فروشگاه آپکو

هر آنچه که باید قبل از خرید روکش ماشین خود بدانید

روکش قرمز ماشین

زمانی که یک ماشین سواری را خریداری می‌کنید تا در لحظه لحظه‌های زندگی‌تان همراه و هم‌رکاب‌تان باشد، نه بی‌نیاز نیست بلکه به مراقبت و نگه‌داری مستمر در تمامی ابعاد از جزئی‌ترین بخش تا کلیات 

و بدنه خودرو که تاثیر به‌سزایی بر رانندگی و حفظ جان سرنشینان دارد. برای کسانی که قصد خرید خودرو را دارند باید در جریان باشند که ماشین خریدن فقط سوار شدن و پارک شدن در پارکینگ نیست چرا که برای حفظ سلامتی و عمر بیشتر آن معاینه منظم انجام شود، اما نباید تعمیرات سبک را فراموش کنید تا ماشین خود را در بهترین حالت خود نگه دارید.

یکی از کارهای کوچکی که می‌توانید به غیر از کارواش هفتگی انجام دهید، استفاده از روکش صندلی خودرو است. از روکش خودرو برای محافظت از خودرو شما در برابر عناصر مختلف مخرب استفاده می‌شود. با این حال، قبل از انتخاب و خرید روکش در کاتولوگ‌های متنوع و جذاب، باید عوامل زیر را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که یک کاور صندلی مناسب خریداری می‌کنید.

روکش کشیدن روی ماشین

4 نکته طلایی در خرید روکش ماشین

  •  مواد مورد استفاده

تولید‌کنندگان در همه روکش‌ها از مواد یکسانی استفاده نمی‌کنند، زیرا هدف متفاوتی دارند. بنابراین، شما باید موادی که پوشش از آن‌ها ساخته شده است را بررسی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از بین یک پوشش تنفس یا ضد آب انتخاب کنید. یکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. در حالی که استفاده از مواد ضد آب ممکن است ایده خوبی به نظر برسد زیرا می‌توانید ماشین خود را کاملاً خشک نگه دارید، اگر وسیله نقلیه خود را در منطقه‌ای با رطوبت بالا پارک کنید، ممکن است همیشه بهترین گزینه نباشد.

علاوه بر این، یک پوشش ضد آب از رطوبت جلوگیری نمی‌کند، بلکه آب را نگه‌می‌دارد تا به مراتب پایین‌تری صندلی نفوذ نکند چرا که ممکن است باعث ایجاد کپک شود. از طرف دیگر، یک کاور قابل تنفس از ماشین شما در برابر رطوبت اضافی محافظت می‌کند. از آن‌جا که اجازه می‌دهد رطوبت و تراکم محبوس شده سریع تبخیر شود، زمان خیس شدن خودرو را کاهش می‌دهد، رنگ خودرو را در شرایط خوبی نگه می‌دارد و از بروز زنگ زدگی جلوگیری می‌کند.

  •  محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش

پارک کردن ماشین در بیرون ممکن است آن را در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار دهد. در حالی که به نظر می‌رسد وسیله نقلیه شما گرما را تحمل می‌کند، قرار گرفتن بیش از حد خورشید ممکن است به رنگ خودرو و هم‌چنین داشبورد و لوازم داخلی ماشین آسیب برساند. برای اطمینان از ایمنی کامل خودرو و جلوگیری از هزینه‌های گران تعمیر، باید روکش خودرویی خریداری کنید که حداکثر محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را همراه با مقاومت در برابر محو شدن داشته باشد. گرمای شدید ممکن است بر رنگ و کیفیت پوشش شما تاثیر بگذارد، بنابراین یک ویژگی مقاوم در برابر محو شدن، لایه دیگری از محافظت را نه تنها برای اتومبیل شما، بلکه به خود پوشش اضافه می‌کند.

  •  مقاومت در برابر خاک

اگر قصد دارید ماشین خود را در یک محیط گل آلود یا کثیف پارک کنید، باید در نظر بگیرید که پوششی برای ماشین داشته باشید که دارای مقاومت در برابر آلودگی باشد. حتی با وجود ویژگی ضد آب، مقداری کثیفی هم‌چنان می‌تواند از طریق روکش‌ها و داخل خودرو شما نفوذ کند، بنابراین پوشش مقاوم در برابر آلودگی مفید خواهد بود.

جدا از تمیز نگه داشتن ماشین شما، روکش ماشین مقاوم در برابر آلودگی زمان تمیز کردن، تا شدن و بسته‌بندی را آسان‌تر می‌کند. برای تمیز نگه داشتن روکش نگران پاک کردن آن نخواهید بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کاور را بردارید و آن را در کیفش تا کنید.

  • پوشش‌های فضای باز

ممکن است فکر کنید که در صورتی که خودروی شما در فضای بسته پارک شده باشد نیازی به روکش خودرو نیست. با این حال، در یک پارکینگ ماشین شما هم‌چنان ممکن است در اثر ضربه‌های تصادفی درب آسیب ببیند یا توسط اسباب بازی‌ها یا فلز روی روکش صندلی خراشیده شود. بنابراین، روکش خودروی داخلی مفید خواهد بود. این تضمین می‌کند که خودروی شما در وضعیت عالی و بدون لک باقی می‌ماند، به‌ویژه در محیطی که گرد و غبار است یا دارای اشکالات زیادی است.

علاوه بر این، روکش خودروی داخلی سبک‌تر است، زیرا هدف اصلی آن محافظت از خودرو شما در برابر رطوبت، گرد و غبار و خراش‌های جزئی است. علاوه بر این، قابلیت تنفس دارد و به حداکثر جریان هوا اجازه می‌دهد. با این حال، اگر قصد دارید به دنبال یک روکش خودرو در فضای باز بروید، باید از نوع سنگین استفاده کنید تا وسیله نقلیه خود را از عوامل محیطی ایمن نگه دارید.

مدل‌های مختلف روکش ماشین 

روکش‌های خودرو معمولاً در سه دسته مختلف اندازه‌بندی می‌شوند: 

  1. جهانی
  2. آماده
  3.  متناسب با سفارش. 

جهانی

روکش‌های کلی و جهانی خودرو دقیقاً همین هستند، روکش‌هایی که به شکل تقریبی خودروهای متوسط کوچک، متوسط و بزرگ طراحی شده‌اند تا در استفاده از آن‌ها جهانی باشند. پوشش جهانی مناسب برای استفاده در فضای باز روی خودرویی که خارج از گاراژ قرار دارد نصب شده است. اینها نوع پوشش‌هایی هستند که در همه فروشگاه‌ها پیدا می‌کنید، زیرا تولید و واردات انبوه آن‌ها آسان است. 

مزیت روکش‌های جهانی این است که معمولاً در مقایسه با روکش‌های سفارشی بسیار ارزان هستند.

اشکال این است که آن‌ها در اطراف پانل‌ها بسیار شل هستند و به باد اجازه می‌دهد تا پوشش را مانند بادبان بادبانی که زیر آن خاک می‌کشد. آن‌ها هم‌چنین فاقد جیب آینه و وسایلی برای اسپویلرها، لوورها، اسکوپ‌ها، کاناردها و اسپلیترها هستند که ممکن است از وسیله نقلیه شما خارج شده و به این قطعات فشار وارد کند و در نهایت به آن‌ها آسیب برساند. نصب این روکش‌ها بدون کشیدن یا کشیدن پوشش روی خودرو نیز سخت‌تر است که باعث خراشیدگی رنگ شما می‌شود.

آماده تناسب

روکش های آماده یک پله بالاتر از یونیورسال هستند. آنها حداقل برای مطابقت با نوع وسیله نقلیه (هاچ بک، پیکاپ، ون، و غیره) برش داده شده اند، بنابراین آنها درجاتی از اتصال دارند، اما هنوز هم تمام معایب روکش های جهانی طبق تجربه من دارند. روکش ماشین آماده برای استفاده در فضای باز نصب شده روی ماشینی که بیرون نشسته است. مزیت این است که این روکش‌ها در اکثر فروشگاه‌های جزییات انبار می‌شوند، بنابراین شما آن را در مدت کوتاهی پس از سفارش دریافت خواهید کرد، بر خلاف یک پوشش سفارشی که ممکن است مجبور باشید چند هفته صبر کنید تا تولید شود و برای شما پست شود.

کاورهای مخصوص خودرو

همان‌طور که از نام آن پیداست، این روکش‌ها برای مطابقت با وسیله نقلیه شما تا حد امکان کاملاً مناسب هستند. آن‌ها مطابق با اندازه‌گیری‌های ساخت و مدل‌های خاص شما ساخته می‌شوند و شامل مواردی برای آینه‌ها، آنتن‌ها، اسپویلرها، اسپلیترها و سایر لوازم جانبی هستند که معمولاً در خودروهای اسپرت مانند پورشه و یافت می‌شوند. روکش قرمز رنگ سفارشی که روی خودرو در فضای باز نصب شده و از آن در برابر نور خورشید محافظت می‌کند. این روکش‌ها به قدری به پانل‌های بدنه می‌آیند که در صورت استفاده در فضای باز، خطر دمیدن آن‌ها و ضربه زدن به رنگ شما تقریباً صفر است.

اگر در داخل خانه استفاده می‌شود، لازم نیست نگران ساییده شدن رنگ در صورت مالش آن باشید. شما برای اینها هزینه بیشتری می‌پردازید و باید منتظر بمانید تا ساخته شوند، اما ارزشش را دارد و در پایان خوشحال‌ترین خواهید بود. اکثر تولید کنندگان حتی به شما اجازه می‌دهند طرح‌های رنگی سفارشی را انتخاب کنید تا آن را واقعاً از آن خود کنید.

نکات مراقبت از پوشش خودرو

  • از خشک کن برای خشک کردن روکش‌های غیر بافته و مخصوص خودرو استفاده نکنید. به جای آن آن‌ها را روی ماشین قرار دهید و اجازه دهید در هوا خشک شوند. پنبه، را می‌توان روی حرارت کم خشک کرد.
  • برای شستشو در ماشین لباسشویی، آن‌ها را با استفاده از یک واشر با ظرفیت بزرگ و بدون همزن مرکزی، آن را با آب گرم پر کنید و ¼ فنجان یک پاک کننده ملایم همه منظوره (APC) مانند سبز ساده اضافه کنید.
  • پوشش را در ماشین لباسشویی قرار دهید و ماشین لباسشویی را روی دو مرتبه آبکشی تنظیم کنید تا مطمئن شوید که تمام پا‌ک‌کننده‌ها بعد از چرخه شستشو پاک می‌شوند.
  • با آویزان کردن آن یا نصب آن روی ماشین و اجازه تبخیر آب، پوشش را با هوا خشک کنید.
  • روکش‌های کشسان ساتن سبک فقط در داخل ساختمان معمولاً نیاز به تمیز کردن خشک دارند. آن‌ها را در ماشین لباسشویی قرار ندهید. باید خودتان آن را بشویید این کار را با دست انجام دهید.

دستورالعمل شستشوی کاور ماشین

  • مواد شوینده مناسب را با آب گرم در یک لگن بزرگ مخلوط کنید.
  • از یک اسفنج برای مالش ملایم پوشش استفاده کنید.
  • پوشش را برگردانید و طرف دیگر را بشویید.
  • با آب تمیز بشویید یا با یک حوله آغشته به آب تمیز پاک کنید تا مواد شوینده پاک شود.
  • روکش را با آویزان کردن یا قرار دادن آن روی خودرو با هوا خشک کنید.

آیا داشتن روکش ماشین خوب است؟

داشتن روکش خودرو مزایای زیادی دارد. بسته به نوع پوشش و زمان و مکان استفاده از آن، روکش خودرو می‌تواند از موارد زیر محافظت کند:

  • گرد و غبار، خاک و گرده
  • مدفوع پرندگان و شیره درخت
  • ریزش صنعتی
  • چنگال گربه
  • شاخه‌های درخت
  • اشعه خورشید و UV
  • حرارت
  • سرقت
  • باران، برف و تگرگ
  • دفعات شستشوی خودرو و هزینه جزئیات خدمات را کاهش می‌دهد.

معایب روکش خودرو

اکنون که می‌دانیم روکش خودرو می‌تواند فوق العاده مفید باشد، باید در مورد معایب آن نیز صحبت کنیم.

  • خراش
  • مراقبت از پوشش
  • تراکم، کپک
  • نصب و حذف سخت و زمان بر است
  • ممکن است روی خودروهای لوکس مناسب نباشد
  • می‌تواند گران باشد

روکش ماشین امنیت دارد؟ 

بزرگ‌ترین دشمنان ماشین شما خورشید، شیره درختان، رسوبات حیوانی و سایر مواد شیمیایی هستند. روکش ماشین رنگ شما را از محو شدن و خراشیدگی، فضای داخلی شما از تغییر رنگ و ترک خوردن، و روکش‌های وینیل و کانورتیبل از متلاشی شدن جلوگیری می‌کند. روکش خودرو نیز از کثیف شدن و خیس شدن خودرو در فصول بارانی و برفی محافظت می‌کند. کاور خودرو نیز یک عامل بازدارنده است که با دور نگه داشتن محتویات داخل وسیله نقلیه شما از دید ساده، کمک می‌کند تا وسیله نقلیه شما در برابر سارقان خودرو در امان بماند. اگر دزدی بخواهد ماشین شما را به سرقت ببرد، زمان اضافی برای برداشتن روکش ماشین شما می‌تواند تفاوت در دستگیری یا عدم دستگیری آن‌ها باشد. با بسیاری از خودروهای بدون پوشش دیگر، احتمال دخالت وسیله نقلیه شما در مقایسه با خودروی دیگر بدون روکش خودرو بسیار کمتر است.

ایمن نگه داشتن محافظ صندلی ماشین روی صندلی نیز ضروری است. این یکی از دلایل مهم بودن اندازه است. یک تناسب خوب راحت‌تر ایمن می‌شود. بسیاری از محافظ‌ها تسمه‌های امنیتی ارائه می‌دهند، از جمله برخی از آن‌ها که می‌توانند با یک سگک قابل تنظیم در زیر صندلی‌های خودرو محکم شوند.

برای صندلی‌های کودک، می‌توانید محافظ‌های سفارشی تهیه کنید. با این حال، صندلی کودک هم‌چنان باید روی صندلی عقب قرار بگیرد، بنابراین باید مطمئن باشید که روی محافظ‌های صندلی عقب شما نمی‌لغزد. به طور مشابه، اطمینان حاصل کنید که تمام سگک‌ها می‌توانند بدون هیچ آسیبی استفاده شوند.

محافظ صندلی ماشین نه تنها برای ایمنی شما و سرنشینان، بلکه برای راحتی نیز حیاتی است. هیچ کس نمی‌خواهد در حین رانندگی روی صندلی خود بچرخد. محکم بستن محافظ‌های خود در زیر صندلی‌های اتومبیل، خطر این امر را به حداقل می‌رساند. فراتر از این، پوششی که مدام از نیمه می‌لغزد، ظاهر خوبی را ایجاد نمی‌کند.

بهترین رنگ برای روکش کدام است؟

رنگ پوشش خودرو برای ایمنی خودرو بسیار مهم است. اگر صاحب وسیله نقلیه هستید، احتمالاً باید در نظر داشته باشید که آیا باید روکش خودرو بخرید یا خیر. روکش‌های خودرو اهداف متعددی را دارند، از جمله محافظت از وسیله نقلیه شما در برابر آب و هوا، محافظت از آن در برابر آسیب‌های مکانیکی و جذاب‌تر کردن آن برای خریداران بالقوه. اما در هنگام انتخاب رنگ روکش خودرو، آیا تا به حال به نحوه انعکاس آن بر روی خودروی شما فکر کرده‌اید؟ به گفته کارشناسان صنعت خودرو، روکش‌های خودرو می‌توانند با انعکاس نور به روش‌های مختلف ظاهر کلی خودروی شما را بهبود بخشند. اطلاعات زیر به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید کدام رنگ برای روکش خودروی شما مناسب است. از آن‌جایی که هر خودرو سبک خود را دارد، ضروری است که رنگی را که بهترین مکمل سواری شما است در نظر بگیرید. با انتخاب رنگی که با وسیله نقلیه شما مطابقت یا تکمیل کننده باشد، می‌توانید نمای بیرونی جذاب و چشم نوازی ایجاد کنید.

رنگ روکش خودرو را متناسب با خودرو و محیط منطقه خود انتخاب کنید. روکش خودرو در رنگ‌های مختلف در بازار موجود است.

  • اگر در یک آب و هوای گرم یا آفتابی زندگی می‌کنید

فرض کنید در آب و هوای گرم زندگی می‌کنید و استفاده از روکش خودرو ممکن است بخش بزرگی از روتین ماه به ماه شما باشد. هنگامی که در هوای شدید گرم زندگی می‌کنید، خورشید می‌تواند بی امان شود و وسیله نقلیه شما را در معرض U.V خطرناک قرار دهد. اشعه‌هایی که می‌تواند به رنگ آسیب برساند. اگر در آب و هوای گرم‌تری زندگی می‌کنید و می‌خواهید وسیله نقلیه خود را در برابر اشعه ماوراء بنفش مضر محافظت کنید. اشعه، پوشش ماشینی را انتخاب کنید که U.V. اشعه‌ها یکی از انواع موادی که به جلوگیری از مضر U.V کمک می‌کند.

  • اگر در یک آب و هوای سرد زندگی می‌کنید

اگر در آب و هوای سرد زندگی می‌کنید، ممکن است پوشش ماشینی را در نظر بگیرید که از گرمای بیشتر جلوگیری می‌کند. در حالی که ممکن است هوا در خارج کاملاً منجمد باشد، اما داخل وسیله نقلیه هم‌چنان می‌تواند آن‌قدر گرم شود که در طول زمان باعث آسیب شود. یکی از راه‌های محافظت از وسیله نقلیه خود در برابر دمای بالا، خرید پوششی است که گرما را با مواد تیره از خودروی شما منعکس می‌کند. برخی از مواد تیره شامل برزنت است.

  • اگر ماشین شما یک رنگ روشن‌تر است

اگر خودرویی با رنگ روشن‌تر دارید، ممکن است بخواهید از روکش خودرو با همان رنگ استفاده کنید. از آن‌جایی که خورشید یکی از خشن‌ترین عناصری است که می‌تواند به خودرو آسیب برساند، از پوشش خودرو با رنگ روشن‌تر برای انعکاس U.V استفاده کنید. اشعه بدون این‌که وسیله نقلیه شما را در معرض آسیب U.V قرار دهد. اشعه‌ها، طیف وسیعی از رنگ‌ها و مواد برای انتخاب وجود دارد. شما می‌توانید بین مشکی، آبی، قهوه‌ای، قرمز یا نارنجی انتخاب کنید. 

  • از نظر زیبایی شناسی

اگر نگران نحوه انعکاس پوشش خودرو بر روی وسیله نقلیه خود نباشید، می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید خلاق و رسا باشید. شما این امکان را دارید که رنگی را انتخاب کنید که با شخصیت شما مطابقت دارد. اگر در آب و هوای گرم‌تری زندگی می‌کنید، اما می‌خواهید رنگ تیره‌تری را برای اهداف زیبایی شناسی انتخاب کنید، رنگ تیره‌ای که منعکس‌کننده U.V. اشعه‌ها اگر در برودت هوایی بالایی هستید، پوشش عایق ضخیم‌تری تهیه کنید تا وسیله نقلیه خود را در ماه‌های زمستان گرم نگه دارد. شما این امکان را دارید که رنگی را انتخاب کنید که با شخصیت شما مطابقت دارد. چه یک روکش اتومبیل قرمز یا آبی انتخاب کنید.

در نتیجه 

خرید روکش خودرو به این سادگی که به نظر می‌رسد نیست. شما باید برخی از فاکتورها را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که کاور خودرویی را که کاملاً مناسب ماشین شما است خریداری می‌کنید. ابتدا تصمیم بگیرید که آیا به یک روکش صندلی با جنس داخلی یا خارجی نیاز دارید و سپس از آن‌جا راه خود را ادامه دهید. به این ترتیب، می‌دانید که به دنبال چه ویژگی‌هایی باشید.

 

سوالات متداول

معایب داشتن روکش خودرو چیست؟

از معایب داشتن روکش برای ماشین می توان به امکان ایجاد خراش، نصب زمان بر و گران بودن آن اشاره کرد

آیا روکش ماشین امنیت دارد؟

روکش ماشین رنگ شما را از محو شدن و خراشیدگی، فضای داخلی شما از تغییر رنگ و ترک خوردن، و روکش‌های وینیل و کانورتیبل از متلاشی شدن جلوگیری می‌کند.

بهترین رنگ برای روکش کدام است؟

رنگ روکش خودرو را متناسب با خودرو و محیط منطقه خود انتخاب کنید.