فروشگاه آپکو

دستگاه رهياب خودرو چيست و چه مزايايي دارد ؟

دستگاه رهیاب خودرو چیست و چه مزایایی دارد

استفاده از تکنولوژی‌ های گوناگون برای خودروها، قطعه روند استفاده از وسایل نقلیه را برای ما راحت تر خواهند کرد. یکی از تجهیزاتی که این روزها در خودروهای مدرن مورد استفاده قرار می‌ گیرد، دستگاه رهیاب خودرو می‌ باشد. استفاده از رهیاب خودرو اجازه می‌ دهد تا بتوانیم به راحتی مسیر مورد نظر خود را در زمان حرکت مشاهده کنیم و به این شکل تا حد زیادی از گم شدن جلوگیری نماییم. از سوی دیگر به کارگیری این تجهیزات اجازه می‌ دهد تا حد زیادی باعث کاهش آمار سرقت خودروها و افزایش امنیت اتومبیل شما خواهد شد. در ادامه این مطلب از سایت نمایندگی مرکزی آپکو ایل بیگی این که دستگاه رهیاب خودرو چیست و چه مزایایی دارد را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد.

دستگاه رهیاب خودرو چیست؟

رهیاب خودرو به دستگاه کوچکی گفته می‌ شود که با استفاده از سیستم جی پی اس، محل دقیق قرار گرفتن خودرو شما را روی نقشه نشان خواهد داد. این دستگاه‌ ها که روی ماشین نصب می‌ شوند، از نظر قیمت و اندازه دارای تفاوت می‌باشند. از همین رو بسته به انتظارات شما از دستگاه رهیاب، این محصولات می‌ توانند قابلیت‌ ها و ویژگی‌ های مختلفی در اختیار شما بگذارد. این روزها خودروهای مدرن ساخت کشورهای خارجی دارای سیستم رهیاب می‌ باشند، اما استفاده کنندگان از خودروهای ساخت ایران نیز می‌ توانند دستگاه رهیاب خودرو مناسب خود را از نمایندگی رهیاب آپکو خریداری کنند. در بخش‌ های بعدی نیز بیشتر در خصوص عملکرد دستگاه رهیاب خودرو صحبت می‌ کنیم.

دستگاه رهیاب خودرو چیست؟

رهیاب خودرو چگونه کار می‌ کند؟

رهیاب خودرو با پخش سیگنال GPS با ماهواره‌ هایی که در مدار زمین فعال هستند، ارتباط برقرار می‌ کند و اطلاعات خود را به یک گیرنده مناسب منتقل می‌ کند. بسته به نوع ردیابی که نصب‌ کرده‌ اید این گیرنده می‌ تواند به یک سرور اختصاصی یا یک کامپیوتر ارتباط برقرار کند، همچنین این امکان وجود دارد که به یک اپلیکیشن فعال روی تلفن همراه شما متصل شود. برخی از دستگاه‌ های رهیاب با امواج رادیویی یا فرکانس‌ های تلفن همراه کار می‌ کنند، اما اصول سیستم همه آنها مشابه است.

نحوه عملکرد دستگاه رهیاب خودرو

روند کار دستگاه رهیاب خودرو با استفاده از سیگنال‌ های GPS است. دستگاه پخش سیگنال GPS با ماهواره‌ هایی که در اطراف زمین در حال گردش هستند، ارتباط برقرار کرده و سپس اطلاعات دریافت شده را به یک گیرنده انتقال می‌ دهد. البته باید در نظر داشته باشید بسته به نوع رهیاب مورد نظرتان می‌ تواند به یک سرور اختصاصی، تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی وصل شود و فعالیت خود را انجام دهد. همچنین بسیاری از دستگاه‌ های رهیاب خودرو با فرکانس‌ های تلفن همراه یا امواج رادیویی کار می‌ کنند؛ اما نباید فراموش کنید که اصول کاری این دستگاه‌ ها با هم مشابه است.

مزایای دستگاه رهیاب خودرو

در ادامه این بخش مزایای دستگاه رهیاب خودرو را از نظر متخصصین سایت نمایندگی آپکو مورد بررسی قرار می‌ دهیم:

  • استفاده دستگاه رهیاب خودرو که آن را در بازار با نام ردیاب نیز می‌ شناسند، این امکان را به شما می‌ دهد که متوجه هر گونه تغییر دما یا تغییر وزن در خودرو شوید. علاوه بر آن در چنین شرایطی لوکیشن دقیق خودرو از طریق پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد.
  • بعضی از نمونه‌ های دستگاه رهیاب دارای سیستمی هستند که به شما اجازه می‌ دهد مکالمه‌ های درون خودرو را نیز بشنوید و از طرفی امکان روشن کردن سیستم تهویه از خارج خودرو نیز برای شما امکان پذیر خواهد بود.
  • امکان تعیین محدوده سرعت از راه دور و نظارت بر عملکرد او؛ البته در کنار این موارد می‌ توانید از راه دور با راننده نیز ارتباط برقرار کنید.
  • امکان خاموش کردن خودرو از راه دور و تعریف محدوده مکانی که راننده مجاز به عبور و مرور در آن است.
  • برد بالای دستگاه رهیاب خودرو باعث شده تا استقبال زیادی از این محصولات به عمل بیاید. از طرفی باید این موضوع مهم را نیز در نظر داشته باشید که تکنولوژی استفاده شده در این محصولات روز به روز در حال پیشرفت هستند و به همین دلیل نمونه‌ های جدید می‌ توانند امکانات خاص و عملکرد مناسبی را در اختیار شما بگذارند.

شماره تماس نمایندگی آپکو ایل بیگی :
02155410191
09127308520
09197427892

توضیحاتی در مورد سیستم GPS

از آنجایی که دستگاه رهیاب خودرو با تکیه بر تکنولوژی GPS کار می‌ کند، بد نیست که کمی بیشتر در مورد این فناوری بدانید تا با عملکرد کلی دستگاه رهیاب آشنا شوید. فناوری GPS ابتدا توسط وزارت دفاع کشور آمریکا و صرفا برای انجام عملیات نظامی طراحی شده بود. اما بعد از مدتی استفاده از این تکنولوژی در مصارف عمومی‌ تر افزایش پیدا کرد. به این صورت امروزه شاهد کاربرد این فناوری در دستگاه رهیاب و ردیاب هستیم. استفاده از این سیستم اجازه می‌ دهد تا با ارسال و دریافت سیگنال محل قرار گیری کشتی، خودرو و اشخاص را مشخص کنیم. این موضوع به ما امکان می‌ دهد تا موقعیت مکانی، مسیر حرکت، بهترین مسیر از مبداء به مقصد و سایر موارد این چنین را برای خود مشخص کنیم. استفاده از ماهواره‌ های گوناگون در اطراف مدار کره زمین باعث شده تا این فناوری عملکرد خوبی داشته باشد و به این صورت بتواند به استفاده کنندگان تجربه کاربری مناسبی ارائه دهد.

انواع دستگاه رهیاب خودرو

انواع دستگاه رهیاب خودرو

بر اساس پارامترهای مختلفی می‌ توان دستگاه‌های رهیاب خودرو را در دسته بندی‌ های مختلفی قرار داد. هر کدام از این دسته بندی‌ ها با توجه به ویژگی‌ های خاص انجام می‌ شود که در ادامه این بخش متخصصین نمایندگی رهیاب آپکو اطلاعات و دانش خود را با ما در میان خواهند گذاشت.

  • از نظر کاربرد می‌ توان این محصولات را به دسته بندی‌ های مختلفی مانند سیمی و آهنربایی تقسیم کرد.
  • از نظر ابعاد و محل استفاده: دستگاه رهیاب خودرو این روزها برای وسایل نقلیه مختلف از دوچرخه گرفته تا خودرو و حتی کشتی قابل استفاده است و در زمان سفارش بهتر است که همین موضوع ساده را به یاد داشته باشید.
  • از نظر عملکرد: رهیاب از نظر عملکرد به دو دسته آفلاین و آنلاین تقسیم می‌شود. سیستم‌ های آفلاین چنین کار می‌کنند که تمامی اطلاعات مورد نظر مانند محل دقیق خودرو و… را به تلفن شما پیامک می‌ کنند و بیشتر در سیستم‌های ردیاب و ضد سرقت خودرو مورد استفاده قرار می‌ گیرند. اما سیستم‌ های آنلاین با استفاده از بستر اینترنت داده‌ های مورد نظر خود را انتقال می‌ دهند و به این صورت میتواند امکانات بیشتری در اختیارتان بگذارند.
  • از نظر شارژ: دستگاه رهیاب از نظر شارژ به دو دسته شارژی و بدون نیاز به شارژر دارند که نمونه‌ های شارژی با استفاده از باتری و نمونه‌های بدون شارژر با استفاده از اتصال مستقیم به برق خودرو کار می‌ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *