فروشگاه آپکو

معرفی هدلایت خودرو

معرفی انواع هدلایت خودرو

به طور کلی چراغ های جلو خودرو برای دید بهتر راننده  در قسمت جلو خودرو تعبیه شده است.  هدلایت ها وسیله ای هستند که رانندگی را در هنگام تاریکی شب راحت تر می کنند و جلوگیری از برخورد با دیگر خودروها می کنند. و علاوه بر آن جلوگیری از انحراف خودرو به اطراف می شود. در واقع یکی از وسایل بسیار مهم و کاربردی محسوب می شود که بدون آنها هرگز امکان رانندگی در تاریکی وجود نخواهد داشت از دیگر مزایای  و عملکرد چراغ ها علاوه بر ایجاد امنیت برای خودرو و راننده زیبایی خودرو را هم شامل می شود، چراغ ها منبع نور در خودرو هستند و در زیباسازی خودرو هم تاثیر زیادی دارند. امروزه برای زیباتر جلوه دادن خودرو از انواع مدل های مختلف  چراغ ها ساخته و پرداخته می شود، نوعی از این چراغ ها را هدلایت می نامند هدلایت خودرو به جای لامپ های قدیمی زنون در کاسه ای طراحی و جایگزین شده اند  شرکت آپکو تامین کننده لوازم جانبی خودرو با بهترین برندهای روز در خدمت شماست.

جلو هر خودرو چراغ هایی قرار گرفته است  عملکرد آن ها به گونه ای است که از یک سمت نور پایین و سمت دیگر نور بالا را انجام می دهد. اما به جای آنها یا هر یک از نورهای خودرو می توانید از نوع هدلایت استفاده کنید کاربرد آن ها بسیار بالاست و نصب آنها روی هر یک از خودروها امکان پذیراست و در انواع مختلف چیپ، ضلع نورده، نوع فن، پایه لامپ ساخته می شوند و خوب است بدانید بستگی به سلیقه و هزینه راننده برای خودرو دارد شما می توانید بنابر سلیقه خود هدلایت را جایگزین هر یک از نورهای بالا  و پایین یا پروژکتور داخل سپرخودرو خود کنید.

 هدلایت فن دار و بدون فن

هدلایت ها دو دسته اند نوع فن دار و بدون فن می باشند، دسته بدون فن آن نصبی آسان دارد و درهر خودروی قابل استفاده است اما نور دهی کمتری نسبت به دسته فن دار دارد از نوع فن دار آنها برای خنک کردن توسط فن انجام می شود و نوردهی بیشتری دارد اما فقط برای دسته ای از خودروها امکان نصب وجود دارد.

هر یک از هدلایت ها نور دهی متغیری دارند آنها نور را در یک دو یا چندین ضلع  درجهت های مختلف پخش می کنند هنگام خرید توجه داشته باشید که هدلایت خودرو شما قابلیت چندین ضلع نوردهی را دارند دقت کنید که آنها در بهینه سازی مصرف برق خودرو نقش بسزایی دارند البته هدلایت ها نوسانات برق خودرو را هم کنترل می کنند در زمان نوسان مصرف برق را کاهش می دهند هدلایت های جدید مجهز به سیستم هوشمند می باشد و در شرایط گرما بیش از حد نوردهی را کاهش می دهند تا از دمای حرارت کم شود.

هدلایت فن دار و بدون فن

مزایا و معایب هدلایت چیست؟

علاوه بر زیباتر جلوه دادن خودرو هدلایت ها نوردهی بهتری هم دارند نور آنها مثل زنون نیست لامپ های زنون به گونه ای هستند که نورخیره کننده ای دارند و مانع از دید راننده خودروی جلویی می شوند اما هدلایت ها فاقد این معایب هستند از دیگرمزایایی هدلایت خودرو وجود عدم ترانس در آنها است که هم نصب آسانی دارند و هم کیفیت بالایی در نوردهی از آن خود  نشان داده اند هدلایت ها جایگزین مناسبی برای پروژکتورهای داخل سپرهستند.

 

 مزایای هدلایت

  • دارای طول عمر بسیار بالایی است.
  • در مقابل ضربه و تصادف نسبت به بقیه لامپ‌ها مقاوم تر و محکم تر هستند.
  • مصرف انرژی خیلی کمتری نسبت به بقیه لامپ ها دارند.
  • برای روشن شدن زنون نیاز به گرم شدن و کار خاصی نیست سریع روشن می شود.

 معایب هدلایت

  • هدلایت ها حتما باید فن داشته باشند، زیرا به شدت نسبت به حرارت و گرما حساس هستند.
  •  حساسیت به ولتاژ دارند این بدان معنی است که باید با ولتاژی بالاتر از حداقل ولتاژ مورد نیاز دستگاه تغذیه گردند.
  • بازدهی لامپ های LED در هنگام افزایش جریان کاهش پیدا می کند.

 

 پایه های هدلایت

به طور کلی در واقع نور بالا، نور پایین و پروژکتورها هر کدام پایه ی خاصی دارند که برای نصب هدلایت باید پایه ی مناسب برای کاربری مورد نظر را انتخاب کنید. خوب است بدانید یکی از نکات مهم در هنگام خرید هدلایت ها پایه  است،زیرا یک خرید غلط و خرید هدلایت نامناسب برای شما غیر قابل استفاده می شود. پایه هدلایت همان سوکت یا کانتکت هدلایت است که می تواند با توجه به جنس و برند متغییر باشد. این پایه ها به سیستم برق خودرو متصل می شوند. جنس پایه هدلایت از پلاستیک و یا ترکیبی از پلاستیک و فلز است. کارایی هدلایت بسیار زیاد است و به جنس پایه آن بستگی دارد این پایه از یک خودرو تا خودروی دیگر متفاوت است.

 

 انواع پایه ی هدلایت  

پایه های هدلایت دارای گستردگی بسیاری هستند، همین امر سبب شده است که آن ها را دسته بندی کنند این دسته بندی در زمینه پایه هدلایت ها است و بر اساس نوع جایگاه آن ها صورت می گیرد در حالت کلی سه نوع پایه هدلایت وجود دارد که عبارتند از: هدلایت نور بالا، هدلایت نور پایین و مه شکن یا پروژکتور.

 انواع پایه ی هدلایت

 معرفی انواع هدلایت خودرو

هدلایت ها برای انواع مختلف خودروها می توانید استفاده کنید، به عنوان مثال: برای خودروهای پرشیا، 206، 207، سمند سورن، رانا قابل نصب است. هدلایت به عنوان یک وسیله جانبی دردر خودرو تعبیه شده است که هر شخص بسته به نیاز می تواند آن را بر روی خودرو خود نصب کند دیگر لوازم جانبی خودرو شامل مانیتورهای فابریک اندرویدی خودروهای مختلف مانند: پرشیا، سمند سورن، 207،206 است.علاوه بر آن دزدگیرهای تصویری خود روهای سمند سورن و 207 و 206 و پرشیا را هم شامل می شود؛ البته خوب است بدانید سوکت های فابریک انواع خودروها و ردیاب خودرو و شنود خودرو و انواع دزدگیرهدلایت های استاندارد  هم شامل لوازم کاربردی و مورد نیاز در خودرو ها است.

هدلایت ها جایگزین مناسب برای چراغ های جلو و پروژکتورهای داخل سپرتهیه شده اند. همانطور که مشخص است نور هر خودرو دارای دو جهت است که به آنها نور پایین و نور بالا مگفته می شود. خودروهای امروزی از پروژکتورهای داخل سپر برای بهبود کیفیت نور خود استفاده می کنند. هر کدام از این محصولات دارای پایه خاص و طراحی منحصر به فردی هستند و لامپ ها به چند دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

 

لامپ زنون 

لامپ های زنون در بین خودروسازان و علاقه مندان به خودرو بسیار محبوب شده است. این لامپ ها نیز با گاز زنون پر می شوند. نورسفید تشکیل شده در لامپ های زنون دارای قدرت نورانی و روشنایی بالایی هستند و دارای قوس الکتریکی هستند.

 لامپ ال ای دی خودرو

وجود لامپ های ال ای دی  در خودروها تکنولوژی جدیدی است. چراغ‌های ال‌ای‌دی مدت‌هاست که تولید و ساخته می‌شوند، اما هزینه‌های بالاتر تولید آن‌ها سبب شده است که بخش بزرگی از این تکنولوژی در صنعت خودروسازی استفاده شود. به همین دلیل از آنها برای چراغ های روشنایی در روز  بیشتر استفاده می شود و برای چراغ های جلو مناسب نیست.

 لامپ نئون

این مدل از چراغ ها به نوعی چراغ های قدیمی تر هستند و انواع چراغ های جلوی خودرو در جهان را شامل می شوند. چراغ‌های نئون از فناوری الکتریکی برای عبور یک رشته فلزی با روکشی که دارای کیفیت بالا است ساخته و تولید می شوند، گرم کردن رشته های فلزی و عبور جریان الکتریکی برای تولید نور بسیار مناسب و قابل استفاده است. با توجه به این که هیچ اکسیژنی در لامپ وجود ندارد، الیاف فلزی به خاطر گرمای بیش از حد نمی سوزند، اما همچنان می درخشند و گرم می ماند.

لامپ هالوژنی خودرو

لامپ های هالوژن  اولین نسل از لامپ های خودرو ها بودند که هنوزهم در خیلی از خودروها استفاده می‌شوند. از این نوع در چراغ های جلو و عقب اکثر خودروهای داخلی استفاده می گردد.

 

 نکته مهم در انتخاب هدلایت استاندارد

  • اولین نکته در را بطه با خرید لامپ هدلایت خودرو این است که باید به ساختار تک پرتو بودن و یا دو پرتویی چراغ جلوی اتومبیل خود توجه کافی را داشته باشیم.
  • حتماً در نظر داشته باشید که اگر در تشخیص خود اشتباه کنید یا باید محصول خریداری شده خود را پس دهید و مدلی دیگر را خریداری کنید.
  • نکته دوم در هنگام انتخاب لامپ هدلایت خودرو توجه به نوع لامپ به کار رفته در ساختار آن است.
  • خوب است بدانید که می توان در لامپ های هدلایت یا همان زنون از ال ای دی و یا لامپ های هالوژنی و یا استفاده کنید.
  • لامپ های LED نسبت به هر وات توان مصرفی  و هر چقدر توان مصرفی ان بالاتر باشد قدرت نوری بیشتری خواهند داشت.
  • نکته مهم بعدی در انتخاب و خرید لامپ هدلایت خودرو توجه به میزان  نور و میزان روشنایی آن است.
  • همانطور که می دانید لامپ های فابریک نصب شده بر روی خودروها نور کمتری دارند و نهایتاً از میزان روشنایی ۵۰۰۰ لومنی برخوردار هستند.
  • به طور کلی هدلایت خودرو بطور میانگین از توان روشنایی ۱۵۰۰۰ لومنی برخوردار می باشد.
  • حواستان باشد که هر چقدر میزان تولید روشنایی لامپ انتخابی تان بیشتر باشد، باید بابت خرید آن محصول پول بیشتری را هزینه کنید.
  • موارد  مهم دیگر وحائز اهمیت در زمینه خرید لامپ هدلایت خودرو توجه به تناسب محصول با مدل خودروی هر شخص است.
  • لازم به ذکر است مهم ترین نکته در هنگام خرید اینترنتی  به مشخصات محصول مورد نظرتان دقت کافی داشته باشید و در قسمت تناسب و یا سازگاری  و مشخصات آن با مدل های مختلفی از خودروها و قابل استفاده بودن محصول بر روی اتومبیل خود اطمینان پیدا کنید و بعد سفارش دهید.
  • اگر برای خرید هدلایت خودرو بصورت حضوری اقدام می کنید به شخص فروشنده بگویید که برای چه مدل ماشینی به دنبال این محصول هستید.
  • مهم است توجه داشته باشید لامپ باید از قابلیت نصب ایمن و محکم برخوردار باشد تا در صورت افتادن خودرو در چاله و چوله های مختلف شهر و جاده لامپ از کار نیافتد.
  • توجه به میزان IP که شاخص ضد آب بودن محصول است هم بسیار حائز اهمیت است.
  • لامپ زنون شما حتما باید ضد آب و مقاوم در برابر آب باشد.
  • دقت کافی و مشورت از کارشناسان خبره ما در آپکو را فراموش نکنید با دریافت مشاوره انتخابی مناسب داشته باشید.

قیمت لامپ زنون

قیمت لامپ هدلایت خودرو با توجه به آنچه که در مطلب قبلی شرح دادیم، مشخص می شود. شما باید حتما توجه داشته باشید که لامپ مورد نظر خود را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید می توانید به صورت آنلاین و غیر حضوری هم از شرکت آپکو محصول خود را با خیالی راحت سفارش دهید.

 

 

بهترین مدل انتخاب هدلایت خودرو 

لامپ هدلایت در واقع از ترکیب گازها و فلزات خاص ساخته شده اند. چراغ زنون، نور سفید یا آبی درخشانی تولید می‌کند همین ویژگی رانندگی در شب را لذت‌ بخش تر و امن ترکرده است.

اخیراً در تمامی خودروها از این نوع لامپ استفاده می کنند. برخی شرکت‌های خودروسازی هم به صورت فابریک از این لامپ‌ها در برخی چراغ‌های خود کمک می گیرند و استفاده می کنند.

 بهترین لامپ های هدلایت در بازار خودرو

انواع مختلفی از هدلایت‌های خودرو در بازار ایران ساخته و تولید می شود که متناسب با نوع خودرو ایرانی یا خارجی می‌توانید از آنها بر روی خودروی های خود نصب کنید.

 

استفاده از هدلایت در انواع خودرو های مختلف

  • قابلیت نصب بر روی انواع خودرو های ایرانی و خارجی مانند:پرشیا، سمند (LX , SE , EF7)، 207،206
  • دارای چگالی نور عالی است
  • حرارت بسیار کمی دارد
  • کیفیت تولید و ساخت بالایی را دارا می باشد.
  • نصب سریع و آسان ان سبب پیدا کردن طرفداران بیشتر شده است.
  • دارای پرتو استاندارد و نوری عالی و استاندارد است.
  • بسته بندی فوق العاده محکم و مقاوم دارد و در برابر ضربه مقاوم است.
  • سرعت بالای خنک کننده فن سبب افزایش طول عمر وسیله شده است.
  • مقاومت در برابر ضربه و ارتعاش های مختلف دارد.
  • سطح مقطع ۸ وجهی با ۸ LED را دارا می باشد.
  • مناسب برای استفاده در شهر و جاده ها  طراحی و تولید شده است.
  • مناسب برای روزهای بارانی و مه آلود طراحی شده است.
  • افزایش عمر باتری باعث کاهش مصرف می شود.
  • ساخته شده طبق استاندارد های جهانی است.
  • کنباس دار و رفع اِرور خودروهای مولتی پلکس را دارا است.
  • ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی محصول و خدمات پس از فروش می باشد.
  • پخش نور و روشنایی عالی نسبت به هدلایت های ۲ طرفه و ۴ طرفه است.
  • دارای صفحه  از جنس مسی برای انتقال حرارت بهتر به خارج خودرو است.

 

 خرید هدلایت مناسب

یکی از مهم ترین نکات که باید در هنگام خرید هدلایت در نظر داشته باشید  این است که دقت کنید هدلایت موردنظر برای خودرو مناسب است یا خیر. خریداران  در صورت تمایل به سفر ملزم هستند از قانونی بودن، ایمن بودن و مناسب بودن چراغ های هدلایت  اطمینان حاصل کنند.

 آیا استفاده از لامپ هدلایت ممنوع است؟

بدون تردید هر گونه جریمه، باید در چهار چوب قانون باشد. اگر برای نصب هدلایت جریمه ای مشخص شده باشد، باید حتماً در قانون به آن اشاره شده باشد.

در آیین نامه راهنمایی و رانندگی عنوان شده که هرگونه تغییر در ساختار ماشین که موجب بروز مشکل برای دیگران شود، ممنوع است و استفاده آن موجب جریمه می گردد.

دو ماده در این آیین نامه وجود دارد که به طورکلی در مورد چراغ ها صحبت می کند. این دو، ماده های 150 و  151 هستند که جزئیات آن ها به شرح زیر می باشد:

ماده ۱۵۰ – چراغ های جلو وسایل نقلیه ای که در شانه راه ها هستند (البته به استثنای آزاد راه ها و بزرگراه ها) توقف می نمایند برای دیدن حرکت وسایل نقلیه ای که از مقابل در حرکت است باید خاموش شود و برای تشخیص وجود و ابعاد وسیله نقلیه، چراغ های کوچک و جانبی را روشن کنید.

ماده ۱۵۱ – استفاده از چراغ های چشمک زن در رنگ های مختلف در وسایل نقلیه ممنوع است، مگر در مواردی که در آیین نامه مجاز باشد.

به طور کلی می توان گفت که اگر نور چراغ ها ( هر نوع چراغی مانند: هدلایت، زنون، هالوژن و… ) آزار دهنده برای دیگران باشد، نصب آن، جریمه  را حتما در پی خواهد داشت.

هدلایت ها به خاطر نوع ماهیتی که دارند، در کمتر مواردی می توانند باعث اذیت طرف مقابل و دیگر رانندگان شوند، همانگونه که مطرح شد، نصب هدلایت ها به خودی خود هیچ گونه منع قانونی ندارد؛ مگر این که عملکرد آن ها باعث اذیت رانندگان شود.

 

در دو حالات خاص، این موضوع می تواند باعث بروز ناراحتی های بسیاری برای رانندگان شود که به طبع در چنین حالاتی نصب هدلایت با جریمه همراه خواهد شد

حالت اول میزان روشنایی بسیار بالای هدلایت است. چنانچه شدت روشنایی چراغ های خودرو بیش از 6500 کلوین یا 100 وات بود، نصب آن با جریمه همراه است. این موضوع فارغ از هدلایت، زنون یا هالوژن است،اگر شما چراغ هالوژن زرد رنگ با توان بیش از 100 وات نصب کنید، با جریمه ی ماموران قانون مواجه  خواهید شد.

 

حالت دوم از نصب هدلایت که می تواند سبب جریمه شود، نصب به صورت چراغ های چشمک زن  می باشد.

این دسته از چراغ ها به خاطر سرعت بالای روشن و خاموش شدن شان، می توانند باعث اختلال رانندگی و دید رانندگان دیگر شود. به همین خاطر ممنوع است، خوب است بدانید که دو موارد گفته شده برای انواع چراغ نیست. به عبارتی شما هر چراغی را به صورت چشمک زن و یا توان بیش از 100 وات نصب کنید، از قوانین جریمه  محسوب می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *