فروشگاه آپکو

ردیاب جی پی اس خودرو چیست؟

ردیاب جی پی اس خودرو چیست؟

استفاده از سیستم جی پی اس برای خودروها این روزها یکی از آپشن‌ های بسیار پرطرفدار می‌باشد. استفاده از جی پی اس در سیستم ردیاب خودرو این امکان را به ما می‌ دهد تا بتوانیم به راحتی مسیر مورد نظر خود را تا مقصد پیدا کنیم. این موضوع به خصوص در شرایطی که وارد یک شهر نا آشنا می‌ شویم، می‌ تواند کارایی بسیار بالایی برای ما داشته باشد. همچنین ردیاب جی پی اس خودرو این امکان را به ما می‌ دهد تا بتوانیم تا حد زیادی امنیت خودرو خود را تامین کنیم. به کارگیری ردیاب جی پی اس خودرو در سیستم‌ های ضد سرقت کمک می‌ کند تا حتی در زمانی به سرقت رفتن خودرو بتوانیم موقعیت دقیق آن را مشخص کنیم.
در ادامه این مطلب از نمایندگی مرکزی آپکو ایل بیگی قصد داریم بررسی کنیم که ردیاب جی پی اس خودرو چیست و توضیحات بیشتر را در خصوص این سیستم با شما در میان بگذاریم ‌

جی پی اس خودرو

جی پی اس چیست؟

جی پی اس در دهه هشتادی برای مصارف نظامی ساخته شد و استقبال بالای بازار از این سیستم باعث شد تا کم کم در اختیار همه مردم قرار بگیرد. جی پی اس که با نام سیستم موقعیت یاب جهانی نیز شناخته می‌ شود، به طور کلی دارای ۵ ایستگاه زمینی قابل کنترل است که ۲۵ ماهواره که در مدارهای مختلف اطراف زمین می‌ چرخند و اطلاعات مختلفی را برای آنها ارسال می‌ کنند. این ماهواره‌ ها مدام در اطراف زمین می‌ گردند و اطلاعات موجود در در سیستم‌ ها را به روز سازی می کنند. وقتی شما از طریق تلفن همراه خود یا ردیاب جی پی اس خودرو به این سیستم‌ ها وصل می‌ شوید، درخواست های به ایستگاه های زمینی انتقال داده می‌ شود و پاسخ بازگشتی از این ایستگاه ها موقعیت مکانی دقیق شما را مشخص می‌ نماید. دقت مسیریابی ردیاب جی پی اس بسیار زیاد است، به شکلی که حتی در شرایط آب و هوایی نامناسب نیز این امکان را خواهید داشت که با استفاده از ردیاب خودرو محل دقیق قرارگیری آن را مشخص کنید. به گفته متخصصان فعال در این عرصه دقت متوسط جی پی اس خودرو در حدود ۲ تا ۵ متر می‌ باشد. در این میان پارامترهای مانند وجود اینترنت پر سرعت، پوشش دهی مناسب و موقعیت جغرافیایی شما می‌ تواند روی دقت این سیستم‌ ها تاثیر گذار باشد.

دلیل بروز خطا در ردیاب جی پی اس

همانطور که پیش از این ذکر شد، سیستم‌ های جی پی اس دارای قدرت بسیار بالایی هستند و با استفاده از آنها به راحتی می‌ توانید موقعیت خود را مشخص کنید. اما برای شناخت بهتر این سیستم‌ ها باید اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد ردیاب جی پی اس خودرو به دست بیاورید و با خطاها و دلیل بروز آنها آشنا شوید. در ادامه عواملی که باعث بروز خطا در ردیاب جی پی اس خودرو می‌ شوند را با هم مورد بررسی قرار می‌ دهیم:

  • در بیشتر مواقع متوجه خواهید شد که ردیاب جی پی اس مسیر‌هایی که درون تونل، زیر زمین و یا زیر آب هستند را نمی‌ تواند به خوبی پوشش دهد.
  • در شرایط خاصی که فاصله کاربر سیستم جی پی اس از ماهواره‌ ها فاصله زیادی داشته باشد، می‌ بینیم که گزارش‌ های ارائه شده توسط این سیستم دارای مقدار مشخصی خطا هستند.
  • در شرایطی که بین ساختمان‌ های بلند هستید ممکن است سیستم جی پی اس دارای مقداری خطا شود.

شماره تماس نمایندگی آپکو ایل بیگی :
02155410191
09127308520
09197427892

مزایای استفاده از جی پی اس خودرو

شناخت مزایای جی پی اس خودرو برای استفاده کنندگان از این سیستم‌ ها بسیار ضروریست. این کار اجازه می‌ دهد بتوانید از تمامی ویژگی‌ های مثبت این محصولات بهره ببرید.

  • سرعت موقعیت یابی بالا
  • دقت و جزئیات بالا در محیط‌ های شهری
  • قابلیت اتصال به سیستم جی پی اس از طریق ساعت‌ های هوشمند، تلفن همراه، دستگاه ردیاب خودرو و سایر سیستم‌ های کامپیوتری
  • با استفاده از جی پی اس در ردیاب خودرو می‌ توانید در شرایطی که خودروی شما به سرقت می رود، از موقعیت آن و شرایط خودرو با خبر شوید.
  • طول عمر بالای ردیاب جی پی اس خودرو به شما اجازه می‌ دهد تا با هزینه کردن مبلغ محدودی تا زمان زیاد از مزایای این سیستم بهره بگیرید.
  • وجود ارائه دهندگان مختلف ردیاب جی پی اس که باعث می‌ شود برای تهیه این محصولات به مشکل بر نخورید.
  • امکان ارائه گزارش مسیر حرکت خودرو و سایر جزئیات مانند زمان دقیق و تاریخ حرکت خودرو

روش استفاده از ردیاب جی پی اس خودرو

معایب ردیاب جی پی اس خودرو

این روزها سیستم‌ های ردیاب خودرو را در انواع مختلف تولید می‌ کنند و بسته به برند تولید کننده محصول مورد نظر شما، کیفیت این محصولات می‌ تواند متفاوت باشد. برخی از سیستم‌ های ردیاب خودرو به صورت ۵ دقیقه یک بار یا با فاصله زمانی بالاتر به روز رسانی می‌ شوند. پس می‌ توان به صورت گفت که بخش عمده‌ ای از معایب جی پی اس خودرو، تا حد زیادی به کیفیت نهایی دستگاه ردیاب جی پی اس بستگی دارد. بهتر است بدانید که در برخی از ردیاب‌ های بی کیفیت موجود در بازار ممکن است به دلیل بروز مشکلات فنی، گزارش‌ های نادرست ارسال شود. همچنین بعضاً اطلاعات ثبت شده در این دستگاه‌ ها در نمونه‌ های بی کیفیت می‌ تواند اشتباه باشد. یکی دیگر از نشانه‌ های بی کیفیت بودن این محصولات، نداشتن گارانتی است که باعث می‌ شود بعد از مدت خاصی دستگاه شما به کلی از کار بیفتد و امکان بازگرداندن اطلاعات آن ممکن نباشد. برای اینکه درگیر معایب ردیاب جی پی اس خودرو نشوید، بهتر از محصولات با کیفیت را از فروشندگان معتبر تهیه کنید. همچنین به یاد داشته باشید که خرید ردیاب جی پی اس با قیمت پایین همیشه برای شما به صرفه نیست و ممکن است قیمت پایین آنها دلیل بر بی کیفیت بودن این محصولات باشد. نمایندگی مرکزی آپکو آماده است که با کیفیت ترین دستگاه‌ های ردیاب جی پی اس خودرو را در اختیار شما قرار دهد.

روش استفاده از ردیاب جی پی اس خودرو

استفاده درست از ردیاب جی پی اس خودرو باعث افزایش عمر این محصولات می‌ شود. برای این کار بعد از نصب ردیاب جی پی اس خودرو باید وارد وب سایت اپلیکیشن ارائه شده توسط شرکت مورد نظر شوید و طبق دستورالعمل های ارائه شده مراحل فعال سازی جی پی اس را طی کنید. بسیاری از شرکت‌ های معتبر در این زمینه بعد از خرید اطلاعات لازم و آموزش‌ های مورد نیاز برای اتصال سیستم ردیاب را در اختیار شما می‌ گذارند. از سوی دیگر بهتر است شرکتی که از آن ردیاب خودرو را تهیه می‌ کنید، دارای پشتیبانی فعال باشد تا به شما در زمینه برطرف سازی مشکلات رایج کمک کنند.

ردیاب خودرو چه ویژگی‌ هایی را در اختیار ما می‌ گذارد؟

علاوه بر مشخص نمودن موقعیت دقیق خودرو روی نقشه و مسیریابی، استفاده از سیستم ردیاب خودرو اجازه می‌ دهد تا با استفاده از یک پیامک یا دستور خاصی در اپلیکیشن مربوط به این سیستم، خودرو خود را خاموش کنید. همچنین این محصولات اجازه می‌ دهند تا بتوانید صدای درون کابین خودرو را به راحتی شنود کنید. یکی دیگر از ویژگی‌ های خاص این محصولات امکان تعیین محدوده تردد است که در صورتی که فردی از آن محدوده تجاوز کند، یک آلارم برای شما ارسال خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که برای استفاده از این ویژگی‌ ها حتماً باید سراغ شرکت‌ هایی بروید که می‌ توانند این خدمات را با کیفیت بالایی در اختیار شما قرار دهند. نمایندگی مرکزی آپکو ایل بیگی همیشه سعی دارد بهترین محصولات را به همراه خدماتی برتر در اختیار مشتریان خود قرار دهد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت و نحوه استفاده از این محصولات می‌ توانید با متخصصین ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *