فروشگاه آپکو

راهنمای خرید ضبط مالتی مدیا

راهنمای خرید ضبط مالتی مدیا

سیستم پخش موسیقی و رادیو در ماشین‌ های جدید پیشرفت زیادی داشته است و با روی کار آمدن ضبط مالتی مدیا و استفاده خودروسازان از آن برای خودروهای مختلف، امکان پخش انواع فایل‌ های صوتی، تصویری و ویدئویی فراهم شد. ضبط مالتی مدیا در گذشته برای خودروهای لوکس در نظر گرفته می‌ شد اما با اعمال برخی تغییرات و پیشرفته شدن آن، در ماشین‌ های دیگر نیز به کار گرفته شد. نمایندگی آپکو یکی از مراکز فروش این سیستم پخش خودرو، در این مقاله به بررسی نکات و راهنمای خرید ضبط مولتی مدیا می‌ پردازد. اگر شما هم قصد خرید این ضبط را دارید با ما همراه باشید.

ضبط مالتی مدیا خودرو چیست؟

ضبط مالتی مدیا خودرو چیست؟

کلمه مالتی مدیا به معنای چند رسانه‌ ای بودن می‌ باشد. یعنی می‌ توان موضوعات و مفاهیم مختلف را با استفاده از رسانه‌ های متفاوت همچون گفتار، موسیقی، عکس، متن، انیمیشن و غیره انتقال داد و آنها را اجرا نمود.

ضبط مالتی مدیا خودرو می‌ تواند انواع فایل‌ های صوتی، تصویری و … را برای شما پخش کند و رانندگی را لذت بخش‌ تر نماید. این ضبط دارای امکانات مختلفی می‌ باشد که کاربردهای مخصوصی دارند. شرکت‌ های خودروسازی همچون پارس خودرو جدیدا ضبط مولتی مدیا را در خودروهایی نظیر پارس تندر و برلیانس قرار داده اند. به طور کلی شرکت‌ های مختلفی مدل‌ های مختلف ضبط مولتی مدیا را عرضه ‌می‌ نمایند که یکی از بهترین آنها نمایندگی آپکو ایل بیگی می‌ باشد که سیستم‌ های پخش خودرو باکیفیت و متنوعی دارد.

آپشن رفاهی آپکو

نکات خرید ضبط مالتی مدیا

هنگام خرید ضبط مالتی مدیا برای خودرو باید به یکسری نکات دقت نمایید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. این راهنمای خرید ضبط مالتی مدیا به شما کمک می‌ کند تا مناسب‌ ترین مدل را با توجه به نوع خودرو خود خریداری کنید.

  1. اندازه و ابعاد
    اندازه و ابعاد ضبط مالتی مدیا متفاوت می‌ باشد و برای هر ماشینی یک مدل مخصوص با توجه به اندازه و ابعاد فضای قرارگیری آن در نظر گرفته شده است. فضای جلوی داشبورد که محل قرارگیری سیستم پخش خودرو می‌ باشد، در همه ماشین‌ ها یکسان نیست و هر کدام طرح و اندازه مخصوص خود را دارد. برای مثال اندازه ضبط مالتی مدیا خودرو برلیانس با خودرو ماکسیما یا پارس تندر متفاوت می‌ باشد.
  2. صفحه نمایش
    اندازه صفحه نمایش در مدل‌ های مختلف ضبط مالتی مدیا متفاوت می‌ باشد. همچنین بعضی مدل‌ ها لمسی هستند و بعضی‌ ها صفحه نمایشی ساده دارند. کیفیت صفحه نمایش نیز در مدل‌ های مختلف متفاوت می ‌باشد.
  3. اتصالات و بلوتوث
    هنگام خرید ضبط مالتی مدیا حتما به درگاه ‌ها و محل‌ های اتصال کابل، فلش، مموری کارد و … دقت نمایید و از وجود آنها و همچنین سالم بودنشان اطمینان حاصل نمایید. همچنین هنگام خرید دقت کنید ضبط مالتی مدیا انتخابی شما دارای قابلیت اتصال با بلوتوث را داشته باشد و از نسخه بالا و جدید بلوتوث در آن استفاده شده باشد تا بتوانید ارتباط بهتر و با کیفیت‌ تری را تجربه نمایید.
  4. امکان پخش فرمت‌ های مختلف صوتی و تصویری
    ضبط‌ های مالتی مدیا دارای مدل‌های مختلفی می‌ باشند که هر کدام از آنها قابلیت پخش بعضی از فرمت‌ ها را دارند. با توجه به نوع نیاز و استفاده خود باید مدلی را انتخاب کنید که فایل‌ های شما را با هر فرمت و پسوندی بتواند اجرا کند.
  5. توجه به سیستم عامل
    ضبط‌ های مولتی مدیا دارای دو نوع سیستم عامل ویندوز و اندروید می‌ باشند که هر کدام ویژگی‌ های خاص خود را دارد. باید مدلی را انتخاب نمایید که بتوانید به راحتی با سیستم عامل آن ارتباط برقرار کنید و کار کردن با دستگاه برای شما مشکل نباشد. همچنین نسخه‌ های پیشرفته سیستم عامل باعث اجرا و پخش با کیفیت‌ تر امکانات مختلف ضبط مالتی مدیا می‌ شوند و درصد خرابی و هنگ کردن آنها کمتر می‌ باشد.
  6. قیمت ضبط مولتی مدیا
    با توجه به امکانات و ویژگی‌ های مختلف ضبط مالتی مدیا قیمت آن تعیین می‌ شود. مدل‌ های مختلفی در بازار موجود می‌ باشند که هر کدام ویژگی‌ ها و امکانات متفاوتی و به طبع آن قیمت‌ های متنوعی دارند. همچنین برند تولید کننده و خارجی یا ایرانی بودن نیز بر قیمت ضبط مالتی مدیا تاثیر دارد. برای مثال مدل‌ های پیشرفته که در ماشین‌ های لوکس استفاده می‌ شود و صفحه نمایش باکیفیت‌ تر و امکانات بیشتری در آن‌ وجود دارد، قیمت های بالاتری نسبت به مدل های پایین تر دارند.

امکانات ضبط مالتی مدیا

 

شماره تماس نمایندگی آپکو ایل بیگی :
02155410191
09127308520
09197427892

امکانات ضبط مالتی مدیا

این سیستم دارای امکانات مختلفی می‌ باشد که به نسبت مدل‌ های قدیمی پیشرفت بسیار زیادی داشته است. این موارد عبارتند از:

  1. صفحه نمایشگر 6 اینچ
    این صفحه نمایش در بعضی مدل‌ ها لمسی نیز می‌ باشد. ال سی دی ضبط مالتی مدیا قابلیت نشان دادن تصاویر و ویدیوهای مختلف و کانال‌ های تلویزیون را دارد. همچنین برای خواندن نقشه و استفاده از GPS کاربرد دارد. صفحه نمایش ضبط مالتی مدیا خودرو می‌ تواند هنگام استفاده از دوربین دنده عقب فضای پشت ماشین را نشان راننده دهد.
  2. بلوتوث و میکروفن
    با استفاده از بلوتوث و میکروفون ضبط مالتی مدیا می‌ توان تلفن همراه را به آن متصل نمود و مکالمات را حین رانندگی از این طریق پاسخ داد. همچنین می‌ توان با اتصال بلوتوث گوشی موبایل به بلوتوث ضبط مالتی مدیا انواع موسیقی را پخش نمود.
  3. درگاه ورودی USB و SD CARD
    با استفاده از این درگاه‌ ها می‌توان فلش یا مموری کارت حاوی انواع فایل‌ های صوتی و تصویری را به ضبط مالتی مدیا متصل نمود تا آنها را اجرا نماید.
  4. گیرنده تلویزیون و دیجیتال
    از طریق این قابلیت و قرار دادن یک آنتن مخصوص می‌ توان ضبط مالتی مدیا را به یک تلویزیون کوچک با توانایی پخش انواع کانال‌ ها تبدیل نمود.
  5. پخش انواع فرمت‌ های صوتی و تصویری
    ضبط مالتی مدیا قادر به پخش و اجرای فایل‌ های مختلف با فرمت‌ های متنوع می‌ باشد. فرمت‌ هایی نظیر mp3، mp4، jpg، mkv، avi و … .
  6. نقشه و GPS
    می‌ توان با استفاده از ضبط مالتی مدیا به نقشه راه‌ ها متصل شد و از طریق GPS جهت یابی را انجام داد.
  7. سنسور و دوربین عقب
    ضبط مالتی مدیا این قابلیت را دارد تا بر روی آن تصویر دوربین عقب ماشین پخش شود. با نصب سنسور و دوربین عقب و اتصال آن به ضبط مالتی مدیا می‌توان هنگام حرکت دنده عقب مخصوصا برای پارک خودرو تصویری واضح از فضای پشت ماشین داشته باشید.
  8. اتصال به موبایل
    این قابلیت امکان متصل شدن تلفن همراه را برای پخش فایل‌ های صوتی و تصویری و همچنین تماس و مکالمات به ضبط مالتی مدیا می‌ دهد.
  9. رادیو
    ضبط مالتی مدیا مانند تمام سیستم‌ های پخش خودرو دارای رادیو می‌ باشد که می‌ تواند فرکانس‌ ها و امواج مختلف را دریافت نماید و کانال‌ های متنوع را پوشش دهد و آنها را پخش نماید.
  10. سیستم عامل ویندوز یا اندروید
    برخی از سیستم‌ های مالتی مدیا مانند دیگر دستگاه‌ های دیجیتال و کامپیوترها دارای سیستم عامل هستند و به وسیله رابط کاربری آن‌ ها می‌ توان به راحتی با سیستم مولتی مدیای خودرو ارتباط برقرار کرد. می‌ توان به این سیستم‌ ها کلید روی فرمان متصل نمود و با استفاده از آن، کنترل‌ های مختلف کم و زیاد کردن حجم صدا و جوابگویی تلفن را انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *