فروشگاه آپکو

انتخاب و خرید یک روکش صندلی خوب و مناسب خودرو

انتخاب و خرید یک روکش صندلی خوب و مناسب خودرو

خودرو جزو وسیله‌ هایی است که افراد به طور مداوم از آن استفاده می‌ کنند. به همین دلیل خرید روکش خودرو برای راحتی بیشتر صندلی و زیبایی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. با انتخاب روکشی مناسب می‌ توانید زیبایی و جذابیت داخل خودرو را دو چندان کنید. در زمان انتخاب و خرید روکش صندلی خودرو باید به فاکتور‌های مختلفی توجه داشته باشید. در ادامه این مقاله از آپکو به فاکتور‌های مهم در زمینه انتخاب روکش صندلی می‌ پردازیم.

انواع روکش‌ های صندلی خودرو

انواع روکش‌ های صندلی خودرو

امروزه روکش‌ های صندلی از تنوع زیادی برخوردار هستند. به همین دلیل انتخاب از بین آنها گاهی گیج‌ کننده و سخت می‌ شود. روکش‌ های صندلی بر اساس جنس آنها به سه گروه روکش‌ های چرمی، روکش‌ های پارچه‌ ای، روکش‌ های ترکیب چرم و پارچه تقسیم می‌ شوند. در ادامه هر یک را به صورت مختصر مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

روکش‌ های چرمی

روکش‌ های چرمی خودرو می‌ توانند از چرم طبیعی، چرم صنعتی و چرم‌ های حاصل از مشتقات نایلون تولید شوند.

  • چرم طبیعی
    چرم طبیعی از زیبایی خاصی برخوردار است، اما بر خلاف تصور افراد طول عمر آن پایین می‌ باشد. این چرم‌ ها در مقایسه با نوع‌ های دیگر قیمت بالاتری دارد.
  • چرم‌ های صنعتی
    چرم‌ های صنعتی طول عمر بالایی دارد و قیمت آن در مقایسه با چرم طبیعی پایین تر و به صرفه‌ تر است.
  • چرم‌ های حاصل از مشتقات نایلون
    چرم‌ های حاصل از مشتقات نایلون بسیار بی‌ کیفیت هستند و طول عمر و دوام پایینی دارند.

تمیز کردن روکش‌ های چرمی بر خلاف روکش‌ های پارچه بسیار راحت می‌ باشد. به همین دلیل این نوع روکش‌ ها مناسب خانواده‌ هایی است که دارای کودک خردسال هستند. برای تمیز کردن روکش‌ های چرمی مواد شوینده و اسپری‌ های پاک‌کننده و مختلفی در بازار وجود دارد که می‌ توانید از آنها استفاده کنید. رنگ روکش‌ های مرغوب چرمی در طی زمان تغییر نمی‌ کند و زیبایی آنها تقریبا دائمی می‌ باشد.

روکش‌ های چرمی در کنار ویژگی‌ های خود معایبی هم دارد. یکی از این معایب داغ شدن روکش در فصل‌ های گرم سال می‌ باشد که باعث عرق کردن می‌ شود. البته با استفاده از حصیر صندلی می‌ توانید این مشکل را حل کنید. این روکش‌ ها در فصل‌ های سرد دیر‌تر گرم می‌ شوند و مقاومت آنها در برابر خراش و ساییدگی پایین است.

روکش صندلی خودرو

روکش‌ های پارچه‌ ای

روکش‌ های پارچه‌ ای را می‌ توانید در جنس‌ های مختلف و متنوعی مانند مخمل و کتان خریداری کنید. این نوع روکش‌ ها از نظر رنگ‌ بندی نیز تنوع بالاتری دارند و قیمت آنها در مقایسه با روکش‌ های چرمی مقرون به صرفه‌ تر و مناسب‌ تر است. با این روکش‌ ها بدن عرق نمی‌ کند و مقاومت آنها در برابر خراش‌ های جزئی و ساییدگی بالاتر است. روکش‌ های پارچه‌ ای در فصل زمستان به راحتی گرم و در فصل تابستان به سادگی خنک می‌ شود.

یکی از معایب روکش‌ های پارچه‌ ای تغییر رنگ آن در مقابل نور خورشید می‌ باشد. شست و شو و تمیز کردن لکه‌ ها از روی این روکش‌ ها کمی سخت‌ تر و گاها غیر ممکن است. به همین دلیل ظاهر ماشین را تحت تاثیر قرار داده و آن را نازیبا می‌ کند.

روکش‌ های ترکیبی پارچه و چرم

روکش‌ های ترکیبی پارچه و چرم به گونه‌ ای طراحی شده اند که نقاط ضعف روکش‌ های پارچه‌ ای و روکش‌ های چرمی را نداشته باشند. در روکش‌ های ترکیبی معمولا قسمت نشیمن و تکیه گاه از جنس پارچه است و بقیه قسمت‌ ها از جنس چرم می‌ باشد. به این صورت در فصل‌ های گرم بدن عرق نمی‌ کند و بخش‌ هایی که در معرض لک شدن و کیفی هستند، به راحتی تمیز می‌ شوند.

نحوه تشخیص کیفیت مناسب روکش صندلی خودرو

نحوه تشخیص کیفیت مناسب روکش صندلی خودرو

روکش‌ های پارچه‌ ای صندلی خودرو بسیار محبوب و پرطرفدار است. این روکش‌ ها در مقایسه با برخی از روکش‌ های خودرو دارای وزنی سبک‌ تر، دوام و طول عمر بالاتری هستند. همانطور که اشاره شد، روکش های پارچه‌ ای مقاومت بیشتر به ساییدگی داشته و کمتر پاره می‌ شوند. البته در زمان انتخاب روکش صندلی خودرو حتما باید به جنس آن دقت داشته باشید. متاسفانه روکش‌ های پارچه‌ ای بی‌کیفیتی هم وجود دارد که طول عمر آنها پایین می‌ باشد.

روکش‌ هایی که دارای دوخت ریزتری هستند، از سایر روکش‌ های دوام بیشتری دارند. افراد سودجو روکش‌ های بی‌ کیفیت را به اسم چرم و به جنس نایلون می‌ فروشند. پس بهتر است این محصول را از مراکز مطمئن و معتبر خریداری کنید.
با لمس روکش‌ های چرمی تا حدودی می‌ توانید سطح کیفیت آن را تشخیص دهید. پشت رویه چرم اصلی بافتی پشمی مانند وجود دارد. این روکش‌ ها از نرمی و انعطاف خوبی برخوردار هستند و به راحتی از چرم‌ های خشک و مصنوعی تشخیص داده می‌ شوند.

شماره تماس نمایندگی آپکو ایل بیگی :
02155410191
09127308520
09197427892

نکاتی در مورد جنس خوب و مطلوب روکش صندلی خودرو

  • جنس روکش نباید به گونه‌ ای باشد که سفرهای طولانی مدت شما را خسته کند. باید در زمان استفاده از آن احساس راحتی کنید.
  • روکش‌ های صندلی باکیفیت دارای تکه های بیشتری می‌ باشد. اگر این تکه‌ ها یا دوخت ریز به هم متصل شده باشند و درزها خوب گرفته شده باشد، روکش از کیفیت خوبی برخوردار است و کمتر امکان پارگی آن وجود دارد.
  • جنس روکش صندلی خودرو باید به گونه‌ ای قابل شست و شو (با دست و یا ماشین لباسشویی) باشد.
  • روکش‌ های صندلی باکیفیت نسبت به ساییدگی و تغییرات دما مقاومت خوبی دارند و در طی زمان کمتر دچار تغییرات می‌ شوند.
  • بهتر است پیش از انتخاب و خرید، روکش مورد نظر را روی صندلی پیاده‌ سازی کنید و از ظاهر و راحتی آن اطمینان حاصل کنید.

نحوه انتخاب رنگ مناسب روکش صندلی خودرو

رنگ روکش صندلی خودرو بستگی به سلیقه شخصی خودتان دارد. رنگ بدنه خودرو و رنگ داخل کابین از عوامل مهمی است که باید در زمان انتخاب روکش به آنها دقت داشته باشید؛ چرا که روی ظاهر و جلوه خودرو تاثیر زیادی می‌گذارد. در ادامه به نکات مختلف و مهمی جهت ساده نمودن پروسه انتخابی بهتر و اصولی اشاره خواهیم داشت.

  1. شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید
    روکش های تیره مناسب آب و هوای گرم و آفتابی نمی‌ باشد؛ چرا که روکش‌ های تیره نور و گرما را به خود جذب می‌ کنند. به همین دلیل اگر در مناطق آفتابی و گرم زندگی می‌ کنید، توصیه می‌ کنیم روکش‌ هایی با رنگ روشن انتخاب کنید.
  2. شغل خود را در نظر بگیرید
    شغل هم می‌ تواند یکی از عوامل تعیین‌ کننده رنگ باشد. به عنوان مثال اگر خودرو شما شخصی است و نگرانی در مورد تمیز نگه داشتن آن ندارید می‌ توانید هر رنگی را انتخاب کنید.
    اما اگر شغل شما راننده تاکسی است، بهتر است رنگ های تیره‌ ای را برای روکش در نظر بگیرید؛ چرا که رنگ‌ های روشن به مرور زمان دردسرساز می‌ شوند. به این صورت مدام مجبور به تمیز کردن و نظافت ماشین می‌ شوید.
  3. طرح روکش
    طرح چرم و یا پارچه یکی از مواردی هست که حتما باید به آن توجه داشته باشید. به عنوان مثال طرح‌ های شلوغ برای خودرو‌های رسمی مناسب نیست. طرح‌ های شلوغ می‌ تواند برای خودروهای اسپرت مناسب باشد. در خودرو‌های دولتی یا شرکتی بهتر است برای صندلی‌ ها روکشی ساده انتخاب کنید.
  4. رنگ همسان
    استفاده از رنگ‌ های همسان و یا مشابه بدنه یا رنگ کابین یکی از روش‌ های آسان برای خرید روکش صندلی می‌ باشد. به این صورت رنگ روکش صندلی با رنگ بدنه هماهنگ شده و جلوه‌ ای شیک و ساده پیدا می‌ کند. البته این روش برای خودرو‌هایی با رنگ های قرمز، زرد و یا سایر رنگ‌ های خاص کاربردی نمی‌ باشد. برای اینگونه خودرو‌ها بهتر است با رنگ‌ هایی مثل مشکی ترکیب شوند.
  5. رنگ متضاد
    استفاده از رنگ‌های متضاد هم روش دیگری است که می‌ تواند جلوه‌ ای جذاب به خودرو ببخشد. به عنوان مثال اگر رنگ خودروی شما مشکی است، می‌ توانید با روکش صندلی رنگ قرمز و یا سفید زیبایی آن را دو چندان کنید.

نحوه انتخاب رنگ مناسب روکش صندلی خودرو

جمع بندی

خرید روکش صندلی کاری به ظاهر ساده و پیش پا افتاده به نظر می‌ رسد، در صورتی که کاری پیچیده و دشوار می‌ باشد. تنوع روکش‌ های صندلی خودرو آنقدر زیاد است که می‌ تواند شما را دچار سردرگمی کند. نمایندگی آپکو یکی از نمایندگی‌ های معتبر ارائه دهنده انواع روکش‌ ها و قطعات یدکی خودرو‌ها می‌ باشد. شما می‌ توانید با استفاده از سایت رسمی این نمایندگی روکش‌ های باکیفیت و مرغوبی را برای صندلی‌ خودروی خود تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌ توانید با شماره های آپکو تماس گرفته و سوالات خود را بپرسید. نمایندگی مرکزی آپکو پاسخگوی تمام سوالات شما می‌ باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *