فروشگاه آپکو

راهنمای خرید و نصب دوربین دنده عقب خودرو

دوربین دنده عقب خودرو

نصب دوربین دنده عقب در بسیاری از شرایط به شما کمک می کند تا محدوده دید کامل تر و وسیع تری نسبت به پشت خودروی خود به هنگام پارک، در ترافیک و یا جاده های شلوغ و مسیرهای صعب العبور داشته باشید. دوربین دنده عقب خودرو در بسیاری از مدل ها به صورت پیش فرض وجود دارد. اما در برخی شرایط فرد تصمیم می گیرد به عنوان یک آپشن آن را به اتومبیل اضافه نموده یا دوربین ازکارافتاده را مجدداً تعویض و تعمیر کند.

در این صورت نیاز است که کمی بیشتر در مورد خرید و نصب دوربین دنده عقب اطلاعات داشته باشد تا هم درگیر انتخاب محصولات کم کیفیت و تقلبی موجود در بازار ایران نشود، هم بتواند بر حسب خودرو و مدل مدنظر شما، عملکردی بهینه داشته باشد. به هرحال نصب دوربین دنده عقب در خودروهای کراس اوور، هاچ بک، سدان و… کمی متفاوت است. نمایندگی مرکزی آپکو در حال حاضر یکی از نمایندگان ارائه دهنده خدمات نصب و راه اندازی سیستم های ایمنی، دزدگیر تصویری خودرو، انواع روکش صندلی خودرو و… است.

 

نصب دوربین دنده عقب خودرو چه مزیت هایی دارد؟

نصب دوربین دنده عقب خودرو

یکی از بزرگترین معضلات و مشکلاتی که رانندگان تازه کار را تهدید می کند، عدم اشرافیت کامل به پشت خودرو و محدود بودن زاویه دید خواهد بود. دوربین های دید در عقب، معمولاً بر اساس مکانیزم کاری دنده عقب کار می کنند و وقتی که راننده خودرو را روی این حالت قرار می دهد، سنسور دوربین شروع به کار می کند. اگر در ورود به پارکینگ، کوچه های تنگ و کوچک و حرکت در جاده ها و اتوبان ها با مشکل مواجه هستید و نمی توانید از آینه بغل و آینه میانی خودرو آن طور که باید استفاده کنید. این دوربین برای شما ساخته شده است.

 

نکات کلیدی و مهم هنگام خرید دوربین دنده عقب

 

در صورتی که مایل به خرید دوربین دنده عقب، دزدگیر تصویری خودرو، سنسور دنده عقب و هر آپشن دیگری هستید باید دقت داشته باشید که متاسفانه در بازار ایران، تعداد محصولات بی کیفیت که تحت لیبل های ناشناخته عرضه می شوند زیاد است. این محصولات نه تنها به درستی گارانتی نمی شوند، بلکه در زمان نصب و راه اندازی نیز در دردسرهای زیادی برای شما ایجاد می کنند.

نمایندگی مرکزی آپکو عرضه ارائه کننده مستقیم انواع سنسورهای ایمنی، لوازمی مانند: پخش کننده کفی پنج بعدی، کفپوش صندوق عقب و… است. این شرکت همینطور به شما امکان تهیه انواع دوربین ها و سنسورهای دوربین دنده عقب برای خودروهای مختلف را نیز می دهد. پیش ازاین، اجازه دهید کمی بیشتر در مورد مسائل مهم هنگام خرید دوربین دنده عقب تبادل نظر کنیم.

 

نوع دوربین

 

یک فاکتور مهم و کلیدی که روی قیمت دوربین دنده عقب خودرو تاثیر می گذارد، نوع سنسور و مکانیزم کارکرد آن خواهد بود. این سنسور ها ممکن است معمولی، داینامیک، 360 درجه و یا حتی بی سیم باشند. به طبع هر کدام از این نوع سنسور ها دردسرهای نصب، مزایا و عیوب خاص خود را دارند. معمولا در این مورد باید مطابق نوع خودرو و هزینه ای که مایل هستید صرف کنید، از فروشنده مشاوره های لازم را دریافت کنید.

مانیتور دوربین دنده عقب

مانیتور دوربین دنده عقب

پس از نوع دوربین، نوع مانیتوری که قرار است بازتاب نمایش تصاویر سنسور باشد اهمیت ویژه ای خواهد داشت. در صورتی که در خودروی شما، از مانیتور توکار و فابریک برای پخش تصاویر استفاده شده باشد، می توانید با دردسر کم تری سنسور دنده عقب یا دوربین را نصب کنید. البته اگر پخش تصویری ندارید می توانید به سراغ سیستم هایی نظیر مانیتورهای پرتابل، آینه های مانیتور دار و… بروید.

 

کیفیت خروجی تصویر

 

مثل دوربین های مداربسته، برای انواع دوربین دنده عقب ماشین هم کیفیت و رنج خروجی تصویر تعیین شده است، این رنج می تواند 360p تا 1080p و حتی کمی بالاتر متغیر باشد. موضوع مهم این است که کیفیت سنسور دوربین به طور مستقیم روی قیمت تمام شده این خدمات تأثیر می گذارد. ضمن این که دوربین های دنده عقب ماشین در مدل های سیاه سفید و رنگی در بازار عرضه می شوند. بسته به بودجه خود می توانید دوربین های مانیتور دار نیز خریداری کنید که کارتان را برای استفاده راحت می کند. نصب این دوربین ها نیز راحت تر است.

 

موارد مهمی که فروشندگان به شما نمی گویند!

 

ممکن است وقتی قصد خرید دوربین دنده عقب کنید، با طیف وسیعی از محصولات و مدل ها روبرو شوید. در این شرایط چند اصل مهم وجود دارد که کمتر در مورد آن ها در بحث مشاوره خرید صحبت می شود. گاهی بیش از حد بالا بودن کیفیت دوربین دنده عقب تاثیر زیادی روی عملکرد و بهره وری آن ها ندارد و صرفاً یک آپشن اضافه یا یک هزینه بی دلیل است. یک سری از دوربین های موجود در بازار، برای مدل های خاصی از خودروها طراحی شده و قابلیت نصب روی همه ماشین ها را ندارند.

حتماً به ابعاد مانیتور دقت کنید. اگر فکر می کنید که آینه مانیتور دار به درد شما نمیخورد، می توانید از مانیتورهای بزرگ که تحت لیبل های مختلف در بازار عرضه می شوند استفاده کنید. علاوه بر آن بهتر است محل نصب دوربین خودروی شما به گونه ای باشد که با یک برخورد کوچک به سطوح و یا موانع دچار مشکل نشود. معمولاً یکی از شایع ترین مشکلات در بحث نصب دوربین دنده عقب خودرو، برخورد آن با دیوار، دیگر خودروها و در نتیجه شکستن سنسور است که هزینه زیادی روی دست شما می گذارد و یا حتی شما را مجبور به تعویض کل سیستم می کند.

انتظار می رود که دوربین از نظر متریال ساخت مقاوم و باکیفیت باشد و در مقابل حرارت و برودت بتواند استحکام خوبی از خود نشان دد. شفاف بودن لنز و مقاومت در مقابل نفوذ آب و گردوغبار نیز از جمله پیش نیازهای این دوربین هاست.

 

سوالات متداول

 

اگر قصد نصب دوربین دنده عقب روی خودروی خود را خواهید داشت. احتمالاً سوالاتی برای شما مطرح شود که به تعدادی از آنها پاسخ خواهیم داد.

بهترین کیفیت دوربین دنده عقب چیست؟

مناسب ترین کیفیت برای دوربین های دنده عقب 720p یا HD است. کیفیت های پایین تر نظیر 480، وضوح مناسبی ندارند.

 

دوربین دنده عقب سیاه و سفید یا رنگی؟

بر اساس نرخ قیمت گذاری، مدل های رنگی به طبع گران تر هستند، اما تفاوت زیادی در ماهیت کارکرد این دو مدل وجود ندارد.

 

دوربین دنده عقب را از چه برندی تهیه کنیم؟

تفاوتی ندارد که کدام برند را انتخاب می کنید، در نهایت به سراغ شرکت هایی بروید که گارانتی + خدمات پس از فروش و تضمین کیفیت کالا دارند و فروشنده آن ها نیز اصالت محصول را تضمین می کند.

 

آیا خودمان امکان نصب دوربین را خواهیم داشت؟

دقت کنید که نصب دوربین دنده عقب یک کار تخصصی است حتماً باید توسط تکنسین و نمایندگی خدمات پس از فروش انجام گردد.

آیا می توان این دوربین ها را روی هر خودرویی نصب کرد؟

معمولاً محدودیت خاصی برای دوربین دنده عقب روی خودروهای مختلف وجود ندارد. کافی است که برق خودروی شما ایرادی نداشته باشد و بتوان به راحتی سیم کشی ها را انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *