فروشگاه آپکو

چند ترفند برای اسپرت کردن ماشین

ماشین اسپرت در جاده

هر راننده‌ای دوست دارد خودرویش جذاب و اسپرت به نظر برسد، حتی اگر نتوانند جذاب‌ترین خودروی اطراف را بخرند. اما نگران نباشید، زیرا راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توان خودروی کم قیمت‌تر

 خود را فوق‌العاده جذاب نشان دهید و می‌توانید در هر نوع خودرو اجرا کرد. برخی از راه‌هایی که می‌توانید خودروی خود را جذاب جلوه دهید، قیمت کمتری دارند. طیف وسیعی از راه‌ها وجود دارد که می‌توانید خودروی خود را جذاب جلوه دهید، از افزودن روکش فرمان و همینطور نصب پروژکتورهای قوی نور که جلوه خوبی دارند. هم‌چنین می‌توانید مواردی مانند بلوتوث، چراغ‌های نواری، لاستیک‌ها و چرخ‌های جدید را اضافه کنید که در ادامه در مورد آن‌ها بیشتر بحث می‌شود.

 

هدلایت خودرو اسپرت

هدلایت خودرو

چراغ‌های جلو خودرو زمانی نسبتاً ساده بودند و از یک لامپ، یک کاسه بازتابنده و یک جلو شیشه‌ای تشکیل می‌شدند. در حالی که بهتر از هیچ است، چند چراغ چای خوری خوب در جای مناسبی برای قدرت روشنایی با بسیاری از آن‌ها رقابت می‌کردند. با گذشت زمان، تمایل رانندگان برای دیدن جایی که در تاریکی می‌روند، منجر به فناوری پیشرفته‌تر چراغ‌های جلوی خودرو شده است. ما شاهد ظهور چراغ‌های هالوژن و سپس زنون بوده‌ایم که هر دو جهش‌های بزرگی را در نورپردازی خودروها نشان می‌دهند، اما زمانی که تولیدکنندگان به دنبال لوازم الکترونیکی کارآمدتر در خودروها بودند (سرانجام، تهویه مطبوع و سیستم‌های صوتی بزرگ همگی از انرژی استفاده می‌کنند)، واحدهای چراغ جلو LED محبوب شده‌اند که جزو لوازم ضروری جلوه زیبایی خودروها محسوب می‌شوند.

رینگ اسپرت خودرو 

یکی دیگر از روش‌های زیباسازی ماشین‌های بروز که امروزه طرفداران خاص خودش را دارد، اسپرت کردند رینگ‌های چرخ ماشین هستند. درصد زیادی از مردم فقط به دلیل ظاهر خیره کننده و چشمگیر آن به سراغ رینگ‌های اسپرت می‌روند. از چند چیز غافل هستند که قبل از تصمیم‌گیری به یکی از آن‌ها باید بررسی کنند. رینگ‌های اسپرت ابتدا توسط ماشین‌های مسابقه‌ای مورد استفاده قرار گرفتند، اما به دلیل ظاهر زیبا و باحال آن، افراد علاقه‌مند شروع به اضافه کردن آن‌ها به ماشین‌های خود کردند. آن‌ها در حال حاضر یک چیز عادی هستند، و صدها تولید کننده پس از فروش هر روز برای تولید طرح ها و الگوهای مختلف کار می‌کنند. رینگ‌های اسپرت نیز دارای طرح‌ها و رنگ‌های مختلف مانند: کروم، مشکی یا قرمز هستند. 

 

رینگ قرمز ماشین اسپرت

تعریف و انواع رینگ‌ها

رینگ‌ها را اساساً می‌توان به عنوان قسمت بیرونی قابل توجه چرخ توصیف کرد که تایر را محکم در جای خود نگه می دارد. رینگ ها را می توان به دو دسته تک تکه یا چند تکه تقسیم بندی کرد. رینگ‌های چند تکه، رینگ‌های شکاف یا تقسیم شده هستند و چرخ‌ها توسط پیچ و مهره یا حلقه‌های قفلی به هم متصل می‌شوند. رینگ‌های اسپلیت معمولاً در اتومبیل‌ها یا وسایل نقلیه سبک یافت نمی‌شوند، اما می‌توان آن‌ها را در برخی از وسایل نقلیه چهار چرخ متحرک، ماشین‌های حرکت زمین، لیفتراک‌ها، تراکتورها یا اتوبوس‌ها یافت. 

رینگ‌ها را می‌توان بر اساس ترکیبات ساخت آن‌ها دسته‌بندی کرد. بنابراین رینگ‌های آلومینیومی و فولادی از یکدیگر جدا می‌شوند. اکثر رینگ‌ها که به عنوان رینگ‌های آلومینیومی تلقی می‌شوند، در واقع آلیاژهایی هستند که از آلومینیوم مخلوط شده با سایر فلزات قوی مانند: نیکل یا منیزیم تشکیل شده‌اند. در حالت ایده‌آل، اکثر رینگ‌های اسپرت از آلیاژ ساخته می‌شوند، زیرا ریخته‌گری و طراحی پره‌ها و سبک‌های مختلف روی آن‌ها نسبت به فولاد آسان است. که می‌توان گفت بیشترین نقطه جوش را در بین فلزات دارد.

رینگ های اسپرت به دلیل فلز سبکی که در ساخت آن ها استفاده می شود مزایای زیادی دارند. آن‌ها بدون شک زیبا و ایده آل برای رانندگی مشتاق هستند. با این حال، یک خریدار بالقوه رینگ باید کیفیت زیبایی شناختی را نادیده بگیرد و مسائل اساسی را در نظر بگیرد.

 

رینگ قرمز ماشین

مزایا و معایب رینگ اسپرت

  •  شتاب سریع و شکستن
  • فشار کم‌تری بر اجزای سیستم تعلیق مانند ضربه‌ها و پایه‌ها
  • برای تولیدکنندگان آسان‌تر است تا سبک‌ها و طرح‌های پیچیده را شکل دهند
  • برخی از کارشناسان ادعا می‌کنند که رینگ‌های آلیاژی باعث شکستگی بیشتر خودرو می‌شوند
  • مسافت پیموده شده سوخت و عملکرد هندلینگ وسیله نقلیه را به دلیل وزن سبک آن افزایش می‌دهد.
  • رینگ‌های آلیاژی دارای پره‌هایی هستند که جریان هوای آزاد را در اطراف بقیه لاستیک‌ها جریان می‌دهند، بنابراین به خنک شدن ترمزها کمک می‌کنند.
  • رینگ‌های آلیاژی ارزش خودرو را افزایش می‌دهند. نصب رینگ‌های آلیاژی روی خودرو به عنوان یک ارتقاء ارزش افزوده در نظر گرفته می‌شود. بنابراین اگر مالک تصمیم به فروش آن داشته باشد، این وسیله نقلیه قیمت بازار خوبی خواهد داشت.
  • علاوه بر عملکرد چابک و به طور کلی راندمان بهتر، متوجه می‌شویم که رینگ‌های آلیاژی دارای معایبی نیز هستند. آن‌ها در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی مانند: مواد مورد استفاده در پیاده روها، آب نمک و پاک کننده‌های اسیدی آسیب پذیر هستند. علاوه بر این، آلیاژهای منیزیم زمانی که در معرض حرارت زیاد قرار می‌گیرند، مستعد ترک هستند. رینگ‌های آلیاژی نیز چکش خوار و شکننده هستند، البته این بستگی به مقدار نیکل اضافه شده به آلومینیوم برای ساخت آلیاژ دارد. نیکل بیشتر وزن اضافه می‌کند و باعث می‌شود آلیاژ شکننده‌تر شود. به این معنی که لبه سبک‌تر می‌تواند راحت‌تر خم شود. رینگ‌های آلیاژی را می‌توان براق، رنگ‌آمیزی کرد. رنگ و پرداخت کمک می‌کند تا گرد و غبار ترمز، خاک و نمک به چرخ آسیب نرساند. به غیر از پولیش، می‌توان رینگ‌های ماشین خود را با آب گرم صابون تمیز کرد و هرگز از بافر، لنت پشم فولادی یا سایر مواردی که می‌تواند به چرخ‌ها آسیب برساند استفاده نکند. هم‌چنین، هنگام تمیز کردن باید اطمینان حاصل شود که اجزای تمیز کننده ساینده نیستند.

پاور ویندوز خودرو

شیشه‌های برقی پنجره‌هایی در خودرو هستند که با فشار دادن یک دکمه باز و بسته می‌شوند. خودروهای بدون شیشه برقی دارای دسته میل لنگ هستند. شیشه‌های برقی راحت هستند زیرا به شما امکان می‌دهند هنگام باز کردن یا … روی جاده تمرکز کنید. شیشه‌های برقی پنجره‌هایی در خودرو هستند که با فشار دادن یک دکمه باز و بسته می‌شوند. خودروهای بدون شیشه برقی دارای دسته میل لنگ هستند. شیشه‌های برقی راحت هستند زیرا؛ به شما امکان می‌دهند هنگام باز یا بسته کردن پنجره روی جاده تمرکز کنید.

عملکرد پاور ویندوز 

شیشه‌های برقی دارای یک موتور الکترونیکی هستند که به یک چرخ دنده حلزونی و به چند چرخ دنده دیگر متصل می‌شود تا برای بالا بردن پنجره گشتاور ایجاد کند. یک بازوی بلند به میله‌ای در پایین پنجره وصل شده است. یک سر بازو با بالا آمدن پنجره به داخل شیار می‌لغزد. در طرف مقابل بازو یک چرخ دنده با دندانه‌های بریده شده در آن قرار دارد. موتور این چرخ دنده را می‌چرخاند تا این دندانه‌ها را درگیر کند تا پنجره باز شود.

مزایای پاور ویندوز

شیشه‌های برقی امروزه در اکثر وسایل نقلیه استاندارد هستند. آن‌ها به افراد اجازه می‌دهند خودرو را بهتر کنترل کنند و دسترسی راحت‌تری را برای افرادی که آرتروز یا آسیب دست دارند، فراهم می‌کنند تا بدون درد زیاد شیشه‌ها را پایین بیاورند. علاوه بر این، پنجره‌های پشت را می‎توان از جلو با استفاده از پنل اصلی کنترل کرد. این بسیار مفید است زمانی که کودکان در صندلی عقب هستند و نمی‌توانند خودشان به شیشه‌ها برسند یا پایین بیاورند.

مشکلات رایج در پاور ویندوز

یکی از دلایل خرابی پنجره‌های برقی به دلیل معیوب بودن رگولاتور پنجره است که به آن تراک پنجره نیز می‌گویند. آن‌ها هم‌چنین به دلیل خرابی موتور، سوئیچ بد پنجره یا شکستگی قرقره کابل از کار می‌افتند. دلایل اصلی این اختلالات شامل برف و یخ است. همان‌طور که اطراف شیشه یخ می‌زند، تنظیم کننده‌های پنجره باید به سختی کار کنند و باعث فرسودگی زودرس مکانیزم می‌شوند. پنجره‌های برقی راحت و آسان برای استفاده هستند. علاوه بر این، آن‌ها در اکثر وسایل نقلیه استاندارد هستند. اگر پنجره‌های برقی شما به طور ناگهانی کار نمی‌کنند، با متخصصان این حوزه مشورت کنید تا فورا پنجره‌ها را بررسی کنند. علاوه بر این، اجازه دهید ماشین در زمستان گرم شود تا برف و یخ از پنجره پاک شود. با انجام این کار، رگولاتور مجبور نخواهد بود به سختی کار کند.

 نصب دزدگیر خودرو

دزدگیر ماشین اسپرت

دزدگیر خودرو سیستمی است که برای هشدار به صاحب خودرو در مورد خرابکاری یا حمله به وسیله نقلیه که در آن نصب شده است طراحی شده است. این سیستم شامل یک دستگاه هشدار نصب شده در خودرو و یک کنترل از راه دور کلید کلید است. این غیرمعمول نیست که همه انواع خودروها با سیستم دزدگیر نصب شده در کارخانه عرضه شوند، اما اگر وسیله نقلیه شما دزدگیر ندارد، یا اگر می‌خواهید سیستمی را که دارد ارتقا دهید، ممکن است خودتان دزدگیر نصب کنید. اگر کامیونی دارید که می‌خواهید آن را به سیستم دزدگیر مجهز کنید، برای این کار لازم نیست مکانیک یا هر نوع متخصصی باشید، بلکه باید اطلاعات اولیه در مورد قطعات خودرو و توانایی استفاده از دستی داشته باشید. 

روکش فرمان

اگر می‌خواهید فضای داخلی خودروی خود را کمی به روز کنید یا سبکی منحصر به فرد به آن اضافه کنید، این کار را می‌توانید به راحتی با افزودن روکش فرمان انجام دهید. طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و انواع مختلف از چرم گرفته تا بالشتک‌دار یا حتی برخی از طرح‌ها و طرح‌های درخشان وجود دارد.

از برچسب‌ها استفاده کنید

افزودن برچسب‌ها به خودرو اغلب نظر افراد را به خود جلب می‌کند برخی فکر می‌کنند که ظاهر جذابی دارند در حالی که برخی دیگر فکر می‌کنند می‌توانند کمی ضخیم به نظر برسند. بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، باید در مورد انواع برچسب‌هایی که برای ماشین خود انتخاب می‌کنید، به دقت فکر کنید. استیکرهای اسپانسر خودرو، برخی برچسب‌های اینستاگرامی به روز گزینه‌های خوبی هستند. برچسب ها راهی نسبتا کم هزینه برای ارتقای ظاهر خودروی شما هستند تا زمانی که به درستی انجام شوند. نکته کلیدی این است که هنگام استفاده از آن‌ها وقت بگذارید.

یک اسپویلر اضافه کنید

یک اسپویلر خوب همیشه ماشین شما را فوق العاده اسپرت جلوه می‌دهد. اسپویلر را می‌توان به صندوق عقب خودرو اضافه کرد. اتومبیل‌های مسابقه‌ای از اسپویلر برای ایجاد نیروی رو به پایین بیشتر استفاده می‌کنند، اما در اتومبیل‌های معمولی نیز فوق‌العاده جالب به نظر می‌رسند. چیزی که باید در نظر بگیرید این است که برای اضافه کردن اسپویلر به وسیله نقلیه خود ممکن است لازم باشد در صندوق عقب خود سوراخ کنید. پس از نصب، چند گزینه خواهید داشت که آیا آن را به همان رنگ خود رنگ می‌کنید یا می‌توانید از فیبر کربن یا حتی یک گزینه دیگر استفاده کنید.

اگزوز را اسپرت کنید

اضافه کردن نکات اگزوز یک راه آسان و کم هزینه برای ارتقای خودرو شما است. آن‌ها اگزوز شما را اسپرت جلوه می‌دهند و به سادگی روی اگزوز موجود شما می‌چسبند. اینها نه تنها جذاب به نظر می‌رسند، بلکه می‌توانند تن و صدای اگزوز شما را نیز تغییر و صدایی جالب به آن بدهند.

نشان ماشین را تغییر دهید

حذف آن نشان خودرو و جایگزینی آن با یک نشان منحصر به فرد می‌تواند ظاهر خودروی شما را تغییر دهد. گزینه دیگر این است که نماد یک نشان ماشین گران قیمت را بردارید و روی ماشین خود نصب کنید. به عنوان مثال: یک نشان پورشه را بردارید و آن را روی هیوندای خود بچسبانید. کسانی که ماشین را نمی شناسند فکر می‌کنند که واقعاً یک پورشه است در حالی که کسانی که ماشین را می‌شناسند این شوخی را متوجه می‌شوند.

صندلی‌های ماشین را عوض کنید

با برداشتن صندلی‌های کهنه یا ساده و جایگزینی آن‌ها با انواع دیگر از رنگ‌ها و سبک‌های متنوع اسپرت می‌تواند شکل دیگری از خودرو به ارمغان آورد.

 

چند اسپرت ماشین رنگی

نکات طلایی در مورد اسپرت کردن خودرو

یک ماشین اسپرت وسیله نقلیه ای است که برای رانندگی با کارایی بالا طراحی شده است. آن‌ها به طور معمول با موتورهای قدرتمند و بدنه‌های براق و آیرودینامیکی طراحی شده‌اند. در حالی که رانندگان اتومبیل‌های اسپرت برای رانندگی هیجان زده هستند، می‌توانند برای ورود و خارج شدن از آن چالش برانگیز باشند. 

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در مورد اسپرت کردن ماشین آورده شده است: 

  • ماشین مناسب را انتخاب کنید. همه اتومبیل‌ها مناسب اسپرت شدن نیستند. برخی برای مسابقه طراحی شده‌اند و برخی دیگر برای رانندگی اوقات فراغت ساخته شده‌اند. یک ماشین مناسب را انتخاب کنید که متناسب با نیازها و ترجیحات رانندگی شما باشد.
  •  قد خود را در نظر بگیرید. اگر ارتفاع مناسبی نباشید ، ورود و خارج شدن از یک ماشین اسپرت می‌تواند دشوار باشد. اگر خیلی قد بلند باشید، ممکن است در باز کردن سر و شانه‌های خود در باز شدن درب مشکل داشته باشید. اگر خیلی کوتاه باشید ، ممکن است در رسیدن به پدال‌ها مشکل داشته باشید. قد خود را هنگام انتخاب یک ماشین اسپرت در نظر بگیرید. 
  • به دنبال یک اتومبیل با ورود و خروج آسان باشید. برخی از اتومبیل‌های اسپرت دارای درهایی هستند که به صورت گسترده باز می‌شوند و وارد و خارج شدن آن را آسان می‌کند. برخی دیگر دارای درب‌های باریک هستند که می‌توانند وارد و خارج شوند. خودرویی را انتخاب کنید که دارای ورودی و خروجی باشد که برای شما آسان باشد.
  •  ورود به داخل و خارج از ماشین را تمرین کنید. قبل از این‌که ماشین اسپرت خود را برای چرخش بیرون بیاورید، وارد شوید و از آن خارج شوید. این به شما کمک می‌کند تا به ماشین عادت کنید و هنگام ورود به جاده، ورود و خارج کردن آن را آسان‌تر کنید.

نتیجه

بنابراین اکنون دقیقاً می‌دانید که چگونه می‌توانید اتومبیل خود را فوق العاده جذاب و اسپرت نشان دهید حتی اگر اینطور نباشد. بسیاری از گزینه‌ها مقرون به صرفه هستند و می‌توان آن‌ها را با قیمت کمتر از خرید خودروهای لوکس به دست آورد، در حالی که سایر گزینه‌ها گران‌تر هستند و ممکن است لازم باشد قبل از تصمیم گیری در مورد این‌که برای شما مناسب هستند، بودجه‌تان را افزایش دهید.

 

سوالات متداول

چگونه می‌توان  یک ماشین را مدرن کرد؟

اضافه کردن دوربین پشتیبان – اتصال بلوتوث – دوربین داشبورد – صندلی های گرم شونده

 بهترین لامپ های جلو در فروش کدام‌ند؟

استفاده از این دیودهای ساطع کننده نور، با تولد چراغ‌های جلو ماتریسی LED که گاهی اوقات به عنوان چراغ‌های جلوی تطبیقی شناخته می‌شوند، فراتر رفت. به‌طور خلاصه، اینها بهترین چراغ‌های جلوی خودرو بودند که می‌توان خرید. هم‌چنین آئودی و بی‌ام‌و با چراغ‌های لیزری همراه شدند که پوشش روشنایی خودرو را بیشتر جلو می‌برد.

کدام نوع چراغ جلو برای شما بهتر است؟

لامپ‌های هالوژن قدیمی‌ترین نوع لامپ در این لیست هستند و اگر به دنبال لامپ‌های ارزان و نسبتا قابل اعتماد هستید، نباید نگران مجموعه‌ای از لامپ‌های هالوژن باشید. با این حال، آن‌ها فاقد ظاهر فناوری پیشرفته گزینه‌های گران‌تر هستند و نمی‌توانند مانند LED‌ ها برای خروجی نور، کارایی و طول عمر مطابقت داشته باشند. از سوی دیگر زنون‌ها با نور آبی روشن خود به مدرن شدن ظاهر خودرو کمک می‌کنند، بنابراین می‌توانند به فروش خودروی شما کمک کنند. هزینه تعویض لامپ‌های زنون به دلیل پیچیدگی بیشتر آن‌ها بیشتر از هالوژن است و در حالی که لامپ زنون باید بیشتر از لامپ هالوژن عمر کند، LED ها می‌توانند هر دو را شکست دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *