فروشگاه آپکو

روکش صندلی خودرو چرم بهتر است یا پارچه ای

روکش صندلی خودرو چرم بهتر است یا پارچه ای

روکش صندلی چرم یا پارچه ای، سوالی که احتمالاً ذهن شما را پس از خرید خودروی نو و یا زمانی که می خواهید روکش صندلی های ماشین را عوض کنید درگیر خودش می کند. همیشه بین این دو متریال رقابت پایاپای برای بوده و در هر شرایط یک سری توجیهات برای انتخاب روکش، جنس و متریال آن مطرح می شود. عده ای معتقدند که روکش های پارچه ای دوام و عمر بالاتری دارند و در مقابل برخی روکش های چرم را جذاب تر، کارآمدتر و زیباتر می دانند. البته باید بدانید که جنس پارچه و چرم در بازار همیشه یکسان نیست. محصولاتی که عرضه می شوند یا از چرم طبیعی، مصنوعی و یا پارچه هایی با الیاف کم کیفیت و باکیفیت هستند.

درصورتی که قصد انتخاب بین روکش صندلی چرم یا پارچه ای را دارید نخست باید بر اساس نیازسنجی که از خودتان خواهید داشت پیش بروید. سپس مقوله قیمت هم مطرح می شود. البته انتخاب در بازار ایران کمی سخت تر است. محصولاتی با چندبرابر کیفیت کم تر اما مشابه ظاهر یک جنس لوکس ممکن است در بازار موجود باشند که گاهی شما را وسوسه می کنند. به شما می آموزیم که چگونه کیفیت محصولات را تشخیص دهید.

 

روکش صندلی پارچه ای خودرو

روکش های پارچه ای تماماً از پارچه تولید می شوند. البته می تواند از جنس هایی مانند کتان یا مخمل باشد. روکش های پارچه ای تنوع رنگ و دوخت فوق العاده بالایی دارند و معمولاً قیمتشان کم تر است. روکش های چرمی معمولاً به دلیل مشکلاتی که در طراحی و دوخت برای سازنده ایجاد می کنند به طبع قیمت بالاتری دارند. همین طور مدل های پارچه ای یک مزیت اساسی دارند که معمولاً برای راننده ها مهم است. در فصل تابستان کم تر موجب تعریق می شوند.

اگر تجربه رانندگی با روکش های چرم صندلی ماشین را داشته باشید احتمالاً متوجه می شوید که پس از گذشت چند ساعت درون ماشین فوق العاده گرم می شود. در این حالت به طبع روکش های پارچه ای عملکرد بهتری دارند. از طرفی و در بیان تفاوت و مقایسه روکش صندلی چرم یا پارچه ای باید خاطرنشان شویم که محصول پارچه ای در مقابل خراش، پارگی و ترک خوردگی مقاومت بهتری از خود نشان می دهد. البته گاهی ممکن است جنس پارچه یا دوخت فوق العاده کم کیفیت باشد و یک متریال چرم به مراتب طول عمر بیشتری داشته باشد.

مهم ترین مزایا و معایب روکش های پارچه ای

اگر قصد خرید و انتخاب بین روکش صندلی چرم یا پارچه ای را دارید باید بدانید که مدل های پارچه ای درصورتی که دچار پارگی و خراش شوند به راحتی و با سرعت بیشتری تعمیر و ترمیم می شوند. از طرفی ممکن است در شهرهایی با رطوبت زیاد وقتی وارد خودرو می شوید، بخصوص در زمان صبح با بوی نامطبوع و خیس بودن صندلی مواجه شوید. تمیزکردن مدل های پارچه ای سخت تر بوده و معمولاً لکه جذب می کنند. بخصوص اگر دمای درون خودرو بالا باشد، در درازمدت و به مرورزمان روکش های پارچه ای بوی نامطبوعی به خود می گیرند.

درصورتی که جنس پارچه روکش مناسب نباشد، پس از مدتی قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب دچار رنگ پریدگی شده و حتی ممکن است بافت های روکش چرم کم کم ازهم گسیخته و دچار آسیب شود. در نتیجه اگر قصد خرید این محصول را دارید به این موارد دقت کنید. موضوع اصلی تهیه نمونه باکیفیت روکش صندلی چرم یا پارچه ای است. مقایسه مستقیم این دو نمونه با همکار صحیحی نیست.

روکش صندلی چرمی خودرو

البته در مقایسه با مدل های پارچه ای، نمونه های چرمی تنوع قیمت وسیع تری دارند و دلیل آن هم وجود مدل های صنعتی، طبیعی و نمونه هایی ساخته شده از نایلون است. در این مورد توضیح خواهیم داد. مدل های چرم طبیعی به طبع قیمت فوق العاده بالایی دارند و بسیار هم گران هستند. اما طبق انتظاری که دارید عمر نمی کنند و طول عمرشان خوب نیست. مدل های صنعتی از لحاظ قیمتی به صرفه تر هستند و می توان گفت طول عمر آن ها نیز به مراتب بیشتر است. در مقابل مدل هایی که از نایلون ساخته شده اند کم ترین قیمت و کیفیت را دارند و اصلاً محصولات استانداردی به نظر نمی رسند.

روکش صندلی چرمی خودرو

مهم ترین مزایا و معایب روکش های چرمی

مدل های چرمی نیز بر اساس ساختار مواد اولیه در نمونه های طبیعی و مصنوعی در بازار یافت می شوند. ما اساس انتخاب را نمونه مصنوعی در نظر می گیریم که معمولاً طول عمر بیشتری دارد. درصورتی که در ساخت کاورهای چرم از روکش های PVC استفاده شده باشد. احتمالاً طول عمر روکش شما به مراتب کم تر خواهد بود. حتی پس از مدتی موجب انتشار یک سری گازهای زیان آور شده که محیط خودروی شما را آلوده می کند. مدل های چرمی بر خلاف نمونه های پارچه ای به راحتی تمیز می شوند. در استفاده دراز مدت بخصوص در فصل تابستان مشکل بوی بد به وجود نیاورده و از طرفی اگر دچار ترک خوردگی شوند، می توانید آن ها را پولیش و ترمیم کنید. اما اگر اساس کار را بلد نباشید معمولاً برایتان سخت خواهد بود و نتیجه خوبی هم نمی گیرید.

مهم ترین مزایا و معایب روکش های چرمی

 

سوالات متداول

 

اگر هنوز بر سر دوراهی انتخاب روکش صندلی چرم یا پارچه ای دچار مشکل می شوید و نمی توانید تصمیم درستی بگیرید، بد نیست که در ادامه سوالاتی که در خصوص انتخاب روکش صندلی مطرح شده و ما به آن ها پاسخ دادیم را مطالعه فرمایید.

●روکش چرمی گران تر است یا پارچه ای؟

به طورکلی نمی توان گفت که در تمامی موارد یک نوع روکش گران تر است، اما مدل های چرمی اگر کیفیت لازم را داشته باشند گران تر بوده و به طبع مدل های چرم طبیعی در دسته بندی گران ترین قرار می گیرند.

 

کدام روکش نگه داری آسان تری دارد؟

در مقایسه سهولت یا دشواری نگه داری روکش صندلی چرم یا پارچه ای، مدل های پارچه ای دیرتر و سخت تر آسیب می بینند، اما درصورتی که مایعات روی آن ها ریخته و یا لکه بگیرند دیرتر، سخت تر و با دردسر بیشتری پاک می شوند.

 

منظور از روکش صندلی ترکیبی چیست؟

مدل های ترکیبی نیز یکی دیگر از متریال های محبوب موجود در بازار هستند. در مدل های نامبرده از هر دو متریال چرم و پارچه استفاده شده است و در هنگام خرید آن باید به کیفیت دوخت توجه ویژه ای داشته باشید.

 

مهم ترین اصل خرید روکش ماشین چیست؟

درصورتی که قصد خرید و انتخاب روکش صندلی چرم یا پارچه ای را دارید. باید به این موضوع دقت نمایید که در نهایت کیفیت دوخت، جنس متریال و نوع مواد به کاررفته می تواند فاکتور مهمی باشد. صرفاً انتخاب نمونه چرم نمی تواند در تمامی شرایط گزینه بهتری باشد. همه روکش های پارچه ای، استاندارد و ایده آل طراحی نشده اند.

آیا روکش چرم به راحتی ترک می خورد؟

در این مورد باید خاطرنشان شویم که در شرایط تابش نور خورشید، معمولاً مدل چرمی آسیب پذیرتر است. اما نمونه های پارچه ای نیز اگر دوخت خوبی نداشته باشند در کوتاه مدت دچار ازهم گسیختگی می شوند. در نتیجه به کیفیت روکش صندلی چرم یا پارچه ای دقت ویژه ای کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *