فروشگاه آپکو

بهترین سیستم های صوتی خودرو

بهترین سیستم های صوتی خودرو

این که خودرو ما دارای سیستم صوتی مناسب باشد، قطعا باعث می‌ شود که با لذت بیشتری در زمان رانندگی به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهیم و کسالت آور بودن رفت و آمد را تا زیادی بکاهیم. از سوی دیگر هیجان و لذت رانندگی با سیستم صوتی خودرو حرفه‌ ای قطعا برای جوانان و ماشین بازها بسیار پرطرفدار است. این روزها برندهای زیادی در زمینه تولید بلندگو ماشین، باند ماشین، سیستم صوتی خودرو و سایر متعلقات این سیستم‌ ها فعالیت دارند. از در کنار هم قرار دادن این محصولات و قطعات مختلف، می‌ توانید سیستم صوتی مناسب خود را داشته باشید.

در نظر داشته باشید که نمی‌ توان یک سیستم صوتی ماشین تولید شده توسط یک برند خاص را به عنوان بهترین گزینه در نظر گرفت. برای شناخت بهترین سیستم‌ های صوتی خودرو باید ویژگی‌ های یک سیستم صوتی مناسب را بشناسید و با بخش‌ های مختلف آن آشنا شوید. در ادامه این مطلب از نمایندگی آپکو ایل بیگی بیشتر در این زمینه صحبت خواهیم کرد.

بررسی بخش های مختلف سیستم صوتی خودرو

بررسی بخش های مختلف سیستم صوتی خودرو

سیستم های صوتی خودرو شامل بخش های مختلفی می باشد که در زیر اشاره شده است :

رادیو پخش سیستم صوتی ماشین

یکی از بخش‌ های مهم هر نمونه از سیستم صوتی خودرو رادیو پخش است که بیش از بقیه قسمت‌ های یک سیستم صوتی در اختیار شما خواهد بود. وظیفه اصلی این بخش دریافت و پردازش فایل صوتی می‌ باشد و پس از آن صدا را برای پخش در اسپیکرها ارسال می‌ کند. وجود این قسمت اجازه می‌ دهد که بتوانید به راحتی فایل‌ های صوتی خود را روی سیستم صوتی پخش کنید.

در یک نگاه کلی رادیو پخش‌ های مورد استفاده در سیستم صوتی خودرو را به دو دسته جدا شونده و ثابت تقسیم می‌ کنند. امنیت پنل ضبط جدا شونده بیشتر است، چرا که می‌ توانید هرگاه قصد پیاده شدن از خودرو را دارید، این قسمت را باز کنید و با خود ببرید. برند پایونیر یکی از برترین تولید کنندگان این محصولات است و پنل ضبط یا رادیو پخش‌ های خود را در نمونه‌ های مختلفی تولید و روانه بازار می‌ کند که در ادامه آنها را با هم مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

سیستم های صوتی

انواع مختلف رادیو پخش یا پنل سیستم صوتی خودرو

  • رادیو پخش دو طبقه یا دو دین
    این محصولات معمولا برای خودروهای جدید و شاسی بلند که اندازه محل قرار گیری ضبط بزرگتر از حد معمول است استفاده می‌ شوند. این محصولات می‌ توانند امکانات مختلفی مانند نصب تلویزیون دیجیتال، دوربین دنده عقب و پخش فایل‌ های تصویری را در اختیار شما قرار دهند.
  • رادیو پخش استاندارد
    این نمونه از پنل سیستم صوتی می‌ تواند تعداد خروجی‌ های آمپلی فایر بیشتری را در اختیار شما بگذارد و با ارائه تنظیمات نسبتا حرفه‌ ای برای تنظیم کیفیت و میزان صدا؛ قابلیت‌ های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌ دهد. همچنین می‌ توانید با استفاده از آنها فایل صوتی موجود روی CِD و DVD را نیز پخش کنید.
  • رادیو پخش تاشو
    این نمونه از پنل سیستم صوتی ماشین مشابه با نمونه‌ های دو طبقه یا دو دین هستند، با این تفاوت که ابعاد آنها کوچکتر می‌ باشد. این محصولات که از قسمت صفحه نمایش تا می‌ شوند، می‌ توانند برای خودروهایی با محل پنل ضبط کوچکتر نیز مورد استفاده قرار بگیرند. قیمت این محصولات به دلیلی ساختار پیچیده‌ تری که دارند، بیشتر از سایر نمونه‌ ها است.
  • رادیو فلش
    این نمونه از پنل ضبط خودرو برای افرادی مناسب است که به دنبال یک سیستم صوتی ماشین ارزان، ساده و کارآمد هستند. روند پخش موسیقی و فایل‌های صوتی روی این محصولات صرفاً با استفاده از فلش و کابل AUX انجام می‌ شوند و در نمونه‌ هایی از آنها نیز قابلیت اتصال بلوتوث نیز وجود دارد.

آشنایی با انواع باند ماشین

بلندگو ماشین

بلندگو ماشین یکی از مهمترین بخش‌ های سیستم صوتی خودرو است. اگر میخواهید فایل‌ های صوتی خود را با کیفیت و صدای مناسب گوش دهید، حتما باید سراغ باند ماشین با کیفیت و مناسبی بروید که با سایر بخش‌ های سیستم صوتی سازگاری داشته باشد. باندها در ابعاد و اندازه‌ های مختلفی تولید می‌ شوند و در زمان نصب آنها باید در نظر داشته باشید که محل نصب آنها نیز روی کیفیت نهایی پخش موسیقی تاثیر زیادی خواهد گذاشت.
مورد مهم دیگری که در این زمینه باید مد نظر داشته باشید، تنظیم درست باندها می‌ باشد. در صورتی که این تنظیمات به درستی انجام نشود، شاهد این خواهید بود که کیفیت نهایی کار مناسب نیست. همچنین در نظر داشته باشید که در برخی موارد، افرادی که علاقه زیادی به سیستم صوتی خودرو دارند، برای تقویت باند‌ها آنها را به آمپلی فایر وصل می‌ کنند. البته باید در نظر داشته باشید که باند ماشین یا بلندگو نیز دارای انواع مختلفی است که شناخت آنها کمک می‌ کند تا بتوانید در زمان انتخاب سیستم صوتی انتخاب هوشمندانه‌ ای داشته باشید.

آشنایی با انواع باند ماشین

به طور کلی می‌توان انواع بلندگو ماشین را به چهار دسته تقسیم کرد که در ادامه این موارد را با هم مورد بررسی قرار می‌ دهیم:

  • باند ماشین میدرنج
    از این نمونه بلندگوی ماشین می‌ توانید در کنار ساب ووفر استفاده کنید. آنها می‌ توانند کیفیت صدای بهتری را در مقایسه با انواع باند معمولی در اختیارتان بگذارند. در نظر داشته باشید که این نمونه از بلندگو صدای بیس پخش نمی کند و استفاده از ساب ووفر در کنار آن امری ضروری است. همچنین می‌ توانید برای افزایش قدرت این باندها از آمپلی فایر نیز استفاده کنید.
  • باند گرد
    بلندگو ماشین گرد دارای سایز مناسبی است که به ما اجازه می‌ دهد آنها را روی طاقچه عقب و در‌های عقب یا جلو خودرو نصب کنیم. بیشترین کاربرد این نمونه از باند برای تفکیک صدا است و قدرت پخش صدای بلند را ندارند. در بسیاری از موارد برای تنظیم سیستم صوتی خودرو، تنظیمات را به گونه ای اعمال می‌ کنند که صدای خواننده از این باندها پخش شود. همچنین نمونه جدیدی از این باند در بازار موجود است که قدرت بسیار بالایی دارد و به نام باند کامپوننت شناخته می‌ شود
  • تیوتر و سوپر تیوتر
    این نمونه از باند ماشین در اصل قطعات کوچکی هستند که صرفا وظیفه پخش صدای زیر را برعهده دارند. شما می‌ توانید آنها را به بخش‌ های مانند ساب ووفر و باند متصل کنید تا صدای با کیفیت‌ تری در اختیار شما قرار دهند. همچنین ابعاد کوچک آنها اجازه می‌ دهد که به راحتی آنها را روی بخش‌ های مختلف خود را مانند شیشه نیز نصب کرد.
  • بلندگوی خربزه‌ ای یا بیضی
    این نمونه از بلندگوی ماشین در بین مشتریان طرفداران بسیار زیادی دارند و می‌ توانید آنها را به تیوتر و ساب ووفر نیز نصب کنید با کیفیت پخش صدای آنها افزایش یابد.

ترکیب بندی درست رادیو پخش و باند

سایر قسمت‌ های سیستم صوتی خودرو

پیشرفت تکنولوژی و ظهور امکانات جدید به دوستداران سیستم صوتی خودرو اجازه می‌ دهد تا امکانات بیشتری در اختیار داشته باشند. در ادامه تجهیزات جانبی برای سیستم صوتی را معرفی می‌ کنیم برای داشتن کیفیت پخش بهتر و امکانات مناسب سراغ آنها بروید.

  • ساب ووفر
    وظیفه اصلی ساب ووفر پخش صداهای بیس و پایین می‌ باشد و برای گرفتن نتیجه بهتر باید آن را به آمپلی فایر وصل کرد.
  • آمپلی فایر
    آمپلی فایر معمولاً روی سیستم پخش خودرو وجود دارد؛ اما اگر می‌ خواهید کیفیت صدای بسیار مناسب و با قدرت بالا داشته باشید، می‌ توانید این محصولات را به صورت جداگانه خریداری کنید. آمپلی فایر کمک می‌کند که صدای بالا به بلندگو و صدای پایین به ساب ووفر برسند و در نهایت کیفیت مناسبی را در اختیار شما قرار خواهد گذاشت.

شماره تماس نمایندگی آپکو ایل بیگی :
02155410191
09127308520
09197427892

ترکیب بندی درست رادیو پخش و باند

ماشین باز‌ها دوست دارند که سیستم صوتی پرقدرت و با کیفیتی داشته باشند. از همین رو باید از ترکیب درست رادیو پخش، باند، آمپلی فایر و ساب ووفر استفاده کنند. در ادامه ترکیب بندی‌ های مختلف سیستم صوتی خودرو را مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

  • ترکیب ساب ووفر، آمپلی فایر، سوپر تیوتر، باند میدرنج و ضبط: این ترکیب زمانی که به صورت درست روی خودرو سوار شود، می‌ تواند یک سیستم صوتی حرفه‌ ای و کاملاً با کیفیت را در اختیار شما قرار دهد. از همین رو جوانان بسیار به این نوع سیستم صوتی خودرو علاقه مند هستند.
  • ترکیب آمپلی فایر، ساب ووفر، بلندگو ماشین و رادیو پخش: این ترکیب نیز می‌ تواند صدای باکیفیت و حرفه‌ ای را در اختیار شما قرار دهد اما نسبت به مورد قبلی در رده دوم قرار می‌گیرد.
  • ترکیب آمپلی فایر، باند و رادیو پخش: این ترکیب را می‌ توان به عنوان یک ترکیب سیستم صوتی خودرو نیمه حرفه‌ ای در نظر گرفت.
  • ترکیب باند و رادیو پخش: افرادی که به دنبال یک سیستم صوتی خودرو ارزان و مناسب هستند کیفیت خوبی در اختیار آنها قرار دهد، سراغ این گزینه می‌ روند.

در پایان نباید این مورد را به شما یادآوری کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر و مطرح کردن سوالات خود در خصوص خرید سیستم صوتی خودرو می‌توانید با متخصصین ما در نمایندگی مرکزی آپکو تماس بگیرید. نمایندگی آپکو ایل بیگی ارائه دهنده بهترین سیستم‌های صوتی خودرو می‌باشد و برای افراد با نیازهای متفاوت می‌ تواند خدمات مناسبی ارائه دهد.

سوالات متداول

1- سیستم صوتی خودرو شامل چه قسمت هایی است؟

این سیستم‌ ها دارای بخش‌ های مختلفی هستند که ساب ووفر، آمپلی فایر، بلندگو، رادیو پخش و تیوتر و سوپر تیوتر می‌ باشند.

2- آیا خرید ساب ووفر و آمپلی فایر ضروری است؟

برای افرادی می‌ خواهند سیستم صوتی حرفه‌ ای داشته باشند، ضروری می‌ باشد. اما داشتن بلندگو ماشین و رادیو پخش برای یک سیستم صوتی معمولی کفایت می‌ کند.

3- چطور سیستم صوتی مناسبی انتخاب کنیم؟

در اولین قدم برای این کار باید بودجه خود را مشخص نمایید و سپس با افرادی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند مشورت کنید.

4- آیا خودمان توانایی بستن یک سیستم صوتی خودرو حرفه‌ ای را داریم؟

برای بستن سیستم صوتی مناسب برای خودرو نیاز به تخصص و تجربه خواهید داشت. در صورتی که اطلاعاتی راجع به این کار ندارید بهتر است آن را به افراد متخصص بسپارید.

5- قیمت بهترین سیستم‌ های صوتی خودرو چقدر است؟

قیمت نهایی سیستم صوتی خودرو بستگی به نوع سیستم و انتظارات شما دارد و می‌ تواند متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *