فروشگاه آپکو

راهنمای خرید ردیاب خودرو

ردیاب جی پی اس خودرو

همان‌طور که برای حفظ جان سرنشینان خودرو، بستن کمربند ایمنی و سرعت مجاز ضروری است، محافظت از خودرو در برابر سرقت یا تعرض دیگران هم ضروری است.

هدف از نگارش این مقاله (راهنمای خرید ردیاب خودرو) بررسی یکی از چالش‌های همیشگی مالکان خودرو است، وقتی پارکینگ امنی نیست تا ماشینتان را با خیال راحت جا بگذارید، وقتی در یک‌چشم برهم‌زدن خودروتان غیب می‌شود و داستان‌های ناخوشایند دیگری که از دوست، همکار و آشنا می‌شنویم. دردسرهای کلانتری و به دنبال پروندة سرقت دیگر جای خود دارد، نمی‌خواهیم سر قصه‌های آن را باز کنیم.

ردیاب جی‌پی‌اس

ردیاب جی‌پی‌اس خودروها  کمک می‌کند تا حتی در زمانی که به خودرویمان دسترسی نداریم موقعیت مکانی آن را دنبال کنیم. ردیاب جی‌پی‌اس خودرو یک دستگاه الکترونیکی کوچک و قابل‌حمل است که درون خودرو نصب می‌شود تا موقعیت و حرکت خودرو را در طول روز ردیابی کند، درون خودرو قرار می‌گیرد و سارق امکان دسترسی به آن را نخواهد داشت.

این دستگاه معمولاً از GPS استفاده می‌کند تا موقعیت دقیق خودرو را تعیین کند و اطلاعات را به سرور ارسال کند. ردیاب خودروها معمولاً برای مدیریت اسباب نقلیه، پایش کارمندان و محافظت از خودرو در برابر سرقت استفاده می‌شود.

این دستگاه به‌صورت دائمی در خودرو نصب شده و موقعیت جغرافیایی خودرو را به‌صورت زنده و دقیق به سرورهای اینترنتی ارسال می‌کند. همچنین برای مانیتورینگ سرعت، مسیر، موقعیت و حتی مصرف سوخت خودرو هم استفاده شود و با استفاده از این دستگاه، می‌توان خودرو را در صورت سرقت پیدا کرد و به‌سرعت اقدام به ردیابی آن کرد.

جی پی اس ضد سرقت

انواع جی‌پی‌اس

امروزه انواع جی‌پی‌اس بسته به محل قرارگیری آن و نیاز کاربران عرضه می‌شود که فقط به پنج مورد آن اشاره می‌کنیم.

  • جی‌پی‌اس خودرویی: این نوع جی‌پی‌اس برای ردیابی و مانیتورینگ خودروها استفاده می‌شود و برای همة خودروهای شخصی، تجاری و حمل‌ونقل عمومی یک ضرورت است.
  • جی‌پی‌اس فضایی: این نوع جی‌پی‌اس برای ردیابی و مانیتورینگ فضاپیماها و ماهواره‌ها استفاده می‌شود.
  • جی‌پی‌اس دریایی: این نوع جی‌پی‌اس برای ردیابی و مانیتورینگ کشتی‌ها، قایق‌ها، جت اسکی‌ها و سایر وسایل دریایی استفاده می‌شود.
  • جی‌پی‌اس هوایی: این نوع جی‌پی‌اس برای ردیابی و مانیتورینگ هواپیماها و بالگردها استفاده می‌شود.
  • جی‌پی‌اس دستی: این نوع جی‌پی‌اس برای استفاده در مناطق دورافتاده بدون پوشش شبکه اینترنت استفاده می‌شود.

به لطف تکنولوژی ردیاب جی‌پی‌اس و ماهوارة موقعیت‌یاب جهانی (جی‌پی‌اس)، خوشبختانه گم‌شدن در یک شهر ناشناخته یا غیب شدن ماشین دیگر امکان‌پذیر نیست.

دقت مسیریابی ردیاب جی‌پی‌اس بسیار زیاد است، به‌نحوی‌که می‌توان گفت که یک ردیاب ضدسرقت قدرتمند است، به شکلی که حتی در شرایط آب‌وهوایی نامناسب نیز این قابلیت را دارد که با استفاده از ردیاب جی‌پی‌اس محل دقیق قرارگیری آن را مشخص کنید.

متوسط دقت جی‌پی‌اس خودرو حدوداً ۲ الی ۵ متر است. البته بسته به وجود اینترنت پر سرعت، پوشش‌دهی مناسب و موقعیت جغرافیایی (محدوده‌ای مثل تونل یا زیر آب یا بین ساختمان‌های بلند نباشد) این میزان کمتر و در نتیجه تأثیرگذارتر خواهد بود.

استفاده از سیستم‌ها ضدسرقت برای امنیت اتومبیل یک الزام ضروری است، درگذشته شرکت‌‌‌های مختلف با تولید سیستم‌‌‌های ایمنی مثل قفل فرمان، قفل پدال یا ترمز و یا صندلی کودک و غیره سعی در ارائه راهکاری برای ارتقای امنیت خودرو ها داشتند، به‌مرور و همگام با رشد فناوری‌های صنعت خودروسازی، تکامل پیدا کردند.

سیستم‌هایی  که به‌عنوان دزدگیر ماشین در ابتدا شناخته می‌شدند صرفاً یک سیستم هشدار صوتی بودند، بعدها این دزدگیر تبدیل به ردیاب ضدسرقت و سایر المان‌‌‌های محافظتی قوی‌تری برای امنیت خودروها شدند.

اولین کاری که بعد از خرید خودرو یا تعویض خودرو باید انجام دهیم نصب یک سیستم ردیاب ضدسرقت مناسب است بهتر است هزینه‌هایی که می‌کنید به‌جای هزینه رفت‌وآمد به ادارة پلیس، جنگ اعصاب و خرید و جایگزینی لوازم به سرقت رفته، صرف خرید یک سیستم امنیتی مطمئن و آسودگی خاطر شود.

 مزایای استفاده از ردیاب جی‌پی‌اس خودرو

وقتی عجله دارید یا با محیط آشنایی ندارید، پیداکردن مسیر سخت است، بنابراین سرعت موقعیت‌یابی بالا در محیط‌های شلوغ و ترافیک شهرهایمان یک موهبت است.

قابلیت اتصال به سیستم جی‌پی‌اس از طریق ساعت‌های هوشمند، تلفن همراه، و سایر سیستم‌های کامپیوتری باعث می‌شود که بیشترین میزان دسترسی را به خودروتان داشته باشید.

علاوه‌برآن در هنگام سرقت، موقعیت لحظه‌ای و دقیق به کمک ردیاب جی‌پی‌اس کمک می‌کند، پلیس عملکرد بهتر و سریع‌تری در پیداکردن خودروتان داشته باشد و با ردیاب جی‌پی‌اس خودروتان امکان ارائه گزارش مسیر حرکت خودرو و سایر جزئیات مانند زمان دقیق و تاریخ حرکت خودرو  خواهید داشت.

نمایش موقعیت دقیق خودرو روی نقشه و مسیریابی، تنها یکی از ویژگی‌های جالب‌توجه این سیستم است، شما با یک کلیک در اپلیکیشن مرتبط با آن، خودرو خود را در هر فاصله‌ای که باشید خاموش می‌کنید!

وقتی خودروتان را به کسی سپرده باشید و خواسته باشید تا فقط در یک محدودة مشخص رانندگی کند، شما می‌توانید  بر روی اپلیکیشن مرتبط با سیستم ردیاب، محدوده را مشخص کنید و وقتی فراتر از آن محدوده تردد کرده باشد، سیستم ردیاب جی‌پی‌اس خودرو بر روی گوشی شما یک آلارم ارسال می‌کند.

شرکت‌های حمل‌ونقل و توزیع، شرکت‌های اجاره‌دهنده ماشین‌آلات صنعتی، مراکز آتش‌نشانی، بیمارستان‌ها و تاکسیرانی و غیره با استفاده از دستگاه‌های ردیاب خودرو می‌توانند از موقعیت مکانی وسایل نقلیه خودآگاهی یافته و به‌آسانی، خودرو های خود را کنترل و مدیریت نمایند.

همچنین، شرکت‌هایی از قبیل شرکت‌های پخش، تعمیرات و نگهداری، خدماتی یا نظارت و کنترل کارمندان هنگام مأموریت و به‌طورکلی شرکت‌هایی که نیاز به ردیابی موقعیت خودروی کارکنان خود دارند، به کمک دستگاه‌های ردیاب جی‌پی‌اس خودرو می‌توانند از موقعیت مکانی لحظه‌ای پرسنل خودآگاه شوند.

سیستم ردیاب خودرو با کاهش اتلاف وقت و تسهیل مدیریت ناوگان، باعث می‌شود در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود، دستگاه‌های ردیاب خودرو، به نیازهای مشابه چنین شرکت‌هایی پاسخ می‌دهد. ردیاب جی‌پی‌اس یک نقشه راه و محافظ خودرو قدرتمند است.

بهترین ردیاب خودرو

بهترین ردیاب خودرو

معرفی بهترین ردیاب خودرو در میان انبوه مشغله‌های امروزی و تنوع پیشنهادها کار آسانی  نیست، همان‌طور که می‌دانید دزدگیر ماشین یک سیستم بازدارنده است و باید از انتخاب یک سیستم ردیاب و هشداردهنده مناسب، اطمینان داشته باشید.

یکی از ساده‌ترین نوع دزدگیر، سیستم دزدگیر یک‌طرفه ست، وظیفه آن بسیار ساده است، فعال‌کردن آلارم هنگام تلاش برای شکستن در یا شیشه خودرو که صرفاً شامل اعلان صدا و چراغ زدن به‌صورت ممتد است.

سیستم هشدار صوتی (دزدگیرهای یک‌طرفه) معمولاً همیشه همراه با خطاست، گاهی دیده شده با باد شدید هم به صدا درآمده‌اند. در حالت معمول، دزدگیر یک‌طرفه بر اساس روشن و خاموش‌شدن خودرو کار می‌کند و راننده، آن را از طریق یک جاکلیدی دو دکمه‌ای ساده کنترل می‌کند.

یکی از اشکالات اصلی سیستم، این است که شکستن سیستم دزدگیر یک‌طرفه با رهگیری و رمزگشایی سیگنال بسیار آسان است و معمولاً برای خودروهای ارزان‌قیمت تر و رده‌پایین یا قدیمی توصیه می‌شود.

نوع دیگری از سیستم دزدگیر به خودرو اجازه استارت نمی دهد مگر اینکه کلیدها نزدیک خودرو باشند اما در این حالت هم با روشی مثل کلیدهای کپی و جعلی، می توان  سیستم دزدگیر را غیرفعال کرد.

یکی دیگر از سیستم های ردیاب ضد سرقت، یک سیستم غیرفعال و دو طرفه است، وقتی ماشین خاموش است و درها قفل می شوند، خودرو به طور خودکار سیستم را فعال می کند و تا زمانی که راننده قفل درها را باز می کند و سیستم را غیرفعال می کند روشن باقی می ماند.

سرقت خودرو

در سیستم دزدگیر دو طرفه خودرو، در هنگام تلاش برای باز کردن در، صندوق عقب یا کاپوت و شکستن شیشه علاوه بر هشدار صوتی، به مالک خودرو سیگنال هایی ارسال می کند.

مشابه هشدار صوتی دزدگیر یک طرفه، زنگ دو طرفه یک هشدار صوتی را ایجاد می کند و می توانید از راه دور موتور را روشن یا خاموش کنید. بر روی کلید خودرو یک نمایشگر کوچک برای ارائه اطلاعاتی به صورت خلاصه از موقعیت خودرو وجود دارد، فناوری رمزگذاری در این سیستم ردیاب بسیار بهتر است و در نتیجه هزینه بیشتری خواهد داشت.

و اما معرفی بهترین ردیاب خودرو و سیستم حفاظتی ضد سرقت، استفاده از سیستم های مبتنی بر ردیاب جی پی اس هستند، سیستم های امنیتی خودروهایی که از فناوری جی پی اس استفاده می کنند خدشه پذیر نیست.

در ادامه به معرفی دو نمونه از آن ها خواهیم پرداخت تا بسته به نیاز و بودجه موردنظرتان از میان ان ها بهترین انتخاب را داشته باشید.

یکی از غول های این صنعت برند استیلاک است که در زمینه های مختلفی مانند دزدگیر ماشین و ردیاب فعالیت دارد. این برند به دلیل سرور قوی و پشتیبانی عالی، به سرعت در بازار شناخته شده است.

توجه داشته باشید که مهم ترین نکته در هنگام خرید ردیاب خودرو، پشتیبانی و پاسخگویی سیستم و سرور بدون قطعی است برند استیلاک در این دو مورد  عالی عمل می کند. دو مدل پرفروش آن  ردیاب های ST30 و GT06 هستند.

یکی دیگر از قدرتمند ترین سیستم های حفاظتی و ردیاب، دستگاه های کوچک جی پی اس وایزر هستند که می توانید بر روی خودروی خود به آسانی نصب کنید.

در مدل های مختلفی برای مالکان خودرو عرضه می شوند که مهم ترین و محبوب ترین آنها جی پی اس های F100 – R ،F150 – R , F60- R هستند. مدل F100 وایزر نسبت به F150 قدیمی تر است و به همین خاطر نسبتا امکانات کمتری دارد.

اما ردیاب F150 وایزر نسبت به ردیاب F100 پیشرفته تر است ودر نتیجه به علت فناوری بالای موجود در آن، قیمت بالاتری دارد.

مدل های مختلفی برای جی پی اس وایزر وجود دارد که پرفروش ترین آنها بر روی وب سایت آپکو،  سه مدل F100_R , F150_R,  F50_R  هستند.

پرفروش ترین ردیاب خودرو، آن هایی هستند که بتوانند بخشی از ویژگی‌ها زیر را به شکلی عالی به مشتری ارائه دهند.

  • امکان ردیابی آنلاین و آفلاین خودرو
  • برخورداری از دقت بالا با حداکثر خطای ۵ متر
  • منبع تغذیه قدرتمند
  • ابعاد مناسب و کوچک جهت پنهان‌شدن راحت دستگاه درون ماشین
  • خدمات پس از فروش کارآمد و پاسخگو
  • ترجیحاً با سرورهای داخلی (به‌خاطر قطعی اینترنت و فیلترینگ)
  • سرعت در ارسال پیامک هشدار به راننده و متناسب با سیستم مخابراتی ایران
  • هشدار سرقت ماشین به کاربر و امکان خاموش‌کردن خودرو
  • هشدار باز شدن درب‌ها و یا پنجره‌ها
  • هشدار ضربه به بدنه و لاستیک‌های ماشین
  • قابلیت تعیین محدوده و سرعت مجاز

قیمت دستگاه ردیاب خودرو با امکانات و قدرت باتری آن رابطه مستقیمی دارد و بعضی از امکانات دیگری مانند شنود داخل خودرو و سیستم آهنربایی (غیرقابل‌جداسازی) یا هشدار حمل با جرثقیل و یا یادآوری زمان سرویس‌های دوره‌ای خودرو نیز می‌توانند بر برآورد قیمت نهایی ردیاب  خودرو تأثیرگذار باشند.

مشاورین ما در سایت آپکو به شما کمک می‌کنند که متناسب با بودجه و نیاز خود بهترین ردیاب خودرو را انتخاب کنید و آن را برایتان در بهترین نقطة خودرو نصب می‌کنند. به‌آسانی یک کلیک، کنترل خودروتان را همیشه در دست داشته باشید.

ردیاب خودرو آپکو

ایمنی، رفاه و زیبایی سه اولویت مهم نمایندگی آپکو ست، دررابطه‌با ایمنی و ردیاب خودرو آپکو، این شرکت سعی می‌کند سه عامل اساسی را در نظر بگیرد پشتیبانی و پاسخگویی مستمر، همخوانی با شبکه مخابراتی ایران و ضمانت کیفیت.

یکی مشکلات رانندگان صرف هزینه برای سیستم ردیاب ضدسرقت ولی بدون کارایی بوده است و هیچ‌کس پاسخگویشان نیست؛ بنابراین لازم است پیش از خرید ردیاب خودرو، اعتبار و سابقه ارائه‌دهنده ردیاب را هم در نظر بگیرید.

کیفیت ساخت ردیاب و دقت عملکرد اهمیت بالایی دارد، اگر دستگاهی نتواند در شرایط حساس، عملکرد مناسبی نشان دهد، عملاً باید آن را دور بیندازید، زمانی دستگاهی با کارایی بالا خواهید داشت که از کیفیت ساخت آن مطمئن باشید. دستگاهی که نتواند در دریافت و ارسال موقعیت، عملکرد خوبی داشته باشد، صرفاً اتلاف هزینه خواهد بود.

بهترین راه برای خرید ردیاب خودرو، مراجعه به نمایندگی‌های معتبر است. به یاد داشته باشید که خرید ردیاب جی‌پی‌اس با قیمت پایین همیشه اشتباه است، نمایندگی آپکو آماده است که باکیفیت‌ترین دستگاه‌های ردیاب جی‌پی‌اس خودرو متناسب با نیاز و بودجه‌تان به شما ارائه دهد.

نمایندگی آپکو ایل‌بیگی همیشه سعی دارد بهترین محصولات را به همراه خدماتی مطلوب در اختیار مشتریان خود قرار دهد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت و سایر محصولات حفاظتی خودرو می‌توانید با متخصصین ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

ردیاب خودرو چیست؟

جی‌پی‌اس و یا ردیاب خودرو، دستگاهی کوچک است که داخل خودرو سبک و یا سنگین یا موتورسیکلت نصب می‌شود و در هنگام سرقت و یا انحراف از مسیر توسط راننده آن، مالک خودرو از راه دور با اپلیکیشن موبایل مکان دقیق خودروی خود را (هرکجای ایران که باشد) روی نقشه گوگل می بیند و به مسیرهای طی شده، سرعت توقف‌های آن هر لحظه دسترسی دارد.

چرا باید از ردیاب استفاده کنیم؟

روش‌های زیادی برای جلوگیری از سرقت خودرو وجود دارد که مهم‌ترین آنها استفاده از دزدگیر ماشین، قفل فرمان، قفل پدال و خالی‌کردن کابین خودرو از هرگونه وسیله ارزشمند است. اما نمی‌توان از سرقت خودرو یا موتورسیکلت مطمئن بود! خرید ردیاب خودرو ارزان‌ترین و بهترین راه برای پیداکردن ماشین پس از سرقت است.

نکات مهم در خرید جی‌پی‌اس ماشین چیست؟

هنگام خرید جی‌پی‌اس بهتر است به نوع ردیاب، کیفیت ساخت آن، ظرفیت باتری، امکانات و قابلیت‌ها، دقت دستگاه، خدمات پشتیبانی و گارانتی محصول توجه داشته باشید.

امکان ردیاب خودرو در سراسر کشور وجود دارد؟

کیفیت و قدرت جی‌پی‌اس و ردیاب خودروی شماست که تعیین می‌کند تا چه اندازه دقیق بوده و می‌تواند پوشش‌دهی دشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *