فروشگاه آپکو

هدلایت چیست و چه کاربردی در خودرو دارد؟

هدلایت چیست و چه کاربردی در خودرو دارد؟

هدلایت نسل جدید چراغ خودرو می‌ باشد که بخاطر قدرت نور بالا بسیار محبوب شده است. هدلایت خودرو به دلیل تکنولوژی جدیدتر عملکردش آنی می‌باشد و به نسبت دیگر مدل‌ های چراغ خودرو کاربردها و مزیت‌ های بهتری دارد. اگر شما نیز به دنبال یک چراغ قدرتمند و با نوردهی بالا برای خودروی خود هستید با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم به بررسی هدلایت و کاربردهای آن بپردازیم.

هدلایت خودرو و کاربرد آن

هدلایت خودرو و کاربرد آن

هدلایت جدیدترین نوع چراغ خودرو می‌ باشد که در ساخت آن از لامپ‌ های LED بهره گرفته شده است. می‌ توان با توجه به نوع نیاز از هدلایت آپکو در کاسه چراغ جلوی خودرو برای نور پایین و نور بالا و یا برای پرژکتورهای داخل سپر استفاده نمود. هدلایت را می‌ توان روی انواع خودروهای داخلی و خارجی نصب کرد و از قدرت نور بالای آن‌ بهره برد.

سیستم نوردهی خودروها به‌طور کلی به سه گونه HID،HALOGEN و LED دسته‌ بندی می‌ شود. دو نوع اول یعنی چراغ‌ های اچ آی دی (زنون) و هالوژن به وسیله ترکیب نیروی الکتریسیته و گازهای یونیزه شونده، نور مورد نیاز را تامین می‌ کنند. نوع سوم یعنی لامپ‌های LED یا همان هدلایت‌ ها جهت تولید نور نیازی به گاز ندارند، بلکه از طریق عبور جریان برق از یک قطعه نیمه‌ رسانا و تحریک الکترون‌ ها جهت پیوستن به مدارات اتمی جانبی، نور ایجاد خواهند کرد.

مهمترین و اصلی‌ ترین کاربرد هدلایت خودرو مانند دیگر انواع لامپ خودرو، روشن نمودن محوطه جلوی اتومبیل موقع رانندگی در شب می‌ باشد. اما به دلیل قدرت بالا و نوردهی خوب هدلایت، این نوع چراغ بخش بیشتری در جلوی اتومبیل را روشن می‌ کند و قدرت دید راننده در شب افزایش می‌ یابد.

همچنین در روزهای مه آلود وجود هدلایت‌ ها تاثیر بسزایی در دیده شدن خودرو و جلوگیری از تصادفات دارد. نور قدرتمند و زیاد هدلایت خودروی شما باعث می‌ شود تا در شرایط جوی نامناسب مانند مه و یا برف و باران زاویه دید بهتری داشته باشید و همچنین اتومبیل‌ های مقابل به راحتی خودروی شما را تشخیص دهند.

انواع هدلایت خودرو

 

شماره تماس نمایندگی آپکو ایل بیگی :
02155410191
09127308520
09197427892

انواع هدلایت خودرو

هدلایت‌ ها دارای انواع مختلفی هستند که در مواردی با یکدیگر متفاوت می‌ باشند. شما باید با توجه به این موارد هدلایت مناسب خودروی خود را انتخاب و خریداری نمایید. می‌ توانید با مراجعه به نمایندگی آپکو ایل بیگی هدلایت موردنظر خود را تهیه کنید. در این مرکز انواع هدلایت برای ماشین‌ های مختلف با کیفیت و قیمت مناسب موجود می‌ باشد.

  1. هدلایت بر اساس نوع پایه
    به کانکتور یا سوکت لامپ، پایه گفته می‌ شود که در ماشین‌ های مختلف متفاوت است. همچنین پایه لامپ برای هدلایت نور بالا، نور پایین و پروژکتور با هم تفاوت دارد و یکسان نیست. از این رو هنگام خرید هدلایت باید به نوع پایه چراغ خودروی خود توجه داشته باشید. از انواع پایه‌ ها می‌توان به H1، H11،H7 و… اشاره کرد.
  2. هدلایت بر اساس توان مصرفی
    توان مصرفی لامپ‌ ها در خودروها متفاوت می‌ باشد. توان رایج معمولا 40 وات است اما می‌ تواند تغییر کند. برای پروژکتورها چون محفظه آنها کوچکتر است، می‌ توان هدلایتی با توان مصرفی 30 وات در نظر گرفت. به طور کلی نوع توان مصرفی هدلایت باید متناسب با ظرفیت چراغ خودروی شما باشد تا سوکت و اتصالات آن در اثر توان بالا نسوزد.
  3. هدلایت براساس نوع فن
    هدلایت نیز همچون بسیاری از وسایل برقی در اثر عبور جریان، گرما تولید می‌ کند و در برخی موارد شدت حرارت تولیدی آنقدر زیاد است که جهت کم کردن آن نیاز به استفاده از پروانه یا فن خنک‌کننده خواهد بود. بعضی از هدلایت‌ ها فن دارند و بعضیا ندارند. هدلایت‌ های با فن نور بیشتری دارند چون از یک فن برای خنک کردن هدلایت استفاده می‌ شود و توان خروجی آن بیشتر است. اما هدلایت‌ های بدون فن نور کمتری دارند.
    این نکته باید ذکر گردد که نصب هدلایت‌ های با فن بسیار سخت تر و پیچیده‌ تر از مدل‌ های بدون فن می‌ باشد.
  4. هدلایت بر اساس تعداد اضلاع نوردهی
    هدلایت‌ ها می‌توانند در یک، دو و یا چهار ضلع نوردهی داشته باشند. هرچه تعداد اضلاع بیشتر باشد، نور در جهات مختلف بهتر پخش می‌ شود.
  5. هدلایت بر اساس نوع چیپ
    لامپ‌ های ال ای دی بر روی یک سطحی در کنار یکدیگر چیده می‌ شوند که به آن چیپ گفته می‌ شود. حال نوع چیدمان آنها به چند مدل صورت می‌ گیرد.
    هدلایت COB میزان تمرکز نور متوسطی را در اختیار قرار می‌ دهد و نور آن از سایر مدل‌ ها کمتر می‌ باشد. در هدلایت SMD هر لامپ به صورت جداگانه روی برد الکتریکی لحیم می‌ شود و دارای سایز بزرگتر و نور بیشتری است و از استاندارد اصلی فاصله دارد. هدلایت با چیپ CSP بیشترین تشابه نور خروجی مطابق با استانداردهای جهانی را دارد و به دلیل فوکوس بهتر و سایز کوچک‌تر دارای قیمت بالاتری است و در ماشین های مدل بالا به کار می‌ رود.
  6. هدلایت بر اساس نوع درایور
    درایورها جریان الکتریسیته اتومبیل را بر اساس نیاز هدلایت بهینه‌ سازی کرده و تا حد امکان از بروز نوسانات در جریان برق ورودی به هدلایت جلوگیری می‌ کنند. به عبارتی درایورها برق ورودی به هدلایت را کنترل می‌ کنند. در هدلایت‌ های جدید‌تر که مجهز به سیستم اینتلیجنت هستند و زمانی که هدلایت بیشتر از استاندارد گرم می‌ شود، توان خروجی هدلایت را کاهش می‌ دهد تا به هدلایت آسیبی نرسد؛ در نتیجه نور خروجی هدلایت کمتر می شود و دمای آن کاهش می‌ یابد.
    هدلایت‌ های بدون درایور به اصطلاح آل این وان هستند و درایور را در درون خود هدلایت تعبیه کرده‌ اند.

مزایای هدلایت خودرو

هدلایت‌ ها می توانند بهترین جایگزین برای لامپ‌ های زنون که نور شدید و زننده‌ ای دارند، باشند و مزایای بهتری نیز به نسبت لامپ‌ های زنون و همچنین لامپ‌ های معمولی دارند. از مهمترین مزایای هدلایت‌ ها می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • طول عمر بالا
  • دارای فن خنک کننده
  • مصرف انرژی کمتر
  • مقاومت بالا در برابر ضربات و خاموش و روشن شدن زیاد
  • بدون نیاز به گرم شدن و عملکرد آنی
  • عدم بروز مشکلات برقی

نمایندگی مرکزی آپکو با انواع مختلف هدلایت‌ ها از برند‌های مختلف و با کیفیت‌ های متفاوت می‌ تواند نیاز شما را جهت خرید هدلایت خودرو تامین کند. با مراجعه به نمایندگی آپکو می‌ توانید هر نوع از هدلایتی را که برای خودروی خود مدنظر دارید، انتخاب و خریداری نمایید. هدلایت آپکو دارای کیفیت خوب و گارانتی نیز می‌ باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *