بر اساس استانداردها و دریافت تأییدیه های شرکت تولید شده اند و از نظر کیفیت آلیاژ، جنس بدنه و… در بهترین وضعیت قرار گرفته اند.

در مقابل رینگ های فابریک عمدتاً قیمت فوق العاده بالایی دارند و معمولاً توسط لیبل های شناخته شده عرضه می گردند. در صورتی که بودجه کافی برای خرید رینگ اسپرت را دارید، می توانید مدل های اورجینال تولید کارخانه را سفارش دهید.

رینگ های اسپرت درجه یک

رینگ های اسپرت درجه یک، توسط کارخانه های تولیدکننده خودرو عرضه نمی شوند، اما کیفیت خوبی دارند. تفاوت قیمت آن ها نیز با مدل های موجود کارخانه یا فابریک کم است. معمولاً از متریال آلومینیوم برای ساخت این رنگ ها استفاده می شود.

رینگ های تقلبی و کم کیفیت

به طبع مدل های کم کیفیت نیز هم قیمت پایینی دارند و هم روی عملکرد خودروی شما تأثیر منفی می گذارند. معمولاً نام برند تولیدکننده ناشناخته است و در نهایت محصول نه تنها تضمین کیفیت ندارد، بلکه پس از مدتی استفاده تاب بر می دارد یا خرد می شود.

تاثیر رینگ اسپرت بر عملکرد خودرو

در صورتی که رینگ اسپرت به خوبی و با دقت انتخاب نشود، می تواند موجب افزایش مصرف سوخت و کاهش توان موتور شود. چون یک وزن اضافه به صورت همیشگی روی خودرو وجود دارد که حتی تا حدی فرمان پذیری ماشین شما را کاهش می دهد. استفاده از مدل های بزرگ که توسط برندهای معتبر تولید نشده اند باعث فشار آمدن به تایرها، رینگ و تعلیق می گردد. حتی خود رینگ نیز گاهی تحمل و توان کنترل وزن وارده را ندارد. زنگ زدگی، رنگ پریدگی و خوردگی نیز از جمله مهم ترین معایبی است که رینگ اسپرت تقلبی و کم کیفیت می تواند باعث آن شود.

رینگ های چند تکه

رینگ های مدل چند تکه نیز از جمله دسته بندی های محبوب موجود در بازار هستند که در مدل های آلومینیوم ترکیب چند آلیاژ، الیاف کربن و منیزیم ساخته می شوند و به صورت چند تکه هستند. در مورد دسته بندی های بیشتر می توانید با نمایندگی آپکو که علاوه بر فروش اکسسوری در زمینه عرضه ضبط فابریک 206، کفی سه بعدی، روکش خودرو، ردیاب جی پی اس وایزر، روکش 206 فعالیت می نماید گفتگو نموده و مشورت های لازم را دریافت کنید.

چه رینگی را خریداری کنیم؟

رینگ اسپرت

در نهایت احتمالاً این سوال برای شما یک چالش است که آیا رینگ های اسپرت می توانند جایگزین مدل های معمولی شوند و آیا اصراری به تعویض آن وجود دارد؟ در ایران شاید بیشتر علاقه افراد به تعویض رینگ و استفاده از رینگ اسپرت، به دلیل جذابیتی باشد که به خودرو می دهد. البته استفاده از رینگ های اسپرت پهن می تواند موجب افزایش سوخت خودرو، کاهش راندمان کاری و یا آسیب دیدن لاستیک در مواردی که هماهنگی وزنی وجود نداشته باشد گردد.

از یک روی دیگر کارشناسان در این مورد می گویند که خرید رینگ اسپرت بیشتر مناسب خودروهای مسابقه ای، جاده های خاص و البته خودروهای خاص خواهد بود.

در صورتی که سلامت فنی خودروی شما در وضعیت مطلوبی نیست، معمولاً پیشنهاد این است که اول مشکلات و اختلالات موتور و پیشرانه را حل نموده و سپس به فکر استفاده از تجهیزات اسپرت باشید. اگر مدل خودروی شما خیلی قدیمی است، پیشنهاد می کنیم که به هیچ عنوان به سراغ رینگ اسپرت نروید. چون نه تنها مزیتی برای ماشین شما نخواهد داشت. بلکه در دراز مدت سبب افت بیشتر کیفیت کارکرد موتور می شود.

 

سوالات متداول

 

اگر مایل به خرید رینگ اسپرت هستید می توانید در بخش سوالات متداول، پاسخ پرسش های خود را در این مورد بیابید.

بهترین جنس رینگ اسپرت چیست؟

معمولاً رینگ هایی از جنس فولاد، استیل ضدزنگ و آلومینیوم می توانند بهترین و مناسب ترین انتخاب های موجود در بازار باشند.

 

آیا رینگ اسپرت روی سرعت خودرو تاثیر می گذارد؟

در صورتی که رینگ اسپرت را از یک برند شناخته شده، باکیفیت و با وزن استاندارد و قطر اینچ مناسب تهیه کنید می تواند روی سرعت و راندمان حرکتی لاستیک تاثیر مثبت بگذارد.

بهترین روش انتخاب رینگ اسپرت چیست؟

اگر قصد خرید رینگ اسپرت برای خودروی خود در بازار ایران را دارید، به سراغ فروشندگان معتبر و نمایندگی های پس از فروش شرکت ها و خودروسازهای بزرگ بروید.

آیا تمامی رینگ ها سنگین تر از رینگ عادی هستند؟

این شرط در مورد تمامی رینگ ها برقرار نیست و شما می توانید رینگ اسپرت سبک را نیز حتی در بازار ایران تهیه کنید.

آیا رینگ اسپرت روی فرمان پذیری تاثیر می گذارد؟

رینگ اسپرت (استاندارد) می تواند روی عملکرد سیستم تعلیق و فرمان پذیری خود و عدم آسیب به لاستیک در چاله ها و جاده های ناهموار تاثیر مثبت بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *