فروشگاه آپکو

ضبط دکلس چیست ؟

ضبط دکلس چیست

داشتن سیستم پخش کننده مناسب قطعا یکی از امکانات مهم هر خودرو برای ماست. گوش دادن به فایل‌ های صوتی مختلف مانند پادکست و… یا لذت بردن از موسیقی مورد علاقه در زمان رانندگی قطعا باعث می‌ شود که خستگی مسیر را کمتر احساس کنیم. امروزه انواع مختلف ضبط و دستگاه پخش برای خودروها در بازار موجود می‌ باشد. از همین رو باید در زمان انتخاب یکی از این محصولات مطمئن شویم که اطلاعات لازم در خصوص آنها داشته باشیم. بسته به نوع سیستم ضبط و پخش خودرو، گزینه‌ های مختلفی پیش روی خریداران قرار می‌ گیرد. یکی از این گزینه‌ ها که در سال‌ های اخیر توانسته توجه درصد زیادی از مشتریان را به خود جلب کند، ضبط دکلس است. در ادامه این مطلب از نمایندگی مرکزی آپکو این مورد که ضبط دکلس چیست را باهم بیشتر مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

آشنایی با ضبط دکلس

آشنایی با ضبط دکلس

امروزه برای پخش فایل‌ های صوتی از کابل‌ های آیو ایکس، مموری کارت، فلش، ‏usb، سی‌دی و اتصال بلوتوث استفاده می‌ شود. هر کدام از این موارد می‌ توانند فایل‌ های صوتی را به سیستم برسانند. اما باید این مورد بسیار مهم را به یاد داشته باشید که برخی از این موارد دارای تکنولوژی قدیمی‌ تر هستند و بسیاری از خودروهای امروزی با ضبط‌ فابریک از گزینه‌ های پخش دارای تکنولوژی قدیمی‌ تر پشتیبانی نمی‌ کنند.

یکی از این تکنولوژی‌ های قدیمی که امروزه تا حد زیادی می‌ توان گفت منسوخ شده است، استفاده از ضبط‌‌ های سی‌ دی خور می‌ باشد. ضبط دکلس در این میان با استفاده از فناوری‌ هایی مانند اتصال بلوتوث، فلش یا کابل aux و… کار می‌ کند. سیستم ضبط و پخش خودرو دکلس امروزه با امکانات متنوع و دامنه قیمت متفاوت وارد بازار می‌ شود تا مشتریان با قدرت خرید گوناگون و نیازهای مختلف بتوانند گزینه مناسب خود را به راحتی پیدا کنند. استفاده از سی دی زمان بر و بسیار حجیم است، از سوی دیگر ممکن است در مدت زمان نگهداری یک دیسک سی دی مشکلات مختلفی برای آن به وجود بیاید و به عنوان مثال بعد از خش افتادن روی آن دیگر کیفیت قبلی را نداشته باشد. اما استفاده از ضبط دکلس باعث می‌ شود تا به راحتی همیشه به مجموعه آهنگ‌ های روی گوشی خود یا فلش دسترسی داشته باشید.

راهنمایی و انتخاب ضبط فابریک 206

ویژگی های ضبط دکلس چیست؟

در ادامه این بخش متخصصین ما در نمایندگی آپکو توضیحاتی را در خصوص ضبط فابریک دکلس خدمت شما ارائه می‌ دهند و ویژگی‌ های این محصولات را بررسی می‌ کنند. البته باید این موارد را در نظر داشته باشید که ضبط دکلس به صورت جداگانه نیز قابل تهیه است و صرفاً به صورت ضبط فابریک وجود ندارد.

  • ضبط دکلس تمامی ویژگی‌ های مربوط به سیستم ضبط و پخش خودرو سی دی خور را داراست، اما تنها تفاوتی که با آنها دارد، ساپورت نکردن سی دی می‌ باشد.
  • امروزه در بیشتر موارد شاهد این هستیم که میزان استفاده از سی دی بسیار کاهش پیدا کرده و بیشتر استفاده کنندگان از ضبط خودرو ترجیح می‌ دهند با استفاده از کابل اتصال به گوشی و مموری کارت و فلش آهنگ‌ ها یا فایل صوتی خود را روی ضبط خودرو پخش کنند.
  • قیمت مناسب ضبط دکلس یکی دیگر از مزایای اصلی این محصولات است. از سوی دیگر بسته به امکانات مورد استفاده قیمت آنها می‌ تواند متفاوت باشد و همین قدرت خرید مشتریان را افزایش خواهد داد.
  • قابلیت پخش موسیقی در فرمت‌ های مختلف به شما اجازه می‌ دهد تا بدون هر گونه محدودیتی تمامی موسیقی‌ ها با فرمت‌ های گوناگون را بر روی این ضبط‌ ها پخش کنید.
  • امکان اتصال گوشی به ضبط خودرو برای پخش کردن فایل‌ های صوتی و آهنگ هایی که روی تلفن همراه خود دارید.

انواع ضبط دکلس خودرو

انواع ضبط دکلس خودرو

بعد از اینکه متوجه شدید ضبط و پخش خودرو دکلس چیست، نوبت به آن می‌ رسد که با انواع این محصولات آشنا شوید تا در زمان خرید انتخاب بهتری داشته باشید. اما بهتر است قبل از همه چیز معیارها و استانداردهای مورد نظر خود را به صورت کاملاً دقیق مشخص کنید تا در پایان بتوانید یک ضبط مناسب بخرید. انواع سیستم ضبط و پخش خودرو دکلس بر اساس معیارهای متفاوتی مشخص می‌ شوند که مهمترین آنها عبارتند از آپشن‌ های گوناگون، نوع پنل و نوع آی سی‌ ها که بر روی قیمت و تعیین مدل هر کدام از این محصولات تاثیر دارند. این موارد را در ادامه با هم مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

  • انواع ضبط دکلس از نظر نوع پنل
    از نظر نوع پنل ضبط‌ های دکلس به دو دسته پنل متحرک و پنل ثابت تقسیم می‌ شوند. ضبط دکلس پنل متحرک قابل نصب بر روی تمامی خودروها است و همیشه این امکان را دارید که با فشار دادن یک دکمه به راحتی ضبط را از خودرو جدا کرده و با خود ببرید. همین باعث افزایش میزان ایمنی این محصولات شده است. اما نمونه‌ های ثابت که بعضی از انواع ضبط فابریک نیز گونه ای از آنها است، قابل جداسازی نخواهد بود.
  • از نظر نوع آی سی
    از نظر نوع آی سی ضبط‌‌های دکلس به دو دسته آی سی کوچک و آی‌سی بزرگ تقسیم می‌ شوند که در نمونه‌ های آی سی کوچک شاهد محصولاتی با قیمت مناسب، اما طول عمر کمتری هستیم. همچنین ضبط‌ های آی سی بزرگ از نظر ماندگاری و کیفیت نسبت به نمونه‌ های دیگر برتری دارند و قیمت آنها نیز بیشتر خواهد بود.

شماره تماس نمایندگی آپکو ایل بیگی :
02155410191
09127308520
09197427892

معرفی برندهای ضبط دکلس

افزایش استقبال مشتریان از انواع ضبط دکلس باعث شده تا برند‌های متفاوتی در زمینه تولید این محصولات فعالیت داشته باشند. در ادامه این قسمت متخصصین ما در نمایندگی مرکزی آپکو برندهای برتر ضبط دکلس را خدمت شما معرفی می‌ کنند. در نظر داشته باشید که هر کدام از این برندها مدل‌ هایی با امکانات و قیمت‌ های متفاوت در اختیار مشتریان گذاشتند و بسته به نیازتان باید یکی از آنها را انتخاب نمایید.

برندهای برتر فعال در این عرصه مانند جی وی سی، سونی، کنوود و پایونیر هستند که هر کدام از این موارد مدل‌ های متفاوتی را برای افراد مختلف به بازار عرضه کرده‌ اند. به عنوان مثال در مدل‌ های کیفیت بالاتری دارند، خروجی‌ های باند مربوط به ضبط تعداد بیشتری دارد و همچنین امکانات مختلفی مانند شارژر آیفون و اندروید نیز روی آنها در نظر گرفته شده است.

البته در این میان برندهای که قیمت پایین‌ تری دارند را نیز می‌ توانید انتخاب کنید که عبارتند از کاروزریا، شروود، مکسیدر و… محصولاتی که قیمت پایین‌ تری دارند، طبیعتا از لحاظ امکانات و کیفیت نسبت به برندهای بهتر در این زمینه، ممکن است کاستی‌ هایی داشته باشند. هم در صورتی که قصد خرید آنها را دارید، پیشنهاد می‌ کنیم که اصلاً سراغ گزینه‌ های که آمپلی فایر دو کانال دارند، نروید. گزینه‌ های دارای چهار خروجی برای باند می‌ توانند انتخاب‌ های بهتری باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *