فروشگاه آپکو

نانو سرامیک خودرو چیست؟

نانو سرامیک خودرو

یک پوشش نانویی حرفه‌ای برای خودرو برای مراقبت شدید از رنگ بسیار ارزشمند است، یعنی زمانی که خودرو در عرض چند سال هنوز به خوبی نو به نظر می‌رسد. پوشش نانو سرامیکی با اثراتی که بر جای می‌گذارد، درخشش و درخشندگی رنگ خودروی را به خوبی حفظ می‌کند.

در این معنا فناوری نانو خراش‌ها و بی‌نظمی‌های کوچک رنگ را از بین می‌برد و باعث می‌شود خودرو با ارزش‌تر و مراقبت شده‌تر به نظر برسد. البته که پوشش نانو علاوه بر بدنه اصلی ماشین، روی شیشه جلو و رینگ‌ها نیز تاثیر دارد. به طوری که آن‌ها می‌درخشند، خاک را به سختی می پذیرند و به وسیله نقلیه ظاهری آراسته می‌دهند، این امر بدون مراقبت‌های دست و پا گیر و خسته کننده از ماشین ممکن است.

 

تفاوت ماشین نانو سرامیک شده

تعریفی از پوشش نانو سرامیک خودرو

برای بیش از یک قرن، متخصصان به دنبال راه حلی جادویی بوده‌اند،هم اکنون پوشش نانو سرامیکی بر روی بدنه اصلی خودرو، محصولی درخشنده با ماندگاری  بالا به شکلی که کثیفی، آلودگی‌های محیطی و باران را جذب نمی‌کند تا رنگ خودرو بهترین محافظت را داشته باشد. چیزی که درخشش خودروی جدید را طولانی‌تر از سایر روش‌های سنتی، حفظ می‌کند.

پوشش سرامیکی گرافن

آخرین افزوده شده به فناوری محافظت از رنگ، پوشش سرامیکی گرافن است. گرافن یک ماده شگفت انگیز برنده جایزه نوبل است که حفاظت از رنگ خودرو را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد. هنگامی که گرافن به پوشش‌های سرامیکی اضافه می‌شود، خواص فیزیکی شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کند.

ساختار لانه زنبوری گرافن و خواص شیمیایی، به پوشش زاویه تماس با آب بالایی می‌دهد، به این معنی که آب روی هر سطحی که با این ماده پوشانده شده باشد، به آرامی به پایین می‌لغزد. بنابراین، افزودن گرافن خاصیت آبگریز پوشش‌های سرامیکی سنتی را افزایش می‌دهد. جدا از این ویژگی شگفت انگیز، این ماده جالب مزایای دیگری نیز دارد، از جمله دوام بیشتر، دفع گرد و غبار و البته درخشندگی مخملی براق را نیز به ارمغان می‌آورد؛ در واقع، عمق و درخشندگی اضافه شده توسط پوشش سرامیکی گرافن (Crystal Shield G10) تقریباً سورئال است.

عملکرد پوشش نانو سرامیک بر روی خودرو

در ابتدا بهتر است بدانید یک پوشش نانو با پر کردن آن عیوب میکروسکوپی (که الگوی لنگر نیز نامیده می‌شود) که در یک لایه متخلخل وجود دارد، کار می‌کند.

یک پوشش نانو سرامیکی، یک محلول با فرمول علمی برای نفوذ به عیوب میکروسکوپی، پر کردن آن شکاف‌ها در محدوده بالای مقیاس نانو، و ایجاد لایه‌ای از محافظ که تقریباً به اندازه کوارتز جامد استحکام دارد. پوشش سرامیکی 9H با اتصال به سطح موجود برای تشکیل یک محافظ نانو سرامیک روی سطح کار می‌کند.

نانو پلیمرها با سطح پیوند می‌خورند و سپر نامرئی با سختی شدید ایجاد می‌کنند. این سختی و پوشش محافظ است که به نمای بیرونی خودرو اجازه می‌دهد تا با حداقل نگهداری عالی به نظر برسد.

این پوشش روی رنگ اجازه می‌دهد تا سطح زیر پوشش داده شده بهتر محافظت شود و آسیب قابل پیشگیری از لکه شدن و آسیب دیدن سطح محافظت شده را به حداقل برساند.

پوشش‌های نانو سرامیک برای جلوگیری و به حداقل رساندن آسیب‌ها از جمله لکه‌های شیمیایی، آسیب اشعه ماوراء بنفش و اکسیداسیون با نیاز به تمیز کردن آسان‌تر و براقیت بیشتر ایده آل هستند.

تمامی مراحل توسط تیم مجرب و متخصص انجام و تنها از محصولات با کیفیت و اثبات شده استفاده می‌شود. فرآیند انجام پوشش نانو سرامیک خودرو به شرح زیر است:

  • تمیزکاری و پولیش کامل رنگ خودرو، شیشه و رینگ خودرو
  • کاربرد درزگیر
  • عمل آوری سطح مورد نظر (رنگ، پلاستیک، شیشه، رینگ)

محصول نانو سرامیک خودرو

پوشش سرامیکی چه کاری انجام نمی‌دهد؟

همان‌طور که در مباحث پیشین نیز به اختصار بحث شد، پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو به ارزش آن می‌افزاید و تعمیر و نگهداری را بسیار آسان‌تر می‌کند. غیرقابل انکار است که نمای بیرونی خودرو در حالت تراش حفظ شده است. با این حال، چیزهای کمی وجود دارد که پوشش سرامیکی آن را برای‌تان به ارمغان نمی‌آورد. پس بهتر است به اختصار در مورد آن‌ها بدانید که:

  • اولاً، پوشش سرامیکی خراش و بریدگی سطح را به طور کامل از بین نمی‌برد. حتی با وجود این‌که در برابر خراش‌های کوچک‌تر مقاومت می‌شود، توانایی پوشش سرامیکی برای جلوگیری از آسیب دیدن خودروها به شدت اغراق آمیز است.
  • دوماً چه سطح خودروی شما روکش شده باشد یا نه، وقتی با آب سخت شسته شود، مستعد ایجاد لکه‌هایی خواهد بود. در حالی که یک پوشش نانو سرامیک محافظت خوبی در برابر لکه‌های آب نیست.
  • در نهایت حالا که روی خودرو روکش نانو سرامیک زده‌اید به این معنا نیست که دیگر مجبور به شستشوی آن نشوید. وسیله نقلیه خود را به طور منظم با شامپوی توصیه شده برای خودرو بشویید تا ظاهر خودرو را حفظ کنید. پوشش سرامیکی فقط وظیفه تمیز کردن شما را آسان می‌کند اما نیاز به آن را برطرف نمی‌کند.

دلایل استفاده از پوشش حرفه‌ای نانو سرامیک روی خودرو

هر رنگ ماشینی به نور و آب و هوا واکنش نشان می‌دهد. این امر هم‌چنین صنعت خودروسازی را وادار به انجام اقدامات پیشگیرانه کرده است و اکنون هر وسیله نقلیه جدید، از جمله رنگ‌های غیر فلزی، دومین لایه رنگ شفاف دریافت می‌کند. اما به مرور زمان رنگ و پلاستیک خودرو کدر می‌شود یا رنگ آن از بین می‌رود. برای مدت طولانی بهترین مراقبت از خودرو را پرداخت واکس خسته کننده می‌دانستند. پولیش و واکس زدن خودرو باید چندین بار در سال برای حفظ حفاظت انجام می‌شد.

استفاده از نانو سرامیک

مراقبت پیشگیرانه از خودرو برای شیشه و رینگ خودرو در دسترس نبود. فقط پاک کننده‌های تهاجمی می‌توانند کثیفی چسبیده را پاک کنند. با پوشش نانو رنگ خودرو، مراقبت از خودرو نه تنها آسان‌تر و در زمان صرفه‌جویی می‌شود، بلکه موثرتر و ماندگارتر می‌شود. سرمایه‌گذاری روی یک پوشش نانو به سرعت جواب می‌دهد. نیازی به پاک کننده‌های ویژه گران قیمت و تهاجمی نیست، در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود و محیط زیست نیز سود می‌برد.

نکته آخر این‌که در استفاده از آن، از هدر رفتن آب جلوگیری می‌شود. با فناوری نانو برای خودرو و شیشه و آینه خودرو، مراقبت از خودرو وارد عصر جدیدی می‌شود. زمان کم‌تری برای مراقبت از خودرو صرف می‌شود، به طوری که نتایج یک پوشش نانو برای خودرو متقاعد کننده‌تر از مراقبت از خودرو است.

مزایای پوشش نانو سرامیک

استفاده از این پوشش، یک راه پیشگیرانه برای محافظت از وسیله نقلیه شما در برابر عوامل مضری است که می‌تواند به آن آسیب برساند، منجر به اکسیداسیون، خوردگی و در نهایت ایجاد زنگ زدگی شود. پس از انجام آن، فواید متعددی از جمله موارد زیر را به همراه دارد.

● لکه‌های شیمیایی را مسدود می‌کند

لکه‌های شیمیایی هم نامطلوب هستند و هم به سختی از روی سطح رنگ پاک می‌شوند. با افزودن یک پوشش نانو سرامیکی، خودروی شما در برابر اکثر لکه‌های شیمیایی رایج که سطوح بدون محافظت را لکه‌دار می‌کنند، دفاع می‌کند. در صورت برخورد یک ماده شیمیایی قوی با یک سطح پوشش داده شده محافظ، پوشش آن را در مسیر خود مسدود می کند. این فناوری مقاوم به کاهش روش‌های پرهزینه اصلاح رنگ کمک می‌کند و مواد شیمیایی مضر را قادر می‌سازد تا به پوشش شفاف نفوذ کنند و به رنگ زیبای موجود در زیر سطح محافظت‌شده آسیب وارد کنند.

● آسیب و اکسیداسیون UV را کاهش می‌دهد

جلوگیری از آسیب اشعه ماوراء بنفش و اکسیداسیون زودرس، پوشش‌های سرامیکی هستند. این پوشش‌ها به‌طور خاص برای انعکاس پرتوهای فرابنفش ساخته شده‌اند و این پوشش‌ها را قادر می‌سازد که هم ظاهر بهتری داشته باشند و هم بهتر از اشعه‌های خشن خورشید محافظت شوند. آسیب اشعه ماوراء بنفش معمولاً به دلیل عدم نگهداری به خصوص در مناطق ساحلی که دارای رطوبت بالایی در هوا هستند رخ می‌دهد. نمک، آفتاب و رطوبت همگی در طول زمان به آسیب‌های مضر کمک می‌کنند. با این حال، با افزودن پوشش‌های سرامیکی، پوشش به عنوان یک سپر نامرئی بین آلاینده‌های نفوذ کننده به پوشش شفاف عمل می‌کند.

● تمیز کردن را آسان‌تر می‌کند

اگر ساعت‌های زیادی را صرف تمیز کردن دقیق وسیله نقلیه خود کرده‌اید، دیگر نباید از بارندگی یا خاک آلودگی هوا بر روی ماشین‌تان آزرده خاطر شوید، نانو سرامیک کار شما را راحت کرده است.

● درخشش رنگ را تقویت می‌کند

اگر نگه داشتن یک وسیله نقلیه در شرایط خاص با روکش براق بالا برای شما مهم است، پس پوشش‌های سرامیکی یک گزینه عالی و کم نظیر برای حفظ درخشندگی به صورت  طولانی مدت هستند.  بدین ترتیب لایه نازک شیشه شفاف ایجاد شده در اثر سخت شدن Ceramic Pro نه تنها آلودگی‌های آسیب رسان و مقاومت شگفت انگیز در برابر خراش را مسدود می‌کند، بلکه درخشندگی زیر آن را نیز تقویت می‌کند.

معایب نانو سرامیک برای خودرو

قبل از انجام پوشش دادن ماشین خود به آن‌ توجه کنید:

  • مدت زمان عمل (ممکن است زمان بسیار بیشتری نسبت به واکس زدن بدنه طول بکشد).
  • قیمت (روکش سرامیکی از ویژگی‌های یک ماشین گران قیمت است. همه نمی‌توانند از پس سرامیک استفاده کنند).
  • برداشتن آن دشوار است (روکش سرامیکی برای همیشه دوام نمی‌آورد. هم‌چنین در طی سال‌های کارکرد خودرو شروع به خراشیدن می‌کند، البته بسیار دیرتر از واکس از بین می‌رود. سپس باید برداشته شود. برداشتن پوشش منسوخ کار آسانی نیست. شما باید آن را کاملا جلا دهید و تنها پس از آن یک لایه محافظ جدید اعمال کنید).
  • استفاده از یک پوشش سرامیکی، البته، یک روش ضروری نیست، بلکه یک وضعیت است. یک ماشین آینه‌ای براق همیشه در جاده‌ها جلب توجه می‌کند.
  • نیاز به نصب حرفه‌ای

پوشش سرامیکی کمی پیچیده‌تر از رنگ آمیزی و واکس زدن است که می‌توانید آن را انجام دهید.

بنابراین، ممکن است لازم باشد برای کمک با یک متخصص صحبت کنید که باید هزینه آن را بپردازید. اگر تصمیم دارید خودروی خود را با روکش سرامیکی بپوشانید، مطمئن شوید که برای پرداخت باکیفیت به یک فروشگاه قطعات قابل اعتماد مراجعه کنید. البته می‌توانید خودتان هم از پوشش سرامیکی استفاده کنید، اما انجام درست آن بسیار دشوار است.

نانو سرامیک بدنه خودرو

تعمیر و نگهداری پوشش سرامیک

استفاده از پوشش سرامیکی روی وسیله نقلیه به معنای اتمام مسئولیت شما نیست. نگهداری از پوشش سرامیکی برای خودروی شما در دراز مدت ضروری است. اما نکته خوب این است که نگهداری از یک وسیله نقلیه با روکش سرامیکی علم خاصی ندارد و بسیار ساده است.

  • اول از همه، هرگز، هرگز ماشین خود را به کارواش اتوماتیک نبرید. یک بار بازدید و پوشش پر از چرخش و خراش خواهد بود.

با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است، متخصصین این حوزه، به شدت توصیه می‌کنند، به روش شستشوی سنتی ماشین خود را بشویید. اگرچه می‌توانید از هر مواد شوینده‌ایی برای شست و شوی منظم وسیله نقلیه خود استفاده کنید، می‌توانید البته از شامپو سرامیکی نیز می‌توانید استفاده کنید که مخصوص خاصیت آبگریز بدنه خودرو را تجدید می‌کند و لایه‌ای دیگر از محافظت به علاوه درخشندگی به خودرو می‌‍بخشد.

و در آخر، تمامی دستمال یا حوله‌های میکرو فیبرها، سطل‌ها، دستکش های شستشو و غیره شما باید عاری از کثیفی و زباله کنید. به یاد داشته باشید، کثیفی‌ها همان چیزهایی هستند که باعث چرخش‌های دایره‌ای روی ماشین شما می‌شوند و باعث می‌شوند درخشندگی آن از بین برود. استفاده از شامپوهای با کیفیت، شامپوهای سرامیکی مخصوص و مدیای تمیز تنها چیزی است که برای حفظ درخشش بدنه خودرو برای سال‌ها کافی است.

تفاوت پوشش نانو سرامیک و واکس بر روی بدنه اصلی خودرو

مقایسه واکس با پوشش نانو  در مورد تمامی ابعاد آن بحث می‌شود،  از سختی پوشش، فرآیند پخت و ضمانت‌های ارائه شده، که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

● سختی پوشش نانو سرامیک در مقابل سختی موم

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های پوشش‌های مومی و سرامیکی، میزان سختی آن است. این بدان معنی است که نسبت به پوشش سرامیکی، موم به طور قابل ملاحظه‌ای سفت و سخت‌تر است و بنابراین محافظت کم‌تری دارد. این به دلیل نحوه تامین سختی موم است.

● نوع مواد

موم طبیعی کارنوبا مواد اصلی است که به سختی موم کمک می‌کند. این ماده از درخت خرمایی است که بومی برزیل است و روی برگ‌ها ترشح می‌کند تا از آن در برابر نور شدید خورشید استوایی محافظت کند. هنگامی که خشک شد، سختی را ارائه می‌دهد که در مقیاس مدادی قابل اعتماد بین دو تا چهار درجه‌بندی می‌شود (که 1 نرم و 9 به سختی کوارتز است).

بنابراین، این پوشش سرامیکی فوق‌العاده سخت به سختی ساییده می‌شود و فقط با ساییدگی کامل پاک می‌شود. شیشهبسیاری از واکس‌ها تنها پس از چند ماه شسته یا پاک می‌شوند. این مهار افزوده از پوشش‌های نانو سرامیک، محافظت طولانی‌مدت با ضمانت‌نامه را فراهم می‌کند.

● گارانتی‌ها

آیا تا به حال واکسی با ضمانت مادام العمر روی برچسب دیده‌اید؟ پاسخ: خیر، خود واکس که از موم مصنوعی یا طبیعی است می‌تواند چند ماه دوام بیاورد، با این حال، متغیرهای ناشناخته زیادی وجود دارد که به سادگی پتانسیل گارانتی را از بین می‌برند. چه مقدار واکس یا درزگیر رنگ زده شده است؟ آیا خیلی زود برداشته شد یا شاید رنگ خودرو تمیز نبود که منجر به نتایج ضعیف می‌شود؟ اینها همه سوالاتی هستند که هرگونه محافظت ضمانتی با واکس را ممنوع می‌کنند. در صورتی که در مورد پوشش نانو سرامیکی اینطور نیست و این محصول ضمانت دائمی دارد.

● اپراتور انجام آن

یک نانو پوشش با کیفیت بالا توسط تکنسین‌های پوشش سرامیکی آموزش دیده اعمال می‌شود و در یک محیط مخصوص انجام می‌شود. این محیط مخصوص اجازه می‌دهد تا یک دما و آب و هوای عالی داشته باشد که باعث می‌شود پوشش به درستی با رنگ خودرو بچسبد.

در پایان

با استفاده از این تکنولوژی در نمایندگی آپکو دیگر نیازی نیست نگران این باشید که رنگ یا بدنه اصلی فلزی خودروی گرانبهای‌تان دچار آسیب یا آفتاب سوختگی شدیدی شود، اینگونه می‌توانید با مقداری کمی هزینه برای همیشه خودروی خود را بیمه کنید.

 

سوالات متداول

ماندگاری پوشش نانو روی خودرو چقدر است؟

یک پوشش نانویی حرفه‌ای برای شیشه ماشین یا بدنه یک تا دو سال دوام می‌آورد. این به این معنی است که بسیار بیشتر از اقدامات معمول برای محافظت از رنگ، مانند واکس زدن یا آب بندی در کارواش، دوام می‌آورد. روکش نانو حرفه‌ای برای موتور و خودرو برای دوام طراحی شده است. مدت زمان حفظ کامل حفاظت به متغیرهای محیطی، یعنی شرایط آب و هوایی و…  ماشین نیز بستگی دارد. اگر خودرو در محل پارک به خوبی نگهداری شود، پوشش نانو نیز دوام بیشتری خواهد داشت.

هزینه پوشش نانو برای خودرو چقدر است؟

روش نسبتاً طولانی یک پوشش نانو برای خودرو با محصولات درجه یک می‌تواند قیمت متغیری بسته به نوع ماشین و میزان کیفیت محصول و میزان تبحر و تخصص اپراتور و همینطور مقدار شهرت وی، متفاوت باشد. با این حال، در ازای آن، نانو آب‌لندی تا دو سال طول می‌کشد. پوشش نانو شیشه ماشین و رنگ ماشین پیچیده است، زیرا مراحل مختلف کار باید با دقت و دقت زیادی طی شود.

نانو سرامیک خودرو چگونه انجام می‌شود؟

ابتدا کارشناسان کارگاه حرفه‌ای رنگ را آماده می‌کنند. تمیز کردن و بازسازی اولیه رنگ و پلاستیک قبل از پوشش نانو اهمیت ویژه‌ای دارد. قبل از این‌که رنگ نیز در چندین عملیات پرداخت شود، رنگ در چندین مرحله تمیز می‌شود. در پوشش حرفه‌ای نانو برای ماشین، هر یک از اعضای تیم سال‌ها تجربه دارند. پس از اولین پولیش، سطح باید دوباره تمیز و چربی زدایی شود. لازم به ذکر است که تنها در این صورت است که از پوشش نانو استفاده می‌شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *