فروشگاه آپکو

چراغ زنون خودرو چیست؟

چراغ زنون خودرو چیست؟

نور و روشنایی برای خودروها در روزهای بارانی و در شب بسیار مهم است. این که یک ماشین به خوبی جاده را روشن کند؛ مزیت بزرگی خواهد بود. اما متاسفانه لامپ‌ های کم نور اغلب رانندگان را کلافه می‌ کند. آیا تا به حال در مورد چراغ زنون شنیده‌ اید؟ زنون نوعی گاز نجیب است که درون نوعی چراغ که به چراغ زنون خودرو معروف است، استفاده می‌ شود. زنون گازی بدون بو، بدون رنگ و بدون واکنش بوده و استفاده از آن خطری نخواهد داشت. اما به طور کلی چراغ زنون خودرو چیست؟ چه استفاده‌ای دارد؟ چرا باید این چراغ را جایگزین چراغ‌ های دیگر کرد؟ در ادامه این مقاله از آپکو در خصوص این موارد بیشتر صحبت می‌ کنیم.

چراغ زنون

انواع چراغ خودرو در بازار وجود دارد. به تناسب خودرویی که استفاده می‌ کنید، از انواع چراغ خودرو برای ماشین شما استفاده می‌ کنند. اما در ماشین‌ های خارجی و برخی از خودروهای داخلی از چراغی به نام چراغ زنون استفاده می‌ شود. این چراغ‌ ها این روزها از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. به خصوص در قشر جوان رنگ آبی آن طرفداران زیادی دارد.

لامپ‌ های زنونی نه تنها در شرایط مساعد هوا و جاده‌ های شهری عملکرد بهتری نسبت به چراغ‌ های عادی از خود نشان می‌ دهند، بلکه در جاده‌ های کوهستانی، برون شهری و حتی میدان دید بهتری به شما خواهند داد. لامپ‌ های زنونی در ماشین‌ های خارجی و ماشین‌ های داخلی لوکس و جدید به کلی جایگزین لامپ‌ های هالوژنی شده‌ اند. دلیل این جایگزینی نیز کاربرد و نوردهی بهتر لامپ‌ های زنونی نسبت به لامپ‌ های هالوژنی است.

چراغ زنون

چراغ‌ های زنونی چگونه کار می‌ کنند؟

همان طور که از اسم این چراغ‌ ها مشخص است، چراغ زنونی دارای گاز زنون است که پیشتر در مورد آن توضیح دادیم. این نوع چراغ با گاز زنون پر شده و شفافیت و نور دهی بیشتری دارد. همچنین در این چراغ خبری از فلز تنگستن نیست. پس احتمال این که بسوزند نیز بسیار بسیار کم است. دقیقا به همین دلیل است که یک چراغ زنونی چند برابر چراغ‌ های دیگر ماشین عمر می‌ کند.

گاز زنون برای ایجاد نور و روشنایی به اشتعال و فشرده شدن نیاز دارد. نیروی الکتریسیته بسیار بالایی توسط خودرو به لامپی وارد می‌ شود که گاز زنون در آن کاملا فشرده شده و دور لامپ کیپ شده است. الکتریسیته درون محفظه گاز وارد شده و گاز نور شفاف و درخشانی از خود ساطع می‌ کند.

چراغ زنون با چه رنگی بخریم؟

چراغ‌ های زنونی را از نظر رنگ به رنگ‌ های زرد، سفید و آبی تقسیم می‌ کنند. با توجه به میزان روشنایی که شما نیاز دارید، رنگ آن نیز متفاوت خواهد بود.

در نظر داشته باشید که شما از ماشین خود تنها در شب‌ های مهتابی استفاده نمی‌ کنید. بلکه ممکن است در شب‌ های برفی، بارانی و حتی مه شدید رانندگی کنید. بنابراین انتخاب رنگ چراغ زنونی برای شما اهمیت ویژه‌ ای دارد. چراغ‌ های زنونی که رنگ زرد به سمت طلایی دارند، انتخاب خوبی برای برای خرید چراغ زنونی هستند. بنابراین در هنگام خرید حتما به رنگ آن توجه کنید.

این نور در شب‌ ها به خصوص هوای بارانی و نامساعد دید بهتری به شما داده و میزان روشنایی بیشتری را برای شما فراهم می‌ کند. به طور کلی رنگ زرد طلایی چراغ زنونی میدان دید شما را وسعت می‌ بخشد.

شماره تماس نمایندگی آپکو ایل بیگی :
02155410191
09127308520
09197427892

تفاوت چراغ زنونی و چراغ هدلایت خودرو

در مقابل چراغ‌ های زنون، چراغ هدلایت خودرو وجود دارد. هدلایت خودرو توسط جدیدترین فناوری‌ های دنیا تولید شده است. در تولید چراغ‌ های هدلایت از هیچ گازی استفاده نمی‌ شود و منبع روشنایی آن چراغ‌ های کوچکی است که به آن LED می‌ گویند. این چراغ‌ های کوچک نور بسیار زیادی داشته و از نظر دوام نیز طول عمر زیادی دارند.

این لامپ‌ های کوچک جدا از قابلیت‌ های زیادی که دارند، بسیار کم مصرف هم هستند. اما حرارت بالایی تولید می‌ کنند. به همین دلیل برای نصب بر روی برخی از خودروها نیاز به ایجاد یک سری تغییرات داخلی خواهد بود. نور لامپ‌ های هدلایت سفید، بسیار روشن و شفاف است. لامپ‌ های زنون خودرو نیز این قابلیت را دارند. اما تفاوت این دو در واقع در نحوه روشن شدنشان است. به طوری که چراغ‌ های زنونی کمی طول می‌ کشد تا به حداکثر نور خود برسند. این در حالی است که یک چراغ هدلایت خودرو به سرعت و در همان حین روشن شدن نور زیادی را تولید می‌ کند.

تفاوت چراغ زنونی و چراغ هدلایت خودرو

چراغ زنونی بهتر است یا هدلایت؟

اغلب کسانی که با چراغ زنون و هدلایت آشنا شده‌ اند، این سوال برایشان پیش می‌ آید که چراغ زنونی بهتر است یا چراغ هدلایت. در این مورد، انتخاب چراغ بسته به نوع ماشین و استفاده شما خواهد بود. چراغ‌ های زنون و هدلایت اغلب عمر طولانی داشته و هر دو روشنایی بسیار شفاف و عالی را ارائه می‌ کنند. اما مصرف انرژی در لامپ‌ های زنونی بیشتر است.
تفاوت عمده بین این دو لامپ این است که لامپ زنون حدود 15 ثانیه طول می‌ کشد تا به حداکثر نور خود برسد. در چراغ‌ های هدلایت، فورا نور به بالاترین میزان خود خواهد رسید. بنابراین با توجه به نیاز و علاقه خود می‌‌ توانید یکی از این دو چراغ را انتخاب کنید.

سخن آخر

چراغ‌ های خودرو دارای انواع مختلفی هستند. نصب و استفاده از هرکدام از آنها مزیت‌ ها و معایب خود را دارند. شما چه چراغ هدلایت و چه چراغ زنون بر روی خودروی خود نصب کنید، نور و روشنایی بسیار خوبی را خواهید داشت. می‌ توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و از نمایندگی آپکو خریداری کنید. شرکت خودروهای سفارشی ایران خودرو آپکو در سراسر ایران نمایندگی‌ های فعالی دارد. نمایندگی آپکو ایل بیگی جزو نمایندگان رسمی خودروهای سفارشی ایران خودرو (آپکو) است.
این نمایندگی به منظور فروش و عرضه خدمات و تجهیزات جانبی خودروهای سفارشی کار خود را شروع کرده است. محصولات عرضه شده دارای کلیه استانداردهای لازم بوده و تاییدیه‌ های رسمی مهندسی و کیفی شرکت آپکو را نیز دارا می‌ باشند. شما می‌ توانید انواع چراغ زنون خودرو، چراغ هدلایت خودرو و دیگر لوازم جانبی و خدمات مربوط به خودروهای خود را از نمایندگی مرکزی و نمایندگی آپکو ایل بیگی بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *