فروشگاه آپکو

فروش و نصب هدلایت (head light) خودرو

انتخاب بهترین هدلایت برای خودرو

استفاده از چراغ مناسب به عنوان چراغ خودرو یکی از مهمترین گزینه‌های رانندگی در شب است. یکی از جایگزین‌های چراغ جلوی ماشین، هدلایت خودرو است که در سالهای اخیر با استقبال بسیاری از سوی متقاضیان مواجه شده است. هدلایت‌ها با توجه به جنبه‌های کاربردی و تزیینی که دارند به خوبی توانسته اند جای لامپ‌های فابریک خودرو را بگیرند. نمایندگی ایل بیگی (آپکو استور) به عنوان نمایندگی رسمی شرکت آپکو در سالهای اخیر با ارائه خدمات در زمینه ارائه انواع لوازم یدکی خودرو، همراه شما در زمینه ارائه خدمات فروش و نصب انواع هدلایت خودرو مطابق با سلیقه و نیاز مشتریان بوده است. با توجه به اهمیت بالای هدلایت ماشین برای شما متقاضیان در این مقاله قصد داریم به بررسی چیستی آن و انواع هدلایت خودرو موجود در بازار بپردازیم تا کسانی که به دنبال خرید و نصب هدلایت خودرو هستند بتوانند بهترین گزینه را انتخاب نمایند.

 

 

 

اهمیت چراغ جلوی خودرو 

 

خودرو یکی از مهمترین وسایل کاربردی زندگی روزمره انسان است که در شب نیز مانند روز بسیار پرکاربرد ست. طراحی خودروها به شیوه ای است که هر جزییاتی در آن برطرف کننده یکی از نیازهای کاربردی است به خصوص چراغ‌های خودرو که در تعداد به صورت قرینه در جلو و عقب خودرو تعبیه شده است. مهمترین چراغ‌های خودرو چراغ‌های جلوی خودرو هستند که وظیفه تامین نور مورد نیاز خودرو برای حرکت در میان تاریکی را بر عهده دارند. حضور چراغ‌های جلوی خودرو برای روشن نمودن مسیر خودرو و تسهیل دید راننده بسیار حائز اهمیت است. در سالهای اخیر پیشرفت تکنولوژی باعث ظهور چراغ‌های مکمل بسیاری برای خودروها گردید که هدلایت ماشین یکی از آنهاست. هدلایت‌ها چراغ‌هایی هستند که علاوه بر تامین نور مورد نیاز خودرو، به جلوه بصری خودرو نیز کمک بسیاری‌ می‌کنند. به همین دلیل امروزه هدلایت خودرو به عنوان یک گزینه کاربردی تزیینی برای افزایش جلوه پخش نور در چراغ‌های جلوی خودرو مبدل شده است.

 

 

اهمیت چراغ جلوی خودرو

اما بیایید پیش از هر چیز به معرفی مختصری از هدلایت خودرو بپردازیم تا مشخص شود که چرا این وسیله کاربردی برای برخی افراد اهمیت زیادی دارد و از آن در خودروهای خود استفاده‌ می‌کنند.

 

هدلایت خودرو چیست؟ 

 

هدلایت‌ها را‌ می‌توان نسل جدید چراغ‌های اتومبیل برشمرد که به دلیل سرعت عمل بالا و نوردهی مناسب به عنوان یکی از لوازم جانبی خودرو طبقه بندی شده اند. با پیشرفت تکنولوژی شرکت‌های سازنده لوازم جانبی ماشین در ساخت لامپ‌های خودرو اقدام به توسعه فناوری آنها نمودند و توانستند انواع چراغ خودرو با بهره گیری از تکنولوژی چراغ‌های LED و SMD که این روزها به عنوان محبوب ترین چراغ‌های تامین نور شناخته‌ می‌شوند به بازار عرضه نمایند که هدلایت یکی از آنهاست. هدلایت خودرو (با نام انگلیسی: head light به معنی چراغ جلو) را‌ می‌توان نوعی چراغ در نظر گرفت که جایگزینی برای چراغ‌های فابریک خودرو مانند زنون‌ می‌شوند تا نور مورد نیاز مسیر خودرو را با کیفیتی بهتر در تاریکی تامین نمایند. این چراغ‌ها علاوه بر کاربردی بودن دارای جلوه بصری جذابی هستند و امروزه به عنوان جایگزینی برای لامپ زنون مورد استفاده قرار‌ می‌گیرند.

 

هدلایت خودرو چیست

 

مزایای استفاده از هدلایت خودرو 

 

هدلایت‌ها به عنوان یکی از محبوب ترین چراغ‌های جلوی خودرو شناخته‌ می‌شوند که اصلی ترین دلیل آن مزایایی است که نسبت به سایر چراغ‌های جلو مانند زنون دارد. در اینجا به معرفی برخی از این مزیت‌ها‌ می‌پردازیم:

  • طول عمر بالای هدلایت نسبت به سایر چراغ‌های جلوی خودرو
  • آسیب پذیری کمتر نسبت به سایر چراغ‌های جلوی خودرو حتی در تصادفات
  • مقاومت بالا در برابر ضربه، خط و خش و سایر مشکلات خارجی
  • مقاوم در برابر نفوذ باران، برف، جریانات هوا و سایر اختلالات جوی
  • کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان توزیع انرژی در خودرو
  • روشن شدن سریع در هنگام استفاده و فرمان دهی به چراغ خودرو
  • جلوه بصری جذاب و نوردهی بهتر نسبت به سایر چراغ‌های خودرو
  • عدم ایجاد نور خیرکننده و اختلال در توانایی دید سایر رانندگان
  • نصب آسان و سریع با بهترین کیفیت قطعات و تنوع محصولات
  • و …

به طور کل هدلایت‌ها نسبت به نور زنون عملکرد بهتری دارند و عدم ترانس در آنها باعث ایجاد نوردهی متناسبی گردیده که آنها را یک گزینه قوی برای جایگزینی سایر لامپ‌های خودرو‌ می‌کند.

 

مزایای استفاده از هدلایت خودرو

 

تفاوت head light با زنون 

 

لامپ‌های زنون در میان رانندگان مشهور هستند، این لامپ‌ها نور بسیار زیاد با درخشش بالا دارند و در هنگام نور بالا باعث اختلال در عملکرد بینایی سایر رانندگان‌ می‌شوتد. نور این نوع لامپ‌ها نسبت به نمونه‌های معمولی بسیار زیاد است. دلیلی که به این نوع لامپ‌ها زنون‌ می‌گویند استفاده از گاز زنون درون محفظه ای آب بندی و ایزوله است که در آن با کمک چریان برق نور تولید‌ می‌شود. رانندگانی که نیاز به نور بیشتری در مقابل خودروی خود داشتند از لامپ‌های زنون استفاده‌ می‌کنند. با روی کار آمدن هدلایت ها، کم کم صاحبان خودرو به سمت استفاده از هدلایت روی آوردند و هدلایت ماشین جایگزین زنون گردید. از مهمترین دلایل این قضیه مزایای بسیار هدلایت نسبت به لامپ‌های زنون بود که در اینجا به برخی از آنها اشاره‌ می‌نماییم.

  • مهمترین مزیت آن عدم وجود خیره کنندگی در هدلایت است که حتی در نور بالا چشم سایر رانندگان را آزار‌ نمی‌دهد.
  • مزیت‌‌بعدی هدلایت نسبت به زنون روشن شدن آنی و سهولت در نصب آن است.
  • نور ارائه شده یک نور واضح و شفاف است که در عملکرد بینایی سایرین اختلالی به وجود‌ نمی‌آورد.
  • هدلایت‌ها دارای نوردهی چند جهتی برای پوشش محیطی بیشتر هستندکه با توجه به نوع هدلایت نور متناسب با نیاز خودرو را ارائه‌ می‌نماید.

انتخاب نور بالا و نور پایین در اختیار صاحب خودرو است و او‌ می‌تواند هر کدام از این نوع لامپ را که نیاز دارد در خودرو استفاده نماید. لازم به ذکر است که هدلایت معایبی نیز دارد که مهمترین آن حساس بودن نسبت به گرما و کاهش توان لامپ‌های ال ای دی در دراز مدت است.

 

انواع هدلایت خودرو

 

اما مهمترین نکته در هدلایت‌ها تنوع آنها است. به طور کل هدلایت خودرو با توجه به شدت نوردهی که دارد انواع مختلفی دارد که قابل استفاده در جایگاه‌های متفاوت است. این میزان نوردهی بر اساس توان مصرفی انرژی برق برای تامین نور تعریف‌ می‌شود. به دلیل حسیاسیتی که این نوع لامپ به گرما دارد زمانی که از توان مصرفی بالایی برای آن استفاده‌ می‌شود لازم است که در کنار آن فن وجود داشته باشد در نتیجه مهمترین دسته بندی در هدلایت خودرو براساس فن دار بودن یا نبودن آن است. هدلایت‌ها بر اساس جهت نوردهی و نوع چیپ و درایور هم دسته بندی‌هایی دارند که هر یک از این دسته بندی‌ها نیز خود به دسته‌های دیگری تقسیم‌ می‌شوند که شما با توجه به نیازی که به روشنایی در خودروی خود دارید آنها را انتخاب خواهید نمود.

 

انواع هدلایت خودرو

 

هدلایت بدون فن دار و بدون فن 

 

هدلایت‌ها بر اساس توان مصرفی برقی که دارند نور مورد نظر را تامین‌ می‌کنند. هرچه نور کمتر باشد به همان اندازه برق کمتری مصرف‌ می‌کنند. توان مصرفی انرژی باعث بالا رفتن دمای هدلایت و آسیب رساندن به آن‌ می‌شود.

هدلایت بدون فن به دلیل نور پایین انرژی کمتری مصرف‌ می‌کند و نیازی به فن خنک کننده ندارد به همین دلیل نصب و راه اندازی آن بسیار آسان است.

اما برعکس هدلایت‌های فن دار، هدلایت‌های قوی تری هستند که نور بیشتری تولید‌ می‌کند و توان مصرفی آن نیز بیشتر است که گرما تولید‌ می‌کند در نتیجه برای سالم ماندن نیاز به خنک شدن دارد. فن‌ها برای دفع گرما در این نوع هدلایت‌ها تعبیه‌ می‌شود. این نوع هدلایت نور بالا با طول عمر بیشتری را تامین‌ می‌کند.

 

هدلایت بر اساس نوع ضلع نورده

 

یکی از مهمترین مزایای هدلایت‌ها نوع نوردهی آنهاست که‌ می‌تواند در چندین جهت نوردهی داشته باشد. درباره نوع ضلع نوردهی لازم است پیش از انتخاب هدلایت با فروشندگان مشورت نمایید و از افراد متخصص کمک بگیرید. این نوع هدلایت‌ها در بهینه سازی مصرف برق نقش مهمی دارند زیرا در صورت نیاز مصرف برق را با کاهش میزان نوردهی هدلایت کاهش‌ می‌دهند به خصوص در زمان‌هایی که هدلایت بیش از اندازه گرم شده باشد با کاهش مصرف برق و افت نوردهی اقدام به خنک شدن‌ می‌کند.

هدلایت‌ها اغلب در یک، دو یا چهار جهت نوردهی دارند و میزان نوردهی آنها بر اساس لومن (میزان نور ساطع شده توسط لامپ مشخص‌ می‌گردد) برخلاف تصور افراد اغلب نوردهی چهار جهته نوردهی کمتری را در اختیار راننده قرار‌ می‌دهد اما برخلاف نوردهی یک جهته و دو جهته فضای بیشتری را روشن خواهند نمود.

هدلایت بر اساس نوع ضلع نورده

هدلایت بر اساس نوع چیپ 

 

دسته بندی دیگری در میان هدلایت‌ها بر اساس نوع چیپ هدلایت است که به سه دسته SMD، COB و CSP تقسیم‌ می‌شود. هر یک از این چیپ‌ها دارای مزایایی هستند که با توجه به نوع خودرو و کارکرد آن مورد استفاده قرار‌ می‌گیرند. قیمت آنها بر اساس نوع کارکرد متفاوت است.

لامپ با چیپ COB 

با بیشترین تعداد منبع نور دارای نور متوسطی است که‌ می‌تواند نیاز نوردهی خودرو را به خوبی برطرف نماید و قیمت تمام شده آن نیز برای متقاضیان نسبت به سایر لامپ‌ها متناسب تر است.

 

لامپ با چیپ CSP

این نوع لامپ در ابعاد کوچکتری نسبت به سایر نمونه‌ها عرضه‌ می‌شود و مطابق با استانداردهای جهانی نور مورد نیاز خودرو‌ها طراحی شده است. قیمت تمام شده آنها نسبتا بیشتر است به همین دلیل اغلب در ماشین‌های لوکس به کار گرفته‌ می‌شود.

 

لامپ با چیپ SMD 

چیپ SMD یکی از چیپ‌های مورد استفاده در هدلایت‌ها است که تولید عمده آن در کره جنوبی انجام‌ می‌شود. این نوع چیپ سایز بزرگتری نسبت به بقیه دارد و میزان نوردهی آن نیز بیشتر است اما با وجودی که نوردهی آن استاندارد متناسبی ندارد به عنوان گران ترین هدلایت شناخته‌ می‌شود.

 

هدلایت بر اساس درایور‌ها 

درایورهدلایت بخشی از هدلایت است که برق ورودی ماشین را بسته به نوع نیاز هدلایت بهینه سازی‌ می‌کند و نوسان برق را تا حد زیادی حذف‌ می‌کند. این درایور در هدلایت‌های جدید تر که مجهز به سیستم اینتلیجنت هستند کمی هوشمندانه عمل‌ می‌کند و زمانی که هدلایت بیشتر از میزان استاندارد گرم شود توان خروجی هدلایت را با کاهش نوردهی تنظیم‌ می‌کند تا گرما به هدلایت آسیبی نرساند.

در برخی از هدلایت‌ها درایور در درون خود هدلایت تعبیه شده است و اصطلاحا به آن آل این وان‌ می‌گویند.

 

انتخاب هدلایت خودرو

 

در برخی از خودروها محلی برای نصب پروژکتور در کنار محل چراغ خودرو تعبیه شده است که رانندگان‌ می‌توانند با توجه به نوع نور مورد نیاز خود اقدام به استفاده از هدلایت به جای آنها نمایند. علاوه بر آن خودرو دارای چراغ‌های نور بالا و نور پایین است که شما‌ می‌توانید مطابق با سلیقه و هزینه ای که خرج‌ می‌کنید تصمیم بگیرید که سایر لامپ‌های خودرو را نیز با هدلایت تعویض نمایید. با این تفاسیر انتخاب هدلایت یک انتخاب حرفه ای باید باشد در نتیجه اگر خیال خرید و نصب هدلایت بر روی خودروی خود دارید بهتر است پیش از هر چیز از یک متخصص درباره نیازهای خودروی خود و میزان نوردهی و آنچه که از نوردهی خودرو مد نظر شماست مطابق با هزینه ی که‌ می‌توانید خرج کنید مشاوره بگیرید.

 

نکات مهم در خرید هدلایت 

دلایل افراد برای انتخاب هدلایت به جای چراغ‌های فابریک متفاوت است. برخی به دنبال نوردهی بیشتر هستند و برخی دیگر به دنبال طراحی و دیزاینی جذاب در خودروی خود هستند. لازم است که در انتخاب، خرید و نصب هدلایت نکاتی را مد نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین‌ها را برای خودروی خود انتخاب نمایید. در اینجا به چند نکته مهم که در هنگام خرید هدلایت باید به آن توجه نمایید اشاره‌ می‌کنیم.

 

نکات مهم در خرید هدلایت

  • پیش از هر چیز لازم است در هنگام خرید هدلایت پایه هدلایت خودروی خود را بشناسید. پایه هدلایت یا سوکت برای نصب چراغ بر روی کاسه چراغ حائز اهمیت است زیرا شرکت‌های خودروسازی مطابق با طراحی خودروی خود این سوکت‌ها را طراحی و تولید‌ می‌کنند. در نتیجه پیش از انتخاب هدلایت لازم است حتما نوع سوکت خودروی خود را شناسایی نمایید (کافی است از روی دفترچه خودرو با بدنه لامپ فابریک شماره پایه را بخوانید) تا هدلایتی متناسب با نیاز خودروی خود را خریداری نمایید.
  • پس از آن شدت نوردهی و توان مصرفی هدلایت گزینه ای است که باید به آن توجه نمایید. لازم است بدانید که واحد نوردهی چراغ‌ها لومن (LM) نام دارد که با واحد توان برق مصرفی یعنی وات رابطه مستقیمی دارند. توان رایج هدلایت‌ها 40 وات است اما واحد لومن آن متفاوت است. به طور مثال نوردهی یک لامپ معمولی با 3800 لومن مشخص‌ می‌شود. شما لازم است میزان لومن مورد نیاز خود را بشناسید که در بهترین حالت در مشاوره با کارشناسان‌ می‌توانید آن را انتخاب نمایید.
  • پس از آن نوع ضلع نورده مهم است که مشخص گردد. از آنجایی که نوردهی غالبا دو ضلعی و چهار ضلعی ارائه‌ می‌شود شما‌ می‌توانید با توجه به نیازی که برای روشنایی فضای مقابل خود دارید یکی از این دو ضلع نورده را انتخاب نمایید. همانطور که گفته شد هدلایت‌ها در سه دسته بندی از لامپ‌های ال ای دی که شامل : SMD، COB و CSP‌ می‌شود دسته بندی‌ می‌شوند. که نوع نوردهی و کیفیت آنها متفاوت است.
  • پس از آن انتخاب برند مهمترین نکته است. برندی را انتخاب کنید که محصولات آن کیفیت بالایی در نوردهی و طول عمر داشته باشد. این گزینه را بهتر است پس از مشورت با تکنسین‌های نصب و راه اندازی هدلایت انتخاب نمایید زیرا آنها تجربه بهتری در زمینه انتخاب هدلایت دارند.
  • مورد‌‌بعدی جایگاهی است که قرار است هدلایت در آن استفاده شود. بسیاری هدلایت را فقط مختص به جلوی خودرو‌ می‌دانند اما شما با توجه به نیاز خودروی خود‌ می‌توانید هدلایت را جایگزینی برای سایر چراغ‌های خودرو نمایید.
  • طول عمر هدلایت هم باید در نظر گرفته شود. این طول عمر بر روی بسته بندی هدلایت با عبارات طول عمر یا life span مشخص شده است که یک بازه زمانی را به شما نشان‌ می‌دهد. توجه داشته باشید که هر چه شرایط محیطی هدلایت تنش زاتر باشد به همان اندازه عمر آن کوتاهتر خواهد بود اما به طور تقریبی هدلایت‌ها بیش از 3000 ساعت طول عمر دارند.

انتخاب بهترین هدلایت برای خودرو 

انتخاب هدلایت از نظر متخصصان یک نظر شخصی است و شما باید بر اساس سلیقه و توان مالی خود آن را انتخاب نمایید. اما لازم است خرید هدلایت با توجه به نیازهای شما انجام شود. بهترین گزینه برای انتخاب یک هدلایت مناسب مشورت با مشاوران نصب و راه اندازی هدلایت ماشین است. شما آنچه را که نیاز دارید مطرح‌ می‌کنید و آنها مطابق با نیاز شما گزینه‌ها را به شما معرفی‌ می‌نمایند. پس توصیه ما به شما این است که قبل از انتخاب هدلایت برای خودروی خود ابتدا یک مرکز ارائه دهنده خدمات فروش، نصب و راه اندازی هدلایت حرفه ای را انتخاب نمایید تا بتواند با مشورت با شما و شناخت نیازهایتان در زمینه کاربرد هدلایت در خودروی شما بهترین‌ها را در اختیارتان قرار دهد.

انتخاب هدلایت

خدمات هدلایت خودرو در نمایندگی آپکو ایل بیگی 

نمایندگی رسمی شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران خودرو (آپکو) ایل بیگی به منظور فروش و ارائه خدمات خودروهای سفارشی و تجهیزات جانبی تأسیس شده است. این نمایندگی تلاش دارد تا با توسعه خدمات خود نیازهای روز مشتریان خود را در این حوزه پاسخگو باشد. شما‌ می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی آپکو استور زیر نظر نمایندگی ایل بیگی انواع خدمات فروش، نصب و پشتیبانی لوازم جانبی مور نیاز خود به خصوص خدمات هدلایت خودرو را درخواست نمایید و از مشاوره متخصصین حرفه ای ما بهره‌مند گردید. نمایندگی آپکوی ایل بیگی ارائه دهنده انواع محصولات مرتبط با سیستم‌های امنیتی خودرو مانند ریموت تصویری آپکو، ریموت دزدگیر آپکو، ریموت ماتریکس، ریموت ماتیکس، ریموت تصویری ماتیکس، ریموت تصویری ماتریکس، قاب ریموت تصویری آپکو و … است. این شرکت در زمینه فروش ریموت دزدگیر آپکو به کسانی که به دنبال خرید ریموت تصویری آپکو و یا حتی تعمیر ریموت تصویری آپکو و تعویض قاب ریموت تصویری آپکو هستند نیز خدمات ارائه‌ می‌نماید.

فروشگاه اینترنتی ایل بیگی محصولات سفارشی در سه گروه ایمنی، رفا و زیبایی ماشین‌های ایران خودرو را عرضه‌‌ می‌کند. تمامی محصولات دارای گارانتی بوده و کلیه استانداردهای کیفی و کمی را از شرکت آپکو دریافت نموده است. سایر محصولات لوکس، امنیتی و رفاهی این شرکت عبارتند از ضبط فابریک 206، هدلایت خودرو (head light)، روکش صندلی خودرو، روکش خودرو، کفی سه‌‌بعدی، کفپوش پنج‌‌بعدی، کفی سه‌‌بعدی، کفپوش صندوق عقب، پخش کننده کفی پنج‌‌بعدی، روکش 206 و همچنین لوازم جانبی امنیتی خودرو مانند دزدگیر آپکو، دزدگیر تصویری خودرو، ردیاب خودرو، ردیاب جی پی اس خودرو، ردیاب جی پی اس وایزر، دیفیوزر خودرو، کروز کنترل، و … است. اگر به دنبال ارائه خدمات در زمینه لوازم جانبی خودرو هستید همین الان با مشاورین ما تماس بگیرید، متخصصین ما آماده خدمات رسانی به صاحبان خودروهای به خصوص دارندگان محصولات شرکت ایران خودرو در سراسر کشور به صورت اینترنتی و در تهران به صورت حضوری هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *