فروشگاه آپکو

رمز ضبط فابریک انواع خودرو

رمز ضبط فابریک انواع خودرو

استفاده از رمز برای ضبط اجازه می‌ دهد تا امنیت بخش‌ های الکترونیکی خودرو شما بیشتر باشد، اما همین رمز ممکن است خطاهایی بوجود بیاورد. به عنوان مثال امکان دارد بعد از سوار شدن متوجه شوید که ضبط خودرو کار نمی کند و دچار خطا (Eror) شده است. در چنین شرایطی باید رمز ضبط فابریک خودرو را وارد کنید تا دوباره شروع به کار کند. استفاده از رمز روی ضبط فابریک 206 و سیستم ضبط و پخش سایر خودروهای تولید شده توسط شرکت ایران خودرو وجود دارد. از همین رو در ادامه این مطلب از نمایندگی آپکو ما در مورد رمز ضبط فابریک انواع خودرو بیشتر صحبت می کنیم و اطلاعات کاربردی و مفیدی در اختیار شما قرار می‌ دهیم.

رمز ضبط فابریک انواع خودرو چیست؟

رمز ضبط فابریک انواع خودرو چیست؟

رمز ضبط فابریک 206، پژو پارس، رانا و سایر محصولات ایران خودرو به صورت پیشفرض “1111” می‌ باشد. اما در بسیاری از موارد دارندگان خودرو‌ها برای افزایش امنیت خودروی خود این رمز را تغییر می‌ دهند. از همین رو ممکن است رمز فابریک خودرو شما قبلا توسط صاحب قبلی خودرو و یا خودتان تغییر کرده باشد. به همین دلیل بسیاری این رمز را فراموش می‌ کنند. اشتباه وارد کردن این رمز ضبط فابریک باعث می‌ شود که با خطای CD3612/14 مواجه شوید. راه حلی که در چنین شرایطی پیش روی شماست ریست کردن یا راه اندازی مجدد سیستم ضبط و پخش خودرو و تعریف کردن رمز جدید است. البته این کار را می‌ توان برای تغییر رمز ضبط فابریک نیز انجام داد. در ادامه متخصصین نمایندگی مرکزی آپکو اطلاعات و راهکار‌های مورد نظر خود را در خصوص خودروهای مختلف با ما در میان خواهند گذاشت.

راهنمایی و انتخاب ضبط فابریک 206

رمز ضبط فابریک پژو

رمز ضبط فابریک پژو پارس و پژو 405 عدد چهار رقمی 1111 می‌ باشد. اما در صورتی که خودرو را به صورت دست دوم خریدید یا رمز جدید آن را فراموش کرده اید، باید کلید‌های Radio و RPT/1 را روی سیستم ضبط و پخش خودرو به مدت 5 ثانیه نگه دارید. بعد از این باید عبارت PWD**** در صفحه نمایش ضبط به چشم بخورد. هر کدام از این ستاره‌ ها به نوبت شروع به چشمک زدن می‌ کنند و شما نیز بین اعداد 1 تا 6 که روی صفحه کلید ضبط به چشم می خورند، یک مورد را انتخاب می‌ کنید. بعد از این برای ذخیره سازی اطلاعات وارد شده باید دکمه Setup/Audio را فشار دهید. بعد از آن نوبت به این می رسد که رمز مورد نظر برای ضبط را مجددا وارد کنید و باز هم برای تایید Setup/Audio را فشار دهید تا عبارت PWD Reset به شما نمایش داده شود. این روش برای تمام سیستم‌ های ضبط و پخش خودرو مشابه با مدل‌ های گفته شده مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

رمز ضبط تیبا، تیبا 2 و پراید

برای تغییر رمز یا ریست کردن ضبط این خودروها باید ابتدا به مدت 15 ثانیه دکمه شماره 4 و Mode را نگه دارید و صبر کنید تا چهار صفر روی صفحه نمایشگر ظاهر شوند. هر کدام از این صفر‌ها چشمک زن بود را با شماره مورد نظر خود جایگزین کنید. به طور کلی بهتر است این موضوع را به یاد داشته باشید که خودروهای ضبط فابریک خودروهای سایپا نیز روند کاری مشابهی با محصولات ایران خودرو دارند.

رمز ضبط تیبا، تیبا 2 و پراید

بازکردن رمز ضبط فابریک 206

روند باز کردن رمز و یا تغییر دادن رمز ضبط فابریک خودروهای پژو 206، دنا و رانا نیز با روشی که برای خودروهای پژو معرفی کردیم مشابه است. در این روش شما باید ابتدا سیستم ضبط و پخش خودرو را خاموش کنید و بعد از آن دکمه‌ های AM/FM و power را همزمان نگه دارید. باید این دو دکمه را فشار دهید تا عبارت Code 1 روی صفحه نمایش به چشم بخورد. در این مرحله باید کد قبلی خود را وارد کنید تا عبارت New1 نمایش داده شود. این عبارت نشان می‌ دهد که باید رمز مورد نظر خود را باید از بین اعداد 1 تا 6 انتخاب کنید. بعد از وارد کردن کد نوبت به آن می رسد که دکمه ولوم یا Select را فشار دهید. بعد از این نوبت به وارد کردن دوباره کد جدید می‌ رسد و به محض دیدن NEW2 روی صفحه نمایش باید آن را وارد نمایید. وقتی عبارت Code OK دیده شد، باید مجددا دکمه پاور را فشار دهید تا به تغییر اعمال شده برای شما ذخیره و ضبط شروع به کار کند.

همچنین باید این نکته مهم را همواره مد نظر داشته باشید که اگر در زمان وارد کردن رمز ضبط فابریک این خودروها عبارات Code2 یا Code3 به چشم خورد، یعنی رمز را بیش از حد مجاز اشتباه وارد کرده اید. در صورتی که رمز مورد نظر را بیش از 3 بار اشتباه وارد کنید، باید خودرو به مدت یک ساعت در شرایط سوئیچ باز باشد تا بتوان کد جدیدی برای دستگاه وارد کرد یا پسورد مورد نظر را مجددا اعمال نمایید. البته در چنین شرایطی باید دقت بیشتری نیز به خرج دهید که زمانتان برای این کار هدر نرود.

شماره تماس نمایندگی آپکو ایل بیگی :
02155410191
09127308520
09197427892

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *