فروشگاه آپکو

آشنایی با 8 سنسور و لوازم جانبی مهم ردیاب خودرو

آشنایی با 8 سنسور و لوازم جانبی مهم ردیاب خودرو

سنسور ها در خودرو ها عملکرد های بسیار مهمی بر عهده دارند، به طوری که زندگی خودرو بدون داشتن سنسور تقریبا غیر ممکن است! برای مثال یکی از مهم ترین ردیاب های خودرو که دارای برندی معتبر است، ردیاب جی پی اس وایزر است که می تواند موقعیت مکانی خودروی شما در هر کجا که باشید به راحتی تشخیص دهید.

اما سنسور های دیگری نیز در خودرو وجود دارند که عملکرد این ردیاب را دقیق تر می کنند. در این مقاله از مقالات نمایندگی آپکو می خواهیم 8 سنسور مهم ردیاب خودرو را بررسی کنیم.

انواع سنسور ها در خودرو ها چه کار هایی بر عهده دارند؟

انواع سنسور ها در خودرو ها چه کار هایی بر عهده دارند؟

سنسورها در خودرو ها اعمال مختلفی انجام می دهند. هر یک از سنسورهای مختلف که در بخش‌های مختلفی در خودرو قرار دارند، در نهایت به کامپیوتر مرکزی متصل می شوند و ارتباط بین اجزای مختلف خودرو را برقرار می کنند.

این ارتباط منجر به کارایی مناسب خودرو همانطور که راننده و سرنشینان میخواهند خواهد شد. به همین دلیل خرید و فروش قطعات خودرو در بخش سنسورها، یکی از مهمترین بخش ها به شمار می رود.

برای مثال ردیاب جی پی اس وایزر یکی از جی پی اس های محبوب است که دارای عملکردی فوق العاده است. بخش تولید ردیاب وایزر این سنسور را طوری طراحی کرده است که شما در هر جا که باشید، براحتی بتوانید موقعیت مکانی خود را تشخیص داده و مقصد خود را نیز پیدا کنید.

اما باید در نظر داشته باشید که هر موقعیت مکانی که برای شما نشان داده می شود، می تواند با دیگر اطلاعات خودرو که از سنسور های آن می آیند ارتباط خوبی داشته باشند.
البته سنسورها دارای نکاتی هستند که باید آنها را بشناسید تا بتوانید از کارآیی آنها و همچنین نکات مربوط به نگهداری آنها مطلع شوید.

در این خصوص، ابتدا بیایید به سراغ معرفی انواع سنسورها برویم و در هر بخش، کارایی هر یک را به طور کامل بررسی کنیم. پس از این بررسی ها خواهید دید که سنسور ردیاب خودرو چه فعالیت های مهمی را بدون اینکه ما احساس بکنیم انجام می دهد و باعث می شود خودرو به طور دقیق و عین ساعت کار کند!

معرفی انواع سنسور های خودرو : 8 مورد از مهم ترین سنسور ها!

معرفی انواع سنسور های خودرو : 8 مورد از مهم ترین سنسور ها!

ردیاب خودرو همانند دیگر قطعات مختلف در خودروها عملکرد مختلفی دارد. یکی از مهمترین نکات در خصوص ردیاب خودرو و انواع سنسورها، این است که حساسیت این قطعات بسیار بالا است و اگر حس کنید که یک بخش از این قطعات به درستی کار نمی کنند، باید به سرعت آنها را تعویض کنید. البته می‌توان آن ها را تعمیر نیز کرد، اما بهتر است اگر خرابی زیاد باشد، آن ها را به سرعت تعویض کنید.

برای مثال اگر سنسور ردیاب جی پی اس وایزر خودرو دچار مشکل شود، می توان بخش های مختلف آن را تعمیر کرد اما پیشنهاد می شود نسبت به تعویض این قطعه اقدام بکنید. در ادامه می خواهیم مهمترین سنسور ها که شامل ۸ سنسور مختلف می‌شوند را بررسی کنیم.

در هر بخش از این سنسورها نکات مربوط به آن ها و نحوه نگهداری از آن ها را خواهیم گفت، پس با ما همراه باشید.

1. سنسور شناسایی راننده در خودرو ها

یکی از مهمترین سنسورها در خودرو ها سنسور شناسایی راننده است. این سنسور ها معمولا می تواند به صورت دستی تنظیم شوند، اما برخی از مدل های اتومات آن نیز در بازار وجود دارند. کار این سنسور خودرو این است که اطلاعات مختلف برای راننده های مختلف را ثبت کند و پس از نشستن هر راننده پشت فرمان، اطلاعات مربوط به آن شخص را در نظر بگیرد.

برای مثال ممکن است یک ماشین توسط دو یا چند راننده رانده شود. در این حالت، ممکن است قد و وزن این راننده ها با هم متفاوت باشد؛ به همین دلیل بهتر است اطلاعات هر شخص به طور کامل طبقه بندی شوند و پس از وارد شدن راننده درون ماشین، این اطلاعات پیاده سازی شوند.

2. سنسور سوخت خودرو ها عملکرد مهمی دارند.

کار اصلی سنسور سوخت در خودرو، بررسی و اعلام سطح دقیق سوخت است. علاوه بر این، این سنسور می تواند مدیریت سوخت رسانی به بخش پیشرانه را نیز بر عهده داشته باشد، بنابراین می توان از تخلیه ها یا برداشت های غیر مجاز سوخت که توسط افراد مختلف انجام می شود، آگاهی پیدا کرد.
علاوه بر این، می توان برای فهمیدن مکان و زمان دقیق سوخت گیری خودروهای مختلف، از این سنسور استفاده کرد. کارایی این سنسور بسیار دقیق است و باعث می‌شود در ناوگان خودرویی، رانندگان متخلف جریمه شوند.

3. سنسور دما در خودرو های امروزی بسیار مهم اند!

سنسور دما یکی از مهم‌ ترین سنسورها در خودروهای مختلف است. چه خودروی شما سواری باشد و چه ناوگانی، شما باید سنسور دما را به طور کاملاً مرتب و دقیق چک کنید تا هیچ ایرادی پیدا نکرده باشد.

به طور خلاصه، سنسور دما می تواند دمای بخش های مختلف خودرو را اندازه گیری کرده و در صورت ورود دما به بخش بحرانی، به شما هشدارهای لازم را بدهد. علاوه بر این، این سنسور با داشتن بخش‌ های مختلف مثل ترموستات و ترموکوپل می‌ تواند تهویه هوای اتوماتیک را نیز فعال و غیرفعال کند.

جی پی اس وایزر | آپکو

4. کی لس استارتر تکنولوژی جدید و مهم خودرو ها!

وظیفه این سنسور استارت بدون سوئیچ خودروها است. برخی از این سنسورها دارای حسگر اثر انگشت نیز هستند که می‌تواند باعث افزایش امنیت خودروهای شما شوند.

5. کارتخوان Rfid در خودرو ها

این سنسور وظیفه بسیار شبیه به سنسور شناسایی راننده دارد. به این صورت که با استفاده از این سنسور می توانید رانندگان مختلف را بشناسید. نحوه کار آن به این شکل است که به هر راننده یک کارت دارای کد الکترونیکی می دهید و ایشان با زدن کارت روی کارتخوان، می‌توانند حضور و غیاب خود را اعلام کنند.

6. سیم برق اضطراری یکی دیگر از قطعات مهم خودرو

یک قطعه جانبی خودرو که بسیار وظیفه مهمی دارد، سیم برق اضطراری است. این قطعه در صورتی که برق ردیاب به صورت یکباره قطع شود، می تواند باعث برقرار ماندن اتصال ردیاب به سیستم اینترنتی و ماهواره ای شود.

7. کابل رابط اتصال OBDII / OBD2

این رابط باعث می‌شود اطلاعات دریافتی از gps خودرو بسیار دقیق تر و ساده تر منتقل شود. همچنین باید ذکر شود که شما می توانید از دو پورت مختلف استفاده کنید. هر یک از نام های این کابل رابط برای شناختن آن در صنایع خرید و فروش قطعات خودرو محبوب هستند.

8. سیستم کن باس کانتکتلس ریدر (CAN Bus Contactless Reader)

این قطعه باعث می شود تا راننده بتواند اطلاعات الکترونیکی و سنسورهای مختلف خود را به راحتی در بخش الکترونیک خودرو ببیند. این باعث می شود تا اطلاعات بدون آسیب و بدون از بین رفتن، در عین حال که به راننده نشان داده می شوند، در حافظه اصلی این سیستم ذخیره شوند و در صورت نیاز از آنها استفاده شود.

جمع بندی

در این مقاله از نمایندگی آپکو گفتیم که سنسور ها بخش بزرگی از فروش قطعات خودرو را در بازار ها به خود اختصاص می دهند. هر یک از این سنسور ها اعمال مختلفی انجام می دهند و بهتر است تمامی آن ها در یک سیستم بطور یکپارچه کار کنند تا بهترین نتیجه از خرید سنسور ها گرفته شود.

یکی از مهم ترین سنسور های خودرو که توسط یک برند معتبر نیز تولید شده است، ردیاب جی پی اس وایزر است. این ردیاب وایزر قابل نصب بر روی تمام خودروهای سبک و سنگین است و قیمت آن نیز برای خرید مقرون به صرفه است.

حتما شما هم از نزدیک نحوه عملکرد سنسور های مختلف خودرو مثل جی پی اس را دیده اید. اگر درباره عملکرد سنسور ها و یا خرید و فروش قطعات خودرو سوال یا نظری دارید، می توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

ردیاب جی پی اس وایزر چیست؟

ردیاب جی پی اس وایزر یکی از مهمترین و معتبر ترین برندهای ردیاب است که می‌تواند عملکرد دقیقی از راننده های مختلف به شما ارائه دهد. مزیت این ردیاب این است که سنسورهای مختلفی می توانند به آن وصل شوند.

چرا باید از سنسور ردیاب خودرو استفاده کرد؟

در برخی مواقع شما نیاز دارید اطلاعات دقیق از موقعیت مکانی راننده های خود داشته باشید؛ به همین دلیل باید از سنسورهای ردیاب خودرو استفاده کنید تا هیچ مشکلی در دریافت اطلاعات نداشته باشید.

سنسور ردیاب خودرو شامل چیست؟

انواع سنسور ردیاب خودرو عبارت اند از: سنسور دما ، سنسور سوخت، سنسور شناسایی راننده، کارتخوان هوشمند، سیم برق اضطراری و غیره.

سنسور دمای خودرو چه تاثیری برای ردیابی دارد؟

سنسور دمای خودرو می تواند دمای درون و بیرون خود را در هر لحظه ثبت کند. علاوه بر این، می تواند با توجه به شرایط موقعیتی مختلف سیستم‌ های تهویه اتومات را فعال و یا غیر فعال کند.

چگونه سنسور سوخت خودرو به ما در تعیین موقعیت راننده کمک می کند؟

سنسور سوخت خودرو تعیین می‌ کند که آخرین مکانی که راننده بنزین زده است ، چه موقعیتی بوده است. همچنین تعیین می کند که موقعیت بعدی در کجا باشد و نشان می‌دهد سوخت تا چه مسافتی برای راننده باقی خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *