فروشگاه آپکو

بهترین ردیاب خودرو برای شما کدام است؟

بهترین ردیاب خودرو برای شما کدام است؟

آیا تاکنون به این مسئله فکر کرده اید فراتر از نصب یک دزدگیر، سیستم ایمنی خودروی خود را چند برابر ارتقاء داده و تقریباً آن را تبدیل به یک دارایی ضد سرقت کنید؟ در این مورد ممکن است یکی از متداول ترین گزینه هایی که به ذهنتان برسد ردیاب خودرو باشد. در واقع ردیاب ها یکی از بهترین اختراعات بشر برای یافتن موقعیت دقیق یک وسیله نقلیه، دستگاه، شخص و یا حتی حیوان هستند. در بازار ایران نیز مدل های متخلف ردیاب خودرو در دسترس است که هرکدام از آنها یک سری ویژگی ها، مزایا و معایب دارند. این گستره ویژگی بر اساس قیمت خرید آن ها را از هم متمایز می کند.

 

بهتر است با توجه به بودجه، نوع خودرو و نیاز خود، دزدگیر و جی پی اس ماشین را انتخاب کنید. در ادامه به صورت چک لیست، مهم ترین فاکتورهای انتخاب ردیاب برای خودروی شما را مرور می کنیم. همین طور در بخشی مجزا پاسخگوی پرسش های شما در مورد این دیوایس ها خواهیم بود.

بهترین ردیاب خودرو برای شما کدام است؟

دقت و مقیاس استاندارد ردیاب خودرو

در نظر داشته باشید که یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب یک ردیاب خودروی استاندارد، دقت و حساسیت نمایش نقشه آن است. درصد خطای مدل های مختلف بر همین اساس اندازه گیری می شود. معمولاً هر ردیاب بر اساس یک مقیاس متریک و فاکتور مقایسه ای فاصله خودرو تا نقطه ای که واقعاً در حال تردد است را نمایش می دهد.

دقت مدل هایی که میل به صفر داشته باشند، به مراتب بهتر است. البته این بحث تخصصی بوده و لازم است که جهت کسب اطلاعات بیشتر با فروشندگان دزدگیر و ردیاب مشورت کنید. از طرفی ردیاب شما باید از نظر به روز رسانی لحظه ای موقعیت نیز خطای کمتری داشته باشد.

امکانات آنلاین و تحت نرم افزار

عموم سیستم های ردیابی ماشین در حال حاضر به شما امکان مدیریت و کنترل خودرو روی اپلیکیشن موبایل را می دهند. به طور ویژه ای پیشنهاد می کنیم که اگر قصد ارتقاء سیستم امنیتی خودروی خود را دارید، به سراغ مدل هایی بروید که از اپلیکیشن موبایل پشتیبانی می کنند.

 

این نرم افزارها امکان مشاهده موقعیت خودرو روی نقشه گوگل را فراهم می کنند. حتی مسیرهایی که یک خودرو پیموده است را آرشیو می کنند. خدایی نکرده، اگر خودروی شما سرقت شد، می توانید به راحتی با حساب کاربری که روی این سرویس و اپلیکیشن ساخته اید، تمامی مسیرهایی که سارق می پیماید را دانلود و روی دیوایس خود ذخیره نموده و در مواقع نیاز از آن استفاده کنید.

 

در برخی موارد ردیاب ها حتی امکان استفاده از اپلیکیشن تحت وب را نیز به شما می دهند، ضروری نیست که حتماً یک موبایل هوشمند داشته باشید، می توانید با مراجعه به یک آدرس اینترنتی، ورود به حساب کاربری آدرس دقیق خودروی خود، نحوه و میزان مسافتی که طی نموده است را مو به مو چک کنید.

امکانات آنلاین و تحت نرم افزار

به حافظه و قابلیت ذخیره سازی ردیاب خودرو توجه کنید

قطعا شما هم مایل هستید که خودروی شما دارای یک ردیاب با امکان ذخیره اطلاعات حتی برای چند روز باشد. این موضوع مرتبط با حافظه داخلی این دستگاه ها خواهد بود. برخی از مدل ها می توانند در حد یک روز اطلاعات مسیرهای شما را ذخیره کنند. حال ممکن است مسیری که شخص با خودروی شما می پیماید طولانی تر از حد معمول باشد، ضروری خواهد بود که این ردیاب ها بتوانند این مسیر طولانی را در حافظه داخلی خود ذخیره کنند.

حتی در برخی شرایط ممکن است خودروی شما به محلی برسد که خبری از آنتن BTS و دکل های اپراتور موبایل نباشد. در این وضعیت حافظه داخلی تمامی مسیرهای پیموده شده را ذخیره نموده و زمانی که دوباره به شبکه داده تلفن همراه بازگشت، آن ها را به نرم افزار موردنظر ارسال می کند.

به حافظه و قابلیت ذخیره سازی ردیاب خودرو توجه کنید

به امکانات جانبی GPS ماشین دقت کنید

به هرحال شرکت های طراح این سیستم های امنیتی خدمات دیگری نیز به مشتریان خود ارائه می دهند و صرفاً محصول نهایی را تبدیل به یک سنسور GPS ساده نمی کنند. در برخی مدل ها شما امکان مدیریت منبع سوخت و مواردی مانند قطع کردن بنزین از راه دور را دارید. حتی می توانید روشن یا خاموش بودن خودرو را چک کنید و باتری ماشین را نیز از کار بیندازید.

 

به طبع چنین ردیابی به مراتب هوشمندتر، بهتر و توانمندتر است. دقت کنید که ردیاب خودرو حتماً باید از برندهای معتبر و شناخته شده تهیه گردد؛ بسیاری از مدل های موجود در بازار ایران تحت لیبل ها و برندهای No Name چینی طراحی شده اند، از طرفی پشتیبانی درستی ندارند، حتی ممکن است پس از مدتی ردیاب از کار بیفتد و شما به هیچ عنوان قادر به تعمیر و یا استفاده از آن نباشید. در نتیجه حتماً به این شرط نیز دقت کنید. معمولاً برندهایی در زمینه فروش دزدگیر و GPS ردیاب در بازار ایران فعالیت می کنند و حتی برای محصولات خود گارانتی و خدمات پس از فروش نیز در نظر می گیرند.

به امکانات جانبی GPS ماشین دقت کنید

 

سوالات متداول

 

در صورتی که در مرحله انتخاب، خرید و استفاده از ردیاب خودرو هستید، ممکن است سوالاتی مطرح شود که به دنبال پاسخ آن باشید، در این خصوص در ادامه گفتگو خواهیم کرد.

کدام ردیاب مناسب خودروی من است؟

انتخاب ردیاب ماشین بستگی به نوع خودروی شما دارد. در صورتی که از ماشین های تولید داخل استفاده می نمایید، می توانید به سراغ مدل هایی بروید که از امکان اپلیکیشن، قابلیت هایی نظیر قطع کن پمپ بنزین و… استفاده می کنند. البته در بسیاری از خودروهای خارجی و مدل های روز دنیا، این امکان به صورت پیش فرض نصب است.

 

ردیاب سیم کارت خور چیست؟

امروزه بیشتر مدل های ردیاب موجود در بازار سیم کارت خور هستند، در واقع از شبکه دیتای موبایل و امکان ارسال پیامک برای تبادل اطلاعات استفاده می کنند. حتی می توانید با ردیاب تماس تلفنی برقرار کنید و یا این که از سوی آن موقعیت مکانی را به صورت پیامک دریافت کنید.

 

ردیاب خودرو بهتر است یا دزدگیر هوشمند؟

متأسفانه دزدگیرهای هوشمند آن طور که بایدوشاید نمی توانند امین خودروی شما باشند. به هرحال با ترفندهای مختلفی از کار می افتند، معمولاً عیان هستند و سارق خیلی زود به وجود آن ها پی می برد. در صورتی که در 99 درصد مواقع سارق قادر به یافتن و یا حتی تشخیص نصب ردیاب ماشین نیست و نمی تواند آن را از کار بیندازد. ضمن این که ردیاب ها در حال حاضر در بیشتر نقاط کشور قابل استفاده و بهره گیری هستند.

 

آیا ردیاب روی خودروی من نصب می شود؟

معمولاً ردیاب ها سیستم های عجیب و پیچیده ای نیستند و صرفاً نیاز به منبع تغذیه دارند. البته بسته به نوع خودروها طراحی می شوند و در برخی مواقع ممکن است به دلیل تبادلات پیچیده و ارتباط با ECU و واحد برق خودرو روی برخی ماشین ها پشتیبانی نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *